Radeon 9700
Fra : Steen Nissen

Dato : 07-02-03 23:15

Jeg har installeret et Sapphire Radeon9770 Atlantis.
Men når jeg ser i enhedshåndtering, står der -
Radeon 9700/9500 series
Radeon 9700/9500 series secondary

Hvorfor står det to gange, jeg har prøvet at afinstallere den ene, men ved
genstart siger den at der er fundet ny hardware og så installere den kortet
2 gange igen.

Hilsen Steen

Fra : Henrik Lyck

Dato : 07-02-03 23:27

Fordi du kan koble to skærme til dit kort

MVH
Henrik L

Fra : Olesen

Dato : 08-02-03 08:03

"Henrik Lyck" <henrikl@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi du kan koble to skærme til dit kort

Det kan man vel også på andre grafikkort, uden enhedshåndteringen
"fyldes" med 2 enheder ?

Det kan vel ta' resourcer eller lign. ????

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-02-03 10:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in

> Det kan man vel også på andre grafikkort, uden enhedshåndteringen
> "fyldes" med 2 enheder ?
>
> Det kan vel ta' resourcer eller lign. ????

Det er fordi der er to forskellige RAMDAC's på Radeonkortet, så du kan
køre forskellige opløsninger og refreshrates på udgangene uafhængigt af
hinanden. Det er der ikke på nvidias.

Matrox har nogle kort ligeledes med to eller flere ramdacs, men om de
også vises to/flere gange i enhedshåndtering ved jeg ikke.

Men der skal være to entries i enhedshåndtering for Radeonkortet - så
man kan lige så godt lade være med at afinstallere dem ;).

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Steen Nissen

Dato : 08-02-03 15:21

"Henrik Lyck" <henrikl@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi du kan koble to skærme til dit kort
>
> MVH
> Henrik L

Det lyder rigtigt, men jeg mener ikke at det sker med et Radeon 8500 som vel
også kan køre med to skærme ???

/Steen

Fra : Madsen

Dato : 08-02-03 15:59

Flemming Joensson skrev:

> Matrox har nogle kort ligeledes med to eller flere ramdacs, men om
> de også vises to/flere gange i enhedshåndtering ved jeg ikke.

For mit Matrox Parhelias vedkommende så er der to kort i Win2000,
men ikke i WinXP. Kortet virker dog ens i begge styresystemer.

Madsen.