kontingent
Fra : BN

Dato : 07-02-03 19:33

Hej

Jeg er kasserer i en dykkerklub, og har her for nylig opkrævet kontingent.
Jeg mødte flere der mente vi var lidt for dyrere. Så her er mit spørgsmål :
Hvad koster det at være medlem i en dykkerklub ?.

Vores priser er følgende (helt år) : 700kr. i kontingent - DSF = 183 kr.-
Luft abb. = 200 kr. (fri luft hele året). Ellers koster det ikke andet end
benzin til båden, når man skal ud at dykke.

MVH

BN

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-02-03 19:39

"BN" <bn@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Luft abb. = 200 kr. (fri luft hele året). Ellers koster det ikke andet end
> benzin til båden, når man skal ud at dykke.

Man betaler får jo hvad man betaler for, det kommer jo lidt an på hvad
klubben har af materiel der skal vedligeholdes, hvad huslejen er på og hvor
meget tilskud der er i ens kommune(vi får f.eks. nix og ikke en skid i
københavns kommune). Men generalt ligger i i den billige ende.

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-02-03 19:56

900 kr incl. luft og DSF.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : S.Arnvig

Dato : 07-02-03 21:11

> [...]
> Luft abb. = 200 kr. (fri luft hele året). Ellers koster det ikke andet end
> benzin til båden, når man skal ud at dykke.

1000,- incl. fri luft
Vi betaler for ture (benzin)

Søren Arnvig

Fra : Hallgeir Revhaug

Dato : 07-02-03 22:07

Dere er det vi i Norge gjerne kaller "dritbillige".

Få prisen opp til minimum 1500,- , det er likevel meget rimelig sett i
forhold til alternativet.

Dette gir klubben mulighet til å utvikle seg og å kanskje tilby mere. Det er
likevel ikke penger som fyller noens aktielommer...

Mener jeg...

Hallgeir

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-02-03 22:32

BN <bn@elvis.dk> wrote:
> Jeg er kasserer i en dykkerklub, og har her for nylig opkrævet kontingent.
> Jeg mødte flere der mente vi var lidt for dyrere. Så her er mit spørgsmål :
> Hvad koster det at være medlem i en dykkerklub ?.

1500,-

typisk plus 200-400,- for kutterture efter hvor mange man er med.
Tre personer til Robert, 400,- pr. mand. Ti personer (sjældent) 120,-.
Nogen gange bruges en minimumsgrænsebeløb på fx 175,- kr.

Udgiftsniveauet afspejler at det er en Københavnerklub, og ligger på
niveau med andre klubber, med rummelige lokaler.

vh Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-02-03 22:35

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> 1500,-

Passive medlemmer 440,- kr. pr. år.

vh Flemming Rubini

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 07-02-03 23:09

Dykkergruppa NTNUI Trondheim:

Medlemsskap: 200NOK per år

Luftfylling 500NOK (engangsavgift)

:)

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Hallgeir Revhaug

Dato : 08-02-03 01:16

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i
melding news:b21aof$s40$1@tyfon.itea.ntnu.no...
> Dykkergruppa NTNUI Trondheim:
>
> Medlemsskap: 200NOK per år
>
> Luftfylling 500NOK (engangsavgift)

Eh.. og du påstår at det er det klubben lever av, eller er det noget
tilskudd ute å går?

Fra : Søren Lund

Dato : 08-02-03 10:43

1200,- incl fri luft. Nitrox = 600 extra. Brændstof til både betales af
deltagerne.

Søren

Fra : René Kofoed

Dato : 08-02-03 11:37

> [...]
> Luft abb. = 200 kr. (fri luft hele året). Ellers koster det ikke andet end
> benzin til båden, når man skal ud at dykke.

Korsør Frømandsklub koster det 1100,- om året, incl fri luft. Betaling for
benzin og Nitrox ved siden af.

René Kofoed

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 08-02-03 12:44

Det er da billigt nok. Vi betaler 960 kr. incl. DSF og fri luft.

Bjarne.

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 08-02-03 14:58

I Rødovre tager vi 900 kr. pr. år (opkræves pr. halvår) eks. DSF. Der udover
er der et fast gebyr/deltagerbetaling på 10 kr. for dyk uden båd og 20 kr.
med båd (Gummi eller RIB). Variable udgifter som benzin, isætningsafgifter
osv. deles af deltagerne på dykket. Luft er inkluderet i deltagergebyret,
men man kan i praksis fylde når man har lyst. Vi tilbyder ikke Nitrox.

mvh
Nikolaj Bech
Rødovre Sportdykker Klub (http://www.dykkerklub.dk)

Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 08-02-03 15:31

330kr halvårligt incl. luft.

Ture koster fra 100kr og opefter.

Nitrox koster pr liter ilt (+leje af flaske).
Ideen er at klubben har betalt nitroxanlægget, men at nitroxdykkerne skal
betale ilt + flaskeleje.

Vh,
Thomas

Fra : BN

Dato : 09-02-03 08:18

Tak for indlæggene.

Jeg kan se vi ikke ligger i den dyrer ende.

BN