/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
sådan noget ......!!!
Fra : Lasse


Dato : 07-02-03 19:20

jeg havde lige været i gang med at vaske min xs 400, hvorefter, jeg vil
starte den for at køre den ind i et fyrerum for, at den kunne tøre. Men
den havde sku store problemer med, at starte. da den så endelig kom igang
var den nærmest ikke til, at få til at tage omdrejninger..... hmmm ved
nøjre inspektion fandt jeg ud af, at den enen cylender var druknet. Da jeg
fik pillet tændrørene af kunne jeg se, at det enen var meget sort i
forhold til det andet..... så jeg fik renset dem, og i igen, så startede
den og kørte nogen lunde... men efter at den fik nogle omdrejninger, var
det ligesom, at den fik brændt den ene cylindre tør igen, og så var der
ingen problemer..... Alt dette, kunne det ikke tyde på at jeg skal have
synkroniseret karburatorerne??? Men sidste gang det var galt, fik jeg
gjort det hos en makaniker (CVP i horsens) det kostede en tusinde lap..
det syntes jeg er rimelig meget... Så jeg overvejer at købe sådan et
synkroniserings aparat selv... Men er de noget værd som kan kan købe til
500 600 kr, eller skal man op og give mere??? Jeg har også set at der
generelt er to forskellige modeller, en med ure og en anden med kviksølv
stænger... hvad skal man købe af disse to typer????
En Hel anden mulighed kunne være at der var en venlig sjæl i nærheden af
Juelsminde der havde sådan et apparat som jeg kunne låne... tja jeg ved
ikke
Lasse
xs 400


 
 
Armand (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-02-03 20:18


Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en
news:b20td8$i09$1@abbeden.bunk.cc...
> jeg havde lige været i gang med at vaske min xs 400, hvorefter, jeg
vil
> starte den for at køre den ind i et fyrerum for, at den kunne tøre.
Men
> den havde sku store problemer med, at starte.
> .......................... hmmm ved
> nøjre inspektion fandt jeg ud af, at den enen cylender var druknet. Da
jeg
> fik pillet tændrørene af kunne jeg se, at det enen var meget sort i
> forhold til det andet.....
> ........... Alt dette, kunne det ikke tyde på at jeg skal have
> synkroniseret karburatorerne???

Nej!
Synkroniseringen er kun for tomgangs-komfortens skyld!

I mine øren lyder det nærmere som vand i tændrørs- hætten/kablet/spolen
:-/

--
Armand.



Lasse (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 07-02-03 22:56

Armand wrote:

> Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en
> news:b20td8$i09$1@abbeden.bunk.cc...
> > jeg havde lige været i gang med at vaske min xs 400, hvorefter, jeg
> vil
> > starte den for at køre den ind i et fyrerum for, at den kunne tøre.
> Men
> > den havde sku store problemer med, at starte.
> > .......................... hmmm ved
> > nøjre inspektion fandt jeg ud af, at den enen cylender var druknet. Da
> jeg
> > fik pillet tændrørene af kunne jeg se, at det enen var meget sort i
> > forhold til det andet.....
> > ........... Alt dette, kunne det ikke tyde på at jeg skal have
> > synkroniseret karburatorerne???

> Nej!
> Synkroniseringen er kun for tomgangs-komfortens skyld!

> I mine øren lyder det nærmere som vand i tændrørs- hætten/kablet/spolen
> :-/

> --
> Armand.
det kan da ikke forklare at det ene tændrør er mere sort end det andet???
Lasse


Armand (08-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-02-03 11:34


Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en
news:b21a0m$dao$1@abbeden.bunk.cc...
> Armand wrote:
>
> > I mine øren lyder det nærmere som vand i tændrørs-
hætten/kablet/spolen
> > :-/
>
> det kan da ikke forklare at det ene tændrør er mere sort end det
> andet???

Jo da!
Eftersom at du selv bruger ordet: "druknet", går jeg ud fra at "sort
tændrør" => vådt tændrør!?
Hvis tændingen kortsluttes p.g.a. f.eks. vand i hætten kører motoren jo
videre uden at pågældende cylinder tænder og forbrænder - Dét skal da
give våde tændrør.

--
Armand.





Martin Sørensen (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 07-02-03 23:40

>> ........... Alt dette, kunne det ikke tyde på at jeg skal have
>> synkroniseret karburatorerne???
> Nej!
> Synkroniseringen er kun for tomgangs-komfortens skyld!

Vel ikke kun? Hvis de er skævt justeret, så vil det da belaste den ene
cylinder mere end den anden under kørsel?
Det kan da ikke være godt, hvis det sker over længere tid. Når man nu har to
cylindre kan man jo lige så godt fordele ydelsen ligeligt mellem dem.

> I mine øren lyder det nærmere som vand i tændrørs-
> hætten/kablet/spolen :-/

Eller vand i den ene karburator, hvordan det så end har forvildet sig
derind?

Med lidt kontaktspray eller WD40 ved hånden kan man ihvertfald hurtigt
konstatere om det skulle være vand i tændrørshætten.

--
signing off.. Martin Sørensen



GERT BO THORGERSEN (08-02-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 08-02-03 01:16


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b21cju$1aeh$1@news.cybercity.dk...
> >> ........... Alt dette, kunne det ikke tyde på at jeg skal have
> >> synkroniseret karburatorerne???
> > Nej!
> > Synkroniseringen er kun for tomgangs-komfortens skyld!
>
> Vel ikke kun? Hvis de er skævt justeret, så vil det da belaste den ene
> cylinder mere end den anden under kørsel?
> Det kan da ikke være godt, hvis det sker over længere tid. Når man nu har
to
> cylindre kan man jo lige så godt fordele ydelsen ligeligt mellem dem.
>
Ja synkronisering er da noget man under alle omstændigheder skal sørge for,
for ellers vil den ene cylinder jo ønske at køre et andet omdrejningstal end
den anden (i forvejen varierer omdrejningstallet jo selv ved fastholdt
gasholdtag, mest for en 1 cylindret; man kan udregne dette udfra krumtap
mv´s inertimomenter). Og normalt er det jo mindre brugstid med tomgang end
kørsel, og det er jo bedst at have den i ården under den længste brugstid.
Jeg kan huske fra 1980érne da jeg hjalp en Kawa 900 ejer med at
synkronisere, at vi ikke kunne få karburatorerne til at være synkronisrede i
både tomgang og efter åbning for gashåndtaget, og da naturligvis valgte
synkronisering for under kørselen. Kawa 900 har karburatorerne sammenkoblet
parvis, og systemet gjorde at de 2 sæt af 2 karburatorer ikke kunne følges
præcist ad ved brugen af gashåndtaget.

Mvh. Gert Thorgersen

> > I mine øren lyder det nærmere som vand i tændrørs-
> > hætten/kablet/spolen :-/
>
> Eller vand i den ene karburator, hvordan det så end har forvildet sig
> derind?
>
> Med lidt kontaktspray eller WD40 ved hånden kan man ihvertfald hurtigt
> konstatere om det skulle være vand i tændrørshætten.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Armand (08-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-02-03 11:35


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b21cju$1aeh$1@news.cybercity.dk...
> >>
> > Synkroniseringen er kun for tomgangs-komfortens skyld!
>
> Vel ikke kun? Hvis de er skævt justeret, så vil det da belaste den ene
> cylinder mere end den anden under kørsel?
> Det kan da ikke være godt, hvis det sker over længere tid. Når man nu
> har to cylindre kan man jo lige så godt fordele ydelsen ligeligt
mellem dem.

Det drejer sig om tiendedele mm i forskel på åbningen af spjældende, og
dét er nuts når blot spjældet er åbnet 10%

Prøv at vurder hvor præcist at de enkelte karburatorers tilvirkning kan
være i forhold til hinanden: Selv hvis det i bedste fald drejer sig om
kun decimaler af én procent for værdier som tværsnitsareal og flow, så
er 1/10 mm forkel på et halvåbent spjæld opslugt af de øvrige faktorers
indvirkning!!

> Eller vand i den ene karburator, hvordan det så end har forvildet sig
> derind?

Jup!
Knallertvask med hård spuling af vandslange??

> Med lidt kontaktspray eller WD40 ved hånden kan man ihvertfald hurtigt
> konstatere om det skulle være vand i tændrørshætten.

Konstantere?
Afhjælpe mener du vel?

--
Armand.






Martin Sørensen (08-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-02-03 12:26

>> Med lidt kontaktspray eller WD40 ved hånden kan man ihvertfald
>> hurtigt konstatere om det skulle være vand i tændrørshætten.
> Konstantere?
> Afhjælpe mener du vel?

Tja, har man renset tændrørshætten for vand, har man vel også konstateret om
det var der problemet lå eller ej..

--
signing off.. Martin Sørensen



Mads Lund (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 10-02-03 08:40

Det er et alment råd at tømme sine svømmerhuse før start på denne årstid.
Der kan både være vand i, og den bensin der siden efteråret har været i
svømmerhuset har mistet sine gode evner. Og det er med stor sansynlighed det
du har været udsat for.

Mads Lund
YZ426, som man bare smider på siden for at få frisk bensin ned i
svømmerhuset.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste