Trådsløs digital - rækkevidde??
Fra : Jens Andersen

Dato : 07-02-03 16:38

Jeg har købt en digital trådløs Siemens Gigaset 4010 Micro. Rækkevidden er
en del kortere end på de analoge trådløse jeg har haft. Forhandleren siger
at det er normalt med kortere rækkevidde på digital trådløs. Der er sikkert
nogen her der ved noget om det. Jeg har også en digital trådløs mere den
hedder Denver købt ved Harald Nyborg, den kostede godt nok kun kr.500 dens
rækkevidde er kun til et børneværelse. God Weekend.

hilsen Jens

Fra : K. Kjærgaard

Dato : 07-02-03 18:00

Jeg har en Doro 3055, også købt i Harald Nyborg, der er en rækkevidde på
ca. 300m op eller ned ad gaden. Hvis jeg går over til naboen er rækkevidden
ca 75m, men det er med 3 vægge imellem, hvis jeg får 4 vægge mellem, hakker
signalet.

Hilsen Klaus

Fra : Jens Andersen

Dato : 08-02-03 11:17

"K. Kjærgaard" <6x108421@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rækkevidden
> ca 75m, men det er med 3 vægge imellem, hvis jeg får 4 vægge mellem,

Hej
Nu har jeg haft mulighed for at teste en Doro (analog) walk og talk 1555 den
er som det Klaus beskriver angående rækkevidde. Det er ca. dobbelt så langt
som min Siemens digital. Jeg har set på www.doro.se at der kun opgives
rækkevidde på analog trådløs 300 meter. Ved digital trådløs står der kun
rækkeviddeadvarsel, det skal nok tolkes derhen at rækkevidden er kortere på
digital
Hilsen Jens.

Fra : HKJ

Dato : 08-02-03 11:29

"Jens Andersen" <tcp-999@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> rækkevidde på analog trådløs 300 meter. Ved digital trådløs står der kun
> rækkeviddeadvarsel, det skal nok tolkes derhen at rækkevidden er kortere

Men på digital er det muligt at øge rækkevidden.

Prøv http://www.my-siemens.com/ og søg på "Gigaset repeater"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-03 20:46

> Jeg har købt en digital trådløs Siemens Gigaset 4010 Micro. Rækkevidden er
> en del kortere end på de analoge trådløse jeg har haft. Forhandleren siger
> at det er normalt med kortere rækkevidde på digital trådløs.

Det er også rigtigt nok...

Sende styrken er vist det samme som de analoge trådløse telefoner.. Men
frekvensen er ca. dobbel så høj på de digitale.. Så rent fysisk vel de
digitale have ca. halv rækkevidde....

> [...]
> hedder Denver købt ved Harald Nyborg, den kostede godt nok kun kr.500 dens
> rækkevidde er kun til et børneværelse. God Weekend.

Har du prøvet at hænge Siemens basen et centralt frit sted? En DECT telefon
dækker normalt et stort hus, inkl haven. Ikke mere

Fra : Jens Andersen

Dato : 09-02-03 10:17

> [...]
>
> Sende styrken er vist det samme som de analoge trådløse telefoner.. Men
> frekvensen er ca. dobbel så høj på de digitale.. Så rent fysisk vel de

Det du skriver her passer ret nøjaktig til det jeg har erfaret

Denne Denver telefon prøver jeg at returnere kun 3 dage gammel kan
den ikke returneres sælger jeg den til højstbydende indenfor et par dage.
Jeg bestiller ihvertfal en ny Doro analog imorgen, så kan jeg igen få
rækkevidde til naboer og genboer

> Har du prøvet at hænge Siemens basen et centralt frit sted? En DECT
telefon
> dækker normalt et stort hus, inkl haven. Ikke mere

Jeg har prøvet mig frem til det bedste sted for Siemensbasen og det
er ikke godt nok. Jeg skulle få en repeater station imorgen (bestilt for 3
dage siden) så regner jeg med at denne Siemens vil give tilfredsstillende
rækkevidde dog kun på eget område.(lidt surt)
Hilsen Jens