Danske MC-forhandlere/ophuggere != mail?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-03 16:25

Hej,

Hvad sker der for danske mc-forhandlere ?

Jeg har mailet ca. 5 forskellige danske mc-ophuggere og andre slags
mc-firmaer, kun to af dem har svaret, ingen af de to har så svaret
på yderligere spørgsmål. (heller ikke efter "rykkere")

jeg har mailet 4-5 tyske firmaer (og endda skrevet på engelsk)
og de har alle svaret, også på yderligere spørgsmål, og det endda
selvom jeg i et par af de mails bare har villet spørge om noget uden
at give udtryk for at jeg ville købe noget overhoved...

Er det generelt at de bare ikke gider skrive mail hos de danske? eller
gider de bare ikke skrive til mig fordi jeg kører på en
gammel elendig knallert? :)

Jeg gider ihvertfald ikke skrive til danske ophuggere i fremtiden, jeg
tror jeg holder mig til de tyske eller svenske, eller engelske.

// Hans, der lige har bestilt en auspuff i tyskerland der kun skulle
være 5000km gammel.

--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : wheeler

Dato : 07-02-03 16:57

> Er det generelt at de bare ikke gider skrive mail hos de danske? eller
> gider de bare ikke skrive til mig fordi jeg kører på en
> gammel elendig knallert? :)

Jeg kan kun medgive dig dine betragtninger - det er kun i yderste nød jeg
benytter mig af en forhandler herhjemme (som regel www.sayjes.dk), men da
han bor 80 km fra mig, så går der alligevel en dag eller to inden jeg har
reservedelen (og så kan man jo lige så godt ringe/skrive til Louis eller
Bruno i Tyskland)

> // Hans, der lige har bestilt en auspuff i tyskerland der kun skulle
> være 5000km gammel.

Hvad må du slippe?

> --

Wheeler

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-03 17:57

wheeler wrote:
> [...]
> reservedelen (og så kan man jo lige så godt ringe/skrive til Louis eller

Jeg prøver ihvertfald ikke Danmark først mere..

> Hvad må du slippe?

58.5 euro for potten, 30 euro til UPS.

dvs. ca. 250kr mindre end MC-land i Fredericia ville have for et sæt,
men de gider jo så ikke svare på min mail. det er jo nok fordi de ikke
gider sende dem.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : wheeler

Dato : 07-02-03 19:53

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev

> 58.5 euro for potten, 30 euro til UPS.

Surt at fragten er så dyrt

> dvs. ca. 250kr mindre end MC-land i Fredericia ville have for et sæt,
> men de gider jo så ikke svare på min mail. det er jo nok fordi de ikke
> gider sende dem.

Du har nok desværre ret. Prøv at se hvad Synfyns MC Servive skrev til mig i
efteråret 2002:

Fra: "Sydfyns MC Service"

Hej Bernhard Wheeler !

Tak for din henvendelse
Jeg har ikke brugte reservedele, men jeg kan sende dig et greb og en
føler, føler er ikke på lager 3-4 hverdage

Porto 1-5 kg pris 99,50, 5-10 kg pris 110,50
Men hvis det er noget jeg skal sende skal jeg bruge din adresse

Jeg forventer at høre nærmer ang. denne ordre

> M.V.H.
> Kurt
> Sydfyns MC Service
> www.sydfynmc.dk

Man får let det indtryk at de ikke gider handle. Men hvorfor er de så på
nettet

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Erik M. Madsen

Dato : 07-02-03 17:59

Hej Wheeler
Kan du ikke lige skrive web adressen til Bruno i Tyskland. Jeg har Louis og
har også handlet der, men Bruno har jeg aldrig hørt om.

Hilsen
Erik.
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb47jtg.sf1.haj@enterprise-server.dk...

Fra : wheeler

Dato : 07-02-03 19:44

"Erik M. Madsen" <e.madsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> har også handlet der, men Bruno har jeg aldrig hørt om.

http://www.brunos-moto.com/ i Flensburg, desværre har de ikke dansk
personale mere. Men der er en pige ved navn Kirst, hvis tyske er til at
forstå ;-/

Aut. yamaha-forhandler (det er min fornemmelse at der er et eller andet
familiedrevet værksetd/butik?)

Ifm. med en telefonisk henv. vedr. YPVS-dele blev jeg omstillet til
mekanikeren på værkstedet - flinker mand .

Man kan sige meget om de preusere, men der er squ service på drengen

Jeg handlede for 160 Euro og fik gratis leveret og her til jul fik jeg
julekort fra butikken og invitation til at deltage i en nordtysk MC-messe
(tror var det i Köln oder so?)

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Henning

Dato : 07-02-03 19:53

"Erik M. Madsen" <e.madsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3e43e578$0$201$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Kan du ikke lige skrive web adressen til Bruno i Tyskland. Jeg har Louis og
> har også handlet der, men Bruno har jeg aldrig hørt om.

Aut Yamaha forhandler i Flensburg, men kan angiveligt også skaffe suzy dele. To af pigerne svarer på engelsk, den ene også dansk. Jeg har selv brugt dem et par gange, når yamaha.dk har rod i deres edb-system.

www.brunos-moto.com

brunos.moto-company@t-online.de

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : wheeler

Dato : 08-02-03 00:59

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

To af pigerne svarer på engelsk, den ene også dansk. Jeg har selv brugt dem
et par gange, når yamaha.dk har rod i deres edb-system.

Hvornår...det må da være noget siden..(?)den danske pige, Lone arbejder der
ikke længere :-/

Wheeler

Fra : Henning

Dato : 08-02-03 17:19

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:SJX0a.210$561.125@news.get2net.dk...

> Hvornår...det må da være noget siden..(?)den danske pige, Lone arbejder der
> ikke længere :-/

Uh, det er vel ca et halvt år siden. Men det gør ikke så meget, mit talte tysk er 'godt nok' - og hende, der ikke kan dansk, generer sig ikke for at bruge engelsk i skrift.

Iøvrigt er Bruno's, tHansen og min lokale pusher de eneste MC forretninger, som tager ePost seriøst. Dvs svarer lige så snart de har et svar.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : hms

Dato : 07-02-03 18:12

Hej.

Nu ved jeg jo ikke om du allerede har prøvet at spørge Volker Wildung
Motorradteile i Tyskland ( www.vwmt.de ) , men der har jeg altid fået en
god respons. Endvidere er det meget billigt især til min MC (GPZ900R).
Hans hjemmeside er ikke noget at prale af, men kan skaffe det meste.

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-03 19:12

hms wrote:
> [...]
> god respons. Endvidere er det meget billigt især til min MC (GPZ900R).
> Hans hjemmeside er ikke noget at prale af, men kan skaffe det meste.

Nej den kendte jeg ikke, men jeg vil straks bookmarke den.

Jeg får forhåbentlig ikke behov for flere dele lige forløbig, ud over
et sæt Bridgestone-dæk jeg allerede har fundet en billig pris på i
tyskerland :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 22:34

In article <slrnb47jtg.sf1.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> [...]
> selvom jeg i et par af de mails bare har villet spørge om noget uden
> at give udtryk for at jeg ville købe noget overhoved...

Vi bryster os meget af at være meget IT-orienterede herhjemme, så det
er vildt moderne at være på nettet.
Desværre er man tit ude for manglende opdateringer på hjemmesider, og
manglende svar på e-mails fra forhandlere ... og sælgere i DBA for den
sags skyld.
Jeg tror ikke at man helt har omstillet sig til den hverdag jeg (vi)
kender fra IT-tunge virksomheder. Man vil gerne være 'moderne' så man
må også have 'sådan en hjemmeside' o.s.v.

.... DET ER BARE DØDIRRITERENDE at de ikke kan tage sig sammen til at
svare. Desværre er jeg så stædig, så jeg går videre til den næste
forhandler, der gider at svare på mails. SayJes er een af dem.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 11:34

Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
> [...]
> kender fra IT-tunge virksomheder. Man vil gerne være 'moderne' så man
> må også have 'sådan en hjemmeside' o.s.v.

Hørt!

Det er helt klart at der er bedre respons på mail-forespørgsler hos
elektronik-virksomheder, hvorimod lige netop mc-brancen må regnes for at
bestå af mekaniker-typer hvis egen lille verden er at stå med fingrene i
noget
der kan skrues på, og er helt fremmed for IT-mulighederne
Til gengæld giver det jo plads til den nye type af "elektroniske
entreprenører", og man kan fint forstille sig at der om føje år bliver
muggeri i krogene når nogle af de gamle føler sig distanceret af "det
dersens nye stads"!

Men på den anden side: Selvom der her på gruppen jævnligt er nogle giver
udtryk for ønsket derom, så kan man jo ikke reparere en motorcykel
igennem
internettet, så vi bør aligevel være tilfredse med at der findes
IT-dumme mekanik-genier runt omkring på landets værksteder!!

--
Armand.

Fra : DJ FummEL

Dato : 08-02-03 12:14

jeg benytter mig af www.mcbutikken.dk, de er oftest meget hurtige til at
give respons på mails, og de lever vidst af at sende varer. desuden ligger
deres butik heller ikke så langt fra tyskeland..... de har været
behjælpelige med at bestille nogle stumper hjem fra Bruno's til min baby
gixxer.

venligst Tom

Kawa ZXR 400
Aprilia RS 125 --> Til salg!
Suzuki GSXR 250 --> Til salg!

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-02-03 11:42

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnb47jtg.sf1.haj@enterprise-server.dk>...
> Er det generelt at de bare ikke gider skrive mail hos de danske? eller
> gider de bare ikke skrive til mig fordi jeg kører på en
> gammel elendig knallert? :)

Det er jo måske typisk ikke pga. IT-hobby at man har et
motorkøretøjs-ophuggerfirma?

Måske er de også blevet trætte af emails med spørgsmål om alt muligt som
man kunne mistro er rundsendt til flere forhandlere?

Prøv da simpelt hen at ringe til dem i stedet!

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Hekto

Dato : 10-02-03 12:26

In article <01c2d0f1$03bf4e40$f20b12ac@pc4148>,
lindholt@REMOVEperson.dk says...
> [...]
> man kunne mistro er rundsendt til flere forhandlere?
>
> Prøv da simpelt hen at ringe til dem i stedet!

Man skal nok se på det som en anden måde at drive forretning på.
Man sender dem jo en mail, fordi man, som kunde, ikke har
lyst/tid/gider ringe rundt (... og tager de telefonen?).

Der er sådan lidt 'pladeselskab' over det ikke? Vi vil sælge
motorcykelstumper; men kunder skal kontakte os, som vi vil have det!!
.... NOT!
Sådan fungerer det bare ikke! Kunderne køber dér hvor deres
henvendelse bliver besvaret, og henvender man sig via e-mail, og den
ikke bliver bevaret, så køber man et andet sted. Det skal være nemt
for kunden, ikke nødvendigvis for forhandleren.
Efterhånden som e-handel griber om sig (eks. T.Hansen) vil der være et
marked for e-handel med MC/MC-stumper. De forhandlere/huggere der ikke
følger med, taber kunder.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-03 15:24

Søren Lindholt wrote:
> Prøv da simpelt hen at ringe til dem i stedet!

Hvis de sætter en link til en mailaddresse på deres iøvrigt ikke
specielt grimme hjemmeside, så skal de fanme svare på den... ellers
gider jeg ikke handle med dem..

Hvis de skrev 'ring til os, da vi ikke svarer på mail' så ville den
være helt i orden...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 10-02-03 17:46

In article <slrnb4fdfg.t4l.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hvis de sætter en link til en mailaddresse på deres iøvrigt ikke
> specielt grimme hjemmeside, så skal de fanme svare på den... ellers
> gider jeg ikke handle med dem..

Enig!!!
--
Brian/Hekto

Hva' mæ' 'Foreningen til MC-pusheres tvungne svar på E-Mails'???

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-03 21:23

> Er det generelt at de bare ikke gider skrive mail hos de danske? eller
> gider de bare ikke skrive til mig fordi jeg kører på en
> gammel elendig knallert? :)

Hej Hans,

Dem som jeg har skrevet til har for det meste svaret... ikke lige samme dag,
men som regel inden for en uge.
Fremover vil jeg ringe til butikken. Du får svar med det samme og reol-aben
slipper for at belaste sit LFT-system (Led-Find-Tryk).

Niels