Vådliggerbørn
Fra : Linda

Dato : 07-02-03 11:37

Hej NG
Jeg er ny her så det kan godt være emnet er lidt fortærsket for jer.
Jeg har et vådliggerbarn på 9 år. Har i nogle gode råd til hvordan vi
slipper af med problemet uden at skulle sprøjte hormon i hendes næse om
aftenen ?

Linda

Fra : [webwoman]

Dato : 07-02-03 13:52

"Linda" <LindaXX@XXFraenkel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har et vådliggerbarn på 9 år. Har i nogle gode råd til hvordan vi
> slipper af med problemet uden at skulle sprøjte hormon i hendes næse om

Har I prøvet hormonbehandlingen og virker den?

Mvh. Lisbeth

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 07-02-03 14:33

Hej Lisbeth
"[webwoman]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in message
> "Linda" <LindaXX@XXFraenkel.dk> skrev i en meddelelse

> Har I prøvet hormonbehandlingen og virker den?

Hvorfor spørger du om det, når dette indlæg bliver postet i en alternativ
gruppe og Linda efterlyset noget andet END hormonerne?

Kærlige hilsner
En Undrende J¤mfruen)

Fra : [webwoman]

Dato : 07-02-03 22:36

"J¤mfruen)" <jomfru@knus.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor spørger du om det, når dette indlæg bliver postet i en alternativ
> gruppe og Linda efterlyset noget andet END hormonerne?

Jeg synes ikke det er uinteresant, om Linda har gode, dårlige eller slet
ingen erfaringer med de hormoner hun vil undgå.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kitty Leopold

Dato : 07-02-03 22:57

"[webwoman]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "J¤mfruen)" <jomfru@knus.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke det er uinteresant, om Linda har gode, dårlige eller slet
> ingen erfaringer med de hormoner hun vil undgå.

Det kan det og. Min søn var også vådligger. Han fik 4 behandlinger med
zoneterapi, og så var det ovre.

M.v.h.

Kitty

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 08-02-03 08:07

"Kitty Leopold" <kittyNoSpanSletMig@leopold.dk> wrote in message

> Det kan det og. Min søn var også vådligger. Han fik 4 behandlinger med
> zoneterapi, og så var det ovre.

hej Kitty

Hvor skønt, både for drengen og dig / jer - lad os få flere af den slags
solstrålehistorier.

Til Webwoman

Hvorfor i en alternativ gruppe overhovedet bekymre sig om indtagelse af
hormoner, når kroppen kan hjælpes til selv at klare den slags "ubalancer"

kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : [webwoman]

Dato : 08-02-03 08:15

> Hvorfor i en alternativ gruppe overhovedet bekymre sig om indtagelse af
> hormoner, når kroppen kan hjælpes til selv at klare den slags "ubalancer"

Jeg synes alle alternativer er værd at forholde sig til.

Mvh. Lisbeth

Fra : arc@na

Dato : 19-02-03 20:31

> Jeg synes ikke det er uinteresant, om Linda har gode, dårlige eller
> slet ingen erfaringer med de hormoner hun vil undgå.

Det har du ret i. Det er vigtigt at kende til alle aspekterne.

arc@na

Fra : Linda

Dato : 08-02-03 11:57

Vi har ikke prøvet hormonbehandling. Vi har prøvet zoneterapi men det har
desværre ikke vist sig at være den solstrålehistorie som jeg havde håbet på.
Derfor ser vi os om efter andre veje, samtidigt med at vi fortsætter
zoneterapien.

Linda

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 10-02-03 12:59

> [...]

> Jeg har et vådliggerbarn på 9 år. Har i nogle gode råd til hvordan vi
> slipper af med problemet uden at skulle sprøjte hormon i hendes næse om

Jeg kan forstå, at I ikke har prøvet hormonbehandlingen. Må jeg spørge
hvorfor?

Mvh Steen

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Linda

Dato : 10-02-03 13:30

Fordi jeg ikke er så vild med at putte hormoner i mine børn, men det er
meget tænkeligt at jeg har overreageret.
Linda

Fra : Carsten Ågren

Dato : 10-02-03 14:09

> Fordi jeg ikke er så vild med at putte hormoner i mine børn, men det er
> meget tænkeligt at jeg har overreageret.
> Linda

Jeg kan godt forstå din uvilje mod at hormonbehandle dine børn, og jeg er
meget enig med dig.. Jeg kender en effektiv behandling for vådliggerbørn,
men for at undgå en religionskrig her i gruppen vil jeg nu helst sende dig
omtalen af den på mail Så kan du jo bare selv beslutte, om det er noget
for dig/jer.
Du kan evt. skrive til mig på nedenstående adresse, så skal jeg vende
tilbage hurtigt..

Mvh
Carsten
aagren@tdcspace.dk

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-03 20:15

Carsten Ågren wrote:
> [...]
> jeg nu helst sende dig omtalen af den på mail Så kan du jo bare
> selv beslutte, om det er noget for dig/jer.

Ja, helt uden at høre andres input om det.

Velkommen til usenet, har snakker vi om tingene, åbent
og med alle kort på bordet.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Carsten Ågren

Dato : 10-02-03 21:31

> Ja, helt uden at høre andres input om det.
>
> Velkommen til usenet, har snakker vi om tingene, åbent
> og med alle kort på bordet.

Nu er jeg normalt helt enig, men jeg synes bare at der her er tale om en
mor, der helt oprigtigt beder om hjælp til et konkret problem, og derfor
ville jeg gerne hjælpe hende, men uden at skulle ud i en krig med alle
mulige eksperter, som ved alt meget bedre.. Eller - som ser det som deres
mission i livet, at kværulere over alt og alle..

Mvh
Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-03 22:27

Carsten Ågren wrote:

> [...]
> mulige eksperter, som ved alt meget bedre.. Eller - som ser det som deres
> mission i livet, at kværulere over alt og alle..

Der kunne være andre med vådliggerbørn, der leder efter en alternativ
løsning. De får så ingen hjælp. Der kan også være andre, der har
gode/dårlige erfaringer med din løsning - de får så ikke mulighed for at
fortælle om deres erfaringer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : arc@na

Dato : 19-02-03 20:32

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in news:b28tlf$5eq$1
@dknews.tiscali.dk:

> Ja, helt uden at h›re andres input om det.
> Velkommen til usenet, har snakker vi om tingene, †bent
> og med alle kort p† bordet.

Og her må måske ikke sendes private emails? Du er langt ude, Hr.
overmoderator.

arc@na

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-03 00:35

arc@na wrote:
> Og her må måske ikke sendes private emails? Du er langt ude, Hr.
> overmoderator.

Jo, man må da, men der spørges åbent, det må da indebære
at man gerne vil høre andres input om de svar man får.
Det er jo ikke sikkert man selv ved om svaret er noget værd.

P.S. Tjek forresten lige dit tegnsæt, det ser lidt spændende ud.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 10-02-03 22:47

"Linda" <LindaXX@XXFraenkel.dk> wrote

> Fordi jeg ikke er så vild med at putte hormoner i mine børn, men det er
> meget tænkeligt at jeg har overreageret.

Nu ved jeg ikke, hvilken type hormoner, der er tale om (ved du det?), men
generelt skal man naturligvis passe lidt på med hormoner.

Binyrebarkhormon, f.eks. (steroid, kortisol, cortison, kært barn har mange
navne) har mange uheldige bivirkninger, men de forsvinder alle efter
behandlingens ophør.

Det må således i den enkelte situation bero på en vurdering, om man er
villig til at acceptere bivirkningerne mod (forhåbentlig!) at blive kureret.

Mvh Steen

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Rado

Dato : 10-02-03 15:21

On Fri, 7 Feb 2003 11:37:07 +0100, "Linda" <LindaXX@XXFraenkel.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har et vådliggerbarn på 9 år. Har i nogle gode råd til hvordan vi
>slipper af med problemet uden at skulle sprøjte hormon i hendes næse om

Bach remedierne kan muligvis hjælpe, her er i alt fald en case story
(fra Jens-Erik Risom Petersens bog "Blomstermedicin").

"Pige, otte år gammel. Hun tissede i sengen om natten. Hun var meget
bekymret over det, da hun følte at det var en "grim" vane og blev
meget nedtrykt og modløs hver gang det skete. ENSIAN og SØDÆBLE blev
foreskrevet for den "grimme" vane. Derefter holdt hun sig tør i ti
dage og hun var henrykt indtil hun tissede i sengen igen. For dette
tilbageslag fik hun igen ENSIAN og SØDÆBLE to gange mere og efter
dette havde hun ikke længere problemer om natten."

Bemærk at Bach remedierne altid skal gives ud fra en individuel
analyse af personen, af en Bach terapeut eller en anden der har
erfaring med remdierne. Forskellige personer med samme sygdom/problem
kan have brug for forskellige remedieblandinger.

--
Rado

....illness or fear are not necessarily enemies,
as much as aids to understanding, and means to
a greater end..." - Seth

Fra : 9els

Dato : 07-03-03 10:32

Hej Linda.
Jeg synes du skulle prøve at få et par børne-magnetsåler til din datter,
måske de vil hjælpe? De kan lånes (el købes) igennem mig!! Disse børnesåler
er også kendt for at give "rolige og afbalanceret børn". De bedre vores
koncentration, styrke og balance.Og rigtig mange mennesker er blevet hjulpet
med en lang række andre mindre el større skavanker, såsom migræne, led- og
muskelsmerter og lign.
Hvis det er noget I kunne tænke Jer at prøve, så gi lyd fra dig. I er da
også velkommen til at komme og se disse produkter og test af disse.
Held og lykke, håber du finder noget der vil hjælpe din datter.
Mvh Bib

Fra : M. Jørgensen

Dato : 20-03-03 16:15

Mener du dermed at børn som er vådliggere, er urolige og ubalancerede ?
Vådliggere mangler et hormon, som giver hjernen besked om at blæren er
fyldt, og trænger til at blive tømt. Det kommer med alderen, hos nogle
senere end hos andre.
Med hensyn til hormorner, så er der nogle situationer hvor man er nødt til
at bruge dem, også til børn.

Fra : 9els

Dato : 21-03-03 11:15

Hey. Prøv lige og læs hvad der står, ven!!