tildele mere ram til On-board grafikkort?
Fra : Sib

Dato : 07-02-03 11:51

Hej NG

Kan jeg tildele mit onboard-grafikkort mere ram end de 4mb den tager nu,
f.eks. 16 mb??
Hvis det er tilfældet, vil det så give noget bedre performance eller er det
nyttesløst?
Jeg har totalt 384mb-ram, så jeg regner med at det er grafikkortet der er
det svage punkt.
Jeg har ingen AGP-slots på PC'en, kan man få et PCI-grafikkort der er noget
værd? Spec. 3d?

Signe B.

AMD-k6-2 500mHz 3dnow, 384Mb-ram, 10Gb hd, Win98se

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-02-03 11:41

Sib wrote:
> Hej NG
>
> Kan jeg tildele mit onboard-grafikkort mere ram end de 4mb den tager nu,
> f.eks. 16 mb??

Måske.

> Hvis det er tilfældet, vil det så give noget bedre performance eller er det
> nyttesløst?

Stort set.

> [...]
> det svage punkt.
> Jeg har ingen AGP-slots på PC'en, kan man få et PCI-grafikkort der er noget

Du kan godt få noget der er væsentligt bedre end det du har, men ikke
noget er hurtigere end hvad der var toppen for 2-3 år siden og PCI
kortene koster end del mere end hvad de tilsvarende kort til AGP koster.

Se evt. under Hardware-Grafikkort på www.dbpriser.dk

Hvis du har mod på det kan du for de samme små 1000.- et PCI grafikkort
med rimelig 3D komme langt med et nyt bundkort og så et billigt AGP
kort, især hvis du tager et kig på hvad der findes brugt for mange
ligger inde med grej der passer til det du har fordi de har opgraderet.

Mvh

Bruno

Fra : ///JJ

Dato : 10-02-03 09:09

"Sib" <Sib@no.spam> wrote in message
> Hej NG
>
> Kan jeg tildele mit onboard-grafikkort mere ram end de 4mb den tager nu,
> f.eks. 16 mb??

Det er sandsynligt. Hvis det er muligt er det inde fra BIOS.

> Hvis det er tilfældet, vil det så give noget bedre performance eller er
det
> nyttesløst?

Det kommer an på hvor meget du forventer. Men afprøv det!

> [...]
> det svage punkt.
> Jeg har ingen AGP-slots på PC'en, kan man få et PCI-grafikkort der er

Ja, det er ikke noget problem set i forhold til din pc's størrelse, evt.
overvej at finde et brugt kort - fx. Voodoo2 eller 3-serien - de er ikke
helt moderne, men det er din pc (undskyld!) heller ikke :)

mvh
///JJ