SCSI probs: Fejlmeddelelse fra Bart´s SCSI~
Fra : Brian Madsen

Dato : 07-02-03 07:27

Hej,

Jeg har netop postet dette indlæg i news:comp.periphs.scsi.

Jeg har nogle problemer med mine SCSI enheder. Jeg har netop prøvet at bruge
QDPS (Quantum Data Protection System for SCSI Devices), men det kunne ikke
finde nogle af mine tre harddiske (2x Atlas 10 II og 1x Atlas 10 III)!!! Så
nu har jeg prøvet Bart´s SCSI Tool 1.04d. http://www.nu2.nu/scsitool/

Men jeg får denne fejlbesked fra værktøjet:

---------------
Warning:

The HBA is not receiving all databits. DB8-31 are missing, most likely due
to a cabling problem.

You must correct this - now!
---------------

Hvad er problemet? Jeg bruger det retail U160 LVD kabel der var med mit
29160 og alle stik er tjekket efter.

Jeg skulle dog nok lige nævne, at jeg har et 230 V strøm kabel i mit kabinet
(til en vandpumpe), men det skulle have en "god" skærmning. Det ligger dog
ret tæt på SCSI kablet.

Mvh
Brian Madsen
Aalborg

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-02-03 18:23

"Brian Madsen" <brisen98@civil.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> You must correct this - now!
> ---------------
>
> Hvad er problemet? Jeg bruger det retail U160 LVD kabel der var med mit

Hvad med terminator?
Har du prøvet bare med een disk? (evt prøve dem en for en for at udelukke
dårlig disk)
Andre stik på kablet?

> Jeg skulle dog nok lige nævne, at jeg har et 230 V strøm kabel i mit
kabinet
> (til en vandpumpe), men det skulle have en "god" skærmning. Det ligger dog
> ret tæt på SCSI kablet.

Har du prøvet at slukke den for at udelukke den teori?

/Dennis