Zibro spørgsmål
Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 12-03-01 10:45

Jeg har nu kørt med min nys indkøbte zibro et par uger. Med lidt god vilje
kan jeg få 20 liter til at slå til en uges tid. (med timer funktion og hjælp
fra brændeovnen).
Så da jeg forleden skulle ud og købe petrolium for første gang, blev jeg lidt
chokket over prisen 249,- for 20 liter.

Så mit spørgsmål er nu.

1.   Kan Zibro Laser modellen (bruger ikke væge) også køre med lampeolie

2.   Jeg har hørt at prisen på egnet petrolium skulle være halv pris
   i Tyskland. Kan nogen bekræfte dette, og måske også ytre sig
   om reglerne for transport af brændbare væsker over landegrænsen.

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : Torbenth

Dato : 12-03-01 14:04

Bjarne Kunckel skrev i meddelelsen ...
> [...]
hjælp
>fra brændeovnen).
>Så da jeg forleden skulle ud og købe petrolium for første gang, blev jeg

Hej Bjarne.

Nu har jeg efterhånden haft mange indlæg ang. Zibro, så et mere betyder ikke
noget.

Jeg har hele tiden fortalt at org. Zibro olie er hundedyr og at lampeolie
fra Netto er bedre og billigere. 5.95 pr. liter. Samtidig lugter den næsten
ikke ved opstart/sluk/og slet ikke ved alm. forbrænding. Det er dels min
egen erfaring + dels hvad mine venner fortæller. De har netop købt Zibro
kaminen på min anbefaling.
Køb du roligt lampeolien fra Netto.
Det er da let at lade Zibro'en brænde tør for den originale Zibro olie og
derefter nøjes med et par liter lampeolie, bare for at prøve det af.
At jeg er faldet for Netto's lampeolie er netop at den er lugtfri. Har
prøvet andre mærker men er endt ved Netto's.

Hygge
Torben

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 12-03-01 14:57

In article <98ihgs$17jl$1@news.cybercity.dk>, torbenth@it.dk says...

> [...]
>ikke ved opstart/sluk/og slet ikke ved alm. forbrænding. Det er dels min
>egen erfaring + dels hvad mine venner fortæller. De har netop købt Zibro

Ja du er jo bl.a. også medvirkende til at jeg har købt en, men i mængden
af artikler har jeg altså ikke lige kunnet finde det sted hvor der stod,
at lampe olien også kunne bruges i Laser modellen.

Jeg var godt klar over Zibro "olien" var dyr, 250 for 20 liter ! uha uha.

Bjarne Kunckel
(fjern tallene fra min email adresse, hvis man vil skrive til mig)

Fra : Torbenth

Dato : 12-03-01 15:29

Bjarne Kunckel skrev i meddelelsen
<_A4r6.10570$lk1.305426@twister.sunsite.dk>...
> [...]

>af artikler har jeg altså ikke lige kunnet finde det sted hvor der stod,
>at lampe olien også kunne bruges i Laser modellen.

Hej.

Den ene af mine venner har lasermodellen. Den er mere komfortabel med
Netto's lampeolie p.g.a. mindre lugt. Samtidig har den smule lugt en lidt
blidere karakter end Zibro olien (og de andre jeg har prøvet).

Hygge
Torben

Fra : per

Dato : 12-03-01 15:32

Jeg har en laser, og har aldrig brugt andet end lampeolie.

--
Per

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 12-03-01 15:38

In article <i92sOv9qaRupjFwtFj91IOjSgpov@4ax.com>, per@ph-byg.dk says...

> [...]
>Kunckel) wrote:
>

>Jeg har en laser, og har aldrig brugt andet end lampeolie.

Jeg vil fluks prøve det samme.

--
Med venlig hilsen/ Regards,
Bjarne Kunckel

Fra : per

Dato : 12-03-01 14:40

On Mon, 12 Mar 2001 09:45:03 GMT, marbja@mail.tele.dk (Bjarne Kunckel)
wrote:

>Så mit spørgsmål er nu.
>
>1.   Kan Zibro Laser modellen (bruger ikke væge) også køre med lampeolie

Ja det kan den uden problemer

billigst i netto til 5,96 kr.

--
Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-01 18:00

> Så da jeg forleden skulle ud og købe petrolium for første gang, blev jeg
lidt
> chokket over prisen 249,- for 20 liter.

Find et andet sted at handle - jeg gav 145 kr. for 20 l, da vi købte ovnen i
efteråret.

Men den skulle kunne køre på lampeolie, det lugter bare lidt ved opstart og
sluk.

Mvh Maria

Fra : Torbenth

Dato : 12-03-01 18:26

Maria Frederiksen skrev i meddelelsen
<_f7r6.11043$lk1.329116@twister.sunsite.dk>...
> [...]
>efteråret.
>
>Men den skulle kunne køre på lampeolie, det lugter bare lidt ved opstart og

Hej.

Grunden til at Zibro olie er så dyr er at der er afgift på, da den sælges
som brændselsolie. Iflg. Zibro er afgiften knap 4 kr + moms pr. liter.
Zibro olie lugter mere end Netto's lampeolie. Har prøvet forskellige mærker.
Så du gør dig selv en tjeneste (og din pengepung) ved at prøve Netto olien.
Hvis du ikke har prøvet, kan du af gode grunde ikke udtale dig om Netto's
olie.

Hygge
Torben

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 12-03-01 18:34

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
olien.
> Hvis du ikke har prøvet, kan du af gode grunde ikke udtale dig om

HOSTTTT Torben har ret, Nettos fyringsolie er rent den bedste.
Vi bruger altid den, og så har de så´n nogle gode poser i Netto
samtidig.
--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-01 22:49

> Så du gør dig selv en tjeneste (og din pengepung) ved at prøve Netto
olien.
> Hvis du ikke har prøvet, kan du af gode grunde ikke udtale dig om Netto's
> olie.

Jamen jeg har prøvet - det er derfor jeg bruger den "originale". Den lille
merpris giver jeg gerne for at undgå lugtgener, men det er klart at skal vi
til at give 250 kr. for 20 l, så må der findes en anden løsning. På den
anden side går der jo nok 3-4 år inden jeg får brugt de 20 l, så vi må se
til den tid.

Mvh Maria

Fra : elha

Dato : 28-11-01 08:45

Man skal så lige være opmærksom på at garantien ikke dækker, men man har
jo også hurtigt tjent ind til en ny, hvis man bruger lampeolie.\CTT60EC:\WINNT\TEMP\

http://www.kandu.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-11-01 23:42

> Man skal så lige være opmærksom på at garantien ikke dækker, men man har
> jo også hurtigt tjent ind til en ny, hvis man bruger lampeolie

Du kan ikke bruge lampeolie - jo, en 3-5 liter, så kokser vægen så meget til
at den ikke kan bruges mere - en ny koster 200 kr - og væk var de sparede 5
kr.

Mvh Maria

Fra : Torbenth

Dato : 29-11-01 00:41

Maria Frederiksen skrev i meddelelsen
<3c056ef8$0$31355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
til
>at den ikke kan bruges mere - en ny koster 200 kr - og væk var de sparede 5

Hej Maria.

Grunden til at vægen kokser til er at du skruer for meget ned for flammen.
Du skal kunne se blå flammer. Hvis temperaturen er for lav kan den ikke
forbrænde olien godt nok.
Jeg skruede selv for meget ned den første sæson og da koksede vægen til. Jeg
brugte en lille tang til at knuse det tilkoksede, men det er lidt
besværligt.. 1 liter lampeolie varede på det tidspunkt ca. 10 timer (havde
ikke brug for mere varme).
Nu hvor jeg ikke skruer så meget ned holder vægen til 150-180 liter
lampeolie. På slutningen af dette antal liter, justerer jeg lidt på vægen og
presser fibrene opad.
Det er tredje sæson jeg kører med min Zibro og min besparelse er på ca.
2000,00 efter fradrag for lampeolie.

Mvh.
Torben

Fra : Torbenth

Dato : 29-11-01 00:46

Torbenth skrev i meddelelsen <9u3sm0$nj8$1@news.cybercity.dk>...
>Det er tredje sæson jeg kører med min Zibro og min besparelse er på ca.
>2000,00 efter fradrag for lampeolie.

Glemte lige at skrive det er pr. sæson jeg sparer ca. 2000,00.
Vi får ca. 3500,00 retur i varmepenge om året og har en langt højere
temperatur.
En liter lampeolie varer nu ca. 6 timer.

Mvh.
Torben

Fra : Søren Solhøj

Dato : 02-12-01 22:10

> Grunden til at vægen kokser til er at du skruer for meget ned for flammen.
> Du skal kunne se blå flammer. Hvis temperaturen er for lav kan den ikke
> forbrænde olien godt nok.

Hm det lyder jo tiltalende med Netto's lampeolie, men de modeller der er
elektroniske
kan man også bruge lampeolie der? Der kan man jo ikke justere på vægen?

Søren

Fra : per

Dato : 02-12-01 22:23

>Hm det lyder jo tiltalende med Netto's lampeolie, men de modeller der er
>elektroniske
>kan man også bruge lampeolie der? Der kan man jo ikke justere på vægen?

Zibro Laser kan også benytte lampeolie. jeg har aldrig brugt andet på
min lazer
/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Søren Solhøj

Dato : 02-12-01 22:45

"per" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Zibro Laser kan også benytte lampeolie. jeg har aldrig brugt andet på
> min lazer
> /Per Hansen
>
> icq 8212837

Jamen det er jeg da glad for at høre. Jeg har en SRE 166, dejligt apperat,
men lidt dyr i brug, hvis man bruger Zibro Plus

Søren