Bibelen på hverdagsdansk
Fra : Ole

Dato : 06-02-03 18:24

Kan i sige mig hvornår Bibelen på hverdagsdansk
er udgivet?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-02-03 18:29

Ole <ikanikke skrivetilmig@danmark.dk> skrev:

> Kan i sige mig hvornår Bibelen på hverdagsdansk
> er udgivet?

Det nye Testamente af den oversættelse kom i 1985, hvor Gamle Testamente kom kan jeg ikke huske.

Se mit nye forsøg på at lave en kristen hjemmeside :
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Begge med debatforum ***

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-02-03 18:35

Andreas Falck <dewnull@nullspam.invalid> skrev:

> Det nye Testamente af den oversættelse kom i 1985, hvor Gamle
> Testamente kom kan jeg ikke huske.

Og der findes en online-udgive her:
http://www.udfordringen.dk/bibel/

Fra : erik larsen

Dato : 07-02-03 08:00

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Når du husker så godt, kan du så huske hvorfor Romerbrevet skulle undlades
??

ErikL

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-02-03 08:04

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]

> Når du husker så godt, kan du så huske hvorfor Romerbrevet skulle
> undlades ??

Nej, og jeg har faktisk først lige nu opdaget at det ikke er med! -
Gad vide om det er fejl i onlineudgaven, - eller om det også mangler i
den trykte udgave.

Fra : erik larsen

Dato : 07-02-03 08:13

> [...]
>
> Nej, og jeg har faktisk først lige nu opdaget at det ikke er med! -
> Gad vide om det er fejl i onlineudgaven, - eller om det også mangler i

Eller var det fordi Romerbrevet indeholder for mange oplysninger om dåben
(Rom 6) og om Helligåndens gerning (Rom 8), de to emner der skiller mange
kirker og skaber splid ved at blive diskoteret.

Ikke at glemme bedalingen i Rom 16v17

Rom 16v17 Jeg formaner jer, brødre, til at holde øje med dem, der i modstrid
med den lære, I har taget imod, skaber splittelse og fører andre til fald.
Hold jer fra dem! v18 Den slags mennesker tjener ikke vor Herre Kristus,
men deres egen bug, og med søde og indsmigrende ord forleder de troskyldige
mennesker. v19 Men jeres lydighed er kommet alle for øre, så jer glæder jeg
mig over. Jeg vil ønske, at I må have visdom til at gøre det gode og være
for uskyldige til at gøre det onde. v20 Men fredens Gud vil snart lægge
Satan knust under jeres fødder. Vor Herre Jesu nåde være med jer!

Et skriftsted der aldrig kan føre til den Økumeniske enighed.

ErikL

Fra : Jan-Erik

Dato : 07-02-03 12:14

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Nej, og jeg har faktisk først lige nu opdaget at det ikke er med! -
> Gad vide om det er fejl i onlineudgaven, - eller om det også mangler i

Nej, hele bibelen er skam med i den trykte udgave af
"hverdagsdansk"-oversættelsen.

/Jan-Erik

Fra : N/A

Dato : 10-02-03 11:25

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-02-03 11:25

Stefan Bruhn <spamfilter@bruhn.tk> skrev:

> Det er i min trykte udgave af den.

Jeg har nu to gange fået bekræftet fra Udfordringen at det er en fejl
den ikke er kommet med i onlineudgaven, og at de arbejder på at få den
lagt ind!

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-02-03 09:02

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]

> Når du husker så godt, kan du så huske hvorfor Romerbrevet skulle
> undlades ??

Jeg har lige fået melding fra Udfordringen, at Romerbrevet er ved at
blive lagt ud så det også bliver online tilgængelig sammen med den
øvrige del af Bibelen!

Fra : erik larsen

Dato : 07-02-03 13:55

> [...]
>
> Jeg har lige fået melding fra Udfordringen, at Romerbrevet er ved at
> blive lagt ud så det også bliver online tilgængelig sammen med den

Og det har de haft 17 år til at forberede Hi-Hi-Hi

ErikL

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-02-03 15:26

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]

> Og det har de haft 17 år til at forberede Hi-Hi-Hi

he he - nu er det altså ikke 17 år siden de lagde oversættelsen ud
online

Fra : Niels Peter

Dato : 07-02-03 16:21

> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]

Nåe - der er vist gået mere end 17 år, hvis du regner fra
nedskrivningstidspunktet

Niels Peter