flydende bremseskive
Fra : Niels

Dato : 06-02-03 18:20

Hej NG
Jeg har en såkaldt flydende bremsskive på mit baghjul, i starten, var skiven
stram når jeg rykkede den frem og tilbage, men nu hvor hjulet er afmonteret,
kan jeg let rykke skiven 1 til 2 mm. frem og tilbage ( i kørselsretningen),
hvis jeg ryster hjulet (stadig afmonteret) høres det tydeligt at skiven
kører frem og tilbage, er det normalt ?
venlig hilsen
Peter

Fra : Søren Hanghøj

Dato : 06-02-03 19:11

Ja, det er det der er meningen med flydende skiver.
VH
Søren

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 06-02-03 20:28

"Niels" <petersson@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
kørselsretningen),
> hvis jeg ryster hjulet (stadig afmonteret) høres det tydeligt at skiven

Hvis du mener at de 1-2 mm er målt ved skivens ophæng vil jeg da mene det er
alt for meget ? Så må det da være som om den bider sig fast i hver ende.

mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 06-02-03 22:59

> [...]
kørselsretningen),
> hvis jeg ryster hjulet (stadig afmonteret) høres det tydeligt at

Blot for nysgerrighedens skyld:
Hvilken model er det der har flydende bagskive??

Det lyder som den er endog meget løs! Mangler der ikke en nitte ell.
lign.?

At den føles fast mens monteret, tyder på at bremsecaliberen ikke
slipper den ordentligt - Prøv at lade være med at bruge den den sidste
km inden hjemkomst, og mærk så efter om den er varm efter ankomst!
er den varm, hænger bremsestemplerne så klodserne slæber!

--
Armand.

Fra : Niels

Dato : 07-02-03 06:59

Det er en skive jeg har købt til min HD, den bremser jo ikke for godt i
forvejen, forhandleren sagde det ville øge bremseeffekten med op til 25 %,
det er også bedre, jeg har dobbelte alm. foran, der er ingen nitter eller
andet der ser forkert ud, den har heller ikke hængt, det var kun fordi jeg
tog baghjulet af, jeg blev opmærksom på det, den kan ikke rokkes sideværts,
kun lidt frem og tilbage, den er et år gammel, har kun kørt ca. 5000 km, der
er ikke altid sådan en cykel kan køre
(Jeg kan lige så godt komme jer i forkøbet)
Peter

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 15:19

> den er et år gammel, har kun kørt ca. 5000 km, der
> er ikke altid sådan en cykel kan køre
> (Jeg kan lige så godt komme jer i forkøbet)
> Peter

)
øv
nu så jeg ellers lige en god chance
bo-bambusraket

Fra : Armand

Dato : 07-02-03 16:29

> [...]
> tog baghjulet af, jeg blev opmærksom på det, den kan ikke rokkes
> sideværts, kun lidt frem og tilbage, den er et år gammel, har kun kørt

OK!
Selvom jeg nok vil mene at en flydende skive til bagbremse er at skyde
over målet :-|

Som jeg forstår dine oplevelser, vil jeg ikke tro at der er noget i
vejen med skiven!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-02-03 07:45

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> km inden hjemkomst, og mærk så efter om den er varm efter ankomst!
> er den varm, hænger bremsestemplerne så klodserne slæber!

Jeg er enig i at det lyder som caliperen hænger.
Mine eneste rigtige erfaring med flydende skiver er fra prilleren.
Her kan skiven til gengæld også bevæge sig markant *sideværts* når den
er er kold. Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kan bevæge den frem
eller tilbage.

Efter en 2-3 opbremsninger flytter den under alle omstændigheder ingen
steder.

Jeg synes 1-2mm frem og tilbage lyder af meget...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Morten Lange

Dato : 09-02-03 12:40

> skiven
> afmonteret,
> kørselsretningen),
> skiven

Jeg har kørt med en flydende skive bag på min VFR i 7 år.

Den har altid 'raslet'. Slev da den var ny.
Så hvis ellers alle nitter og låseskiver er på plads ville jeg ikke være
nervøs medmindre du kan se at hullerne er 'slidt' ovale.

Lange

Fra : max tina og palle

Dato : 07-02-03 19:30

man må kun bruge ½ flydene skiver vå vej, men til ræs er det helt flydene
skiver

Fra : Armand

Dato : 07-02-03 20:40

max tina og palle <phhj@esenet.dk> skrev i en
> man må kun bruge ½ flydene skiver vå vej, men til ræs er det helt
flydene
> skiver

Mnjaaarrh :-/

Hvor står dét skrevet???

man ser ikke så mange helflydende længere; men det er da kun fordi at ½
eller semi -flydende rækker til både gade og sports -brug!!

--
Armand.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 08-02-03 15:18

> man ser ikke så mange helflydende længere; men det er da kun fordi at ½
> eller semi -flydende rækker til både gade og sports -brug!!

hvad er forskellen??
bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 15:22

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b233c2$d4b$1@sunsite.dk...

> hvad er forskellen??

De helflydende er så løse at de ligefrem kan opfattes som raslende,
hvilket de mere fixerede ½ og semi -flydende ikke er (= audiel komfort)!

--
Armand.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 08-02-03 15:51

> De helflydende er så løse at de ligefrem kan opfattes som raslende,
> hvilket de mere fixerede ½ og semi -flydende ikke er (= audiel komfort)!
> Armand.

hurtigt svaret, Takker
mvh
bo-gs...

Fra : Niels

Dato : 08-02-03 17:22

Jeg takker også for de hurtige svar, min skive ser ud til at være ok.
Niels

Fra : Mads Lund

Dato : 10-02-03 08:49

> flydene
>
> Mnjaaarrh :-/
>
> Hvor står dét skrevet???

Det vil jeg da også gerne vide, for jeg har netop sat heltflydende på
9'eren.

> eller semi -flydende rækker til både gade og sports -brug!!

Jovist, men jeg har nu misfarvet mine halvflydende skiver mange gange (især
ferieture og knutstorp) og efter at jeg kolapsede forskiven på RS'eren har
jeg været tilhænger af lidt større tolerencer i skive ophænget.

At skiverne giver en skøn raslende lyd ved tomgangs kørsel er jo bare
herligt. Desværre kommer jeg jo nok ikke til at høre den karakteristiske og
karismatiske rasle klirre lyd fra et sær FCR karburatorer på den igen.

Og netop den lyd som et sæt FCR med åbne tragter giver resulterer i 2
forskellige typer blikke når man triller forbi folk på et træf eller lign.
Rookies (hovedparten) står med et sørgmodigt udtryk i ansigtet og man kan se
de har medlidenhed med den tilsyneladende totalt smadrede motor, mens pro's
smiler og sender et lille anerkendende nik i retning at indsugningen. Men
sådan er der jo så meget

Mads Lund
Ninja9RT på operationsbordet