Azir - advarsel
Fra : Lars Funck

Dato : 06-02-03 10:36

Hej Gruppe

Jeg er fornyligt kommet i kontakt med et firma der kalder sig IT-registret
og som driver søgemaskinen Azir.dk Dette firma har demonstreret nogle...
skal vi kalde dem tvivlsomme, forretningsmetoder.

Forløbet er som følger:

Vi bliver ringet op af en konsulent fra IT-registret der lige vil tjekke at
de oplysninger de har om os i deres database er rigtige. Da de er taget fra
Erhvervs og Selskabsstyrelsen er de oftest det. De driver søgemaskinen
Azir.dk som angiveligt er den største erhvervsportal i Danmark... jeg havde
dog ikke stiftet bekendskab med den på forhånd.

Finten er, at man allerede er oprettet på deres søgemaskine, uanset om man
ved det eller ej.

Efterfølgende ringes vi op af en anden person der bekræfter at vi har
opdateret oplysningerne.

Dagen efter dumper en faktura på kroner 495,- (bemærk at dette beløb meget
direkte holder sig under 500,- der i mange virksomheder er bagatelgrænsen)
ind ad brevsprækken.

Vi gør indvendinger og får at vide, at vi jo skam har bekræftet bestillingen
(de henviser til den person der har ringet og bekræftet at oplysningerne er
opdateret). De fremturer derefter med en særdeles ubehagelig gang pres på
den medarbejder der er gået i fælden. "Vil du være skyld i at din virksomhed
kommer i RKI?" og den slags ting.

Vi begynder at tale med meget store bogstaver til hinanden og de vælger til
sidst at kreditere beløbet.

Jeg må sige, at jeg stiller mig meget uforstående overfor, hvordan man som
person kan finde sig i at være ansat i et sådant firma. Hele virksomhedens
forretningskoncept er jo at narre folk til at betale for noget de egentlig
ikke ønsker at købe. Man slynger om sig med RKI, incasso, bekræftelse og
lignende udtryk i et tempo der gør det klart at trussels talen er ligeså
indøvet som salgstalen.

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af, at Azir problemet er temmeligt
velkendt.

http://www.ds-net.dk/presse/Artikler/debat-pb-it-fusk.htm

http://www.ds-net.dk/presse/Artikler/debat-pb-it-fusk.htm

Er der andre der har erfaringer med dette eller lignende svindelfirmaer? Og
hvordan hulen kan de få folk som Børsen, Politikken og Jyllands-Posten til
at reklamere hos sig?

MVH

Lars

Fra : morten sorensen

Dato : 06-02-03 10:50

"Lars Funck" <Funck@DELETEnetworldmedia.dk> wrote in message

> Jeg er fornyligt kommet i kontakt med et firma der kalder sig IT-registret
> og som driver søgemaskinen Azir.dk Dette firma har demonstreret nogle...
> skal vi kalde dem tvivlsomme, forretningsmetoder.

Jeg har været ude for det samme - men spurgte hvad koster det - og svarede
så at jeg ikke ville betale en krone.

I øvrigt var jeg ikke i deres register - så det var osse løgn.

> Er der andre der har erfaringer med dette eller lignende svindelfirmaer?

De her er de værste - men Fairpris.dk, Dansk Skoleindkøb har osse kritisable
forretningsmetoder. Fairpris påstår at have ryddet op nu - men jeg tvivler,
da jeg netop har hørt om een der er blevet kontaktet på samme måde som de
andre 50 jeg kender til.

> Og
> hvordan hulen kan de få folk som Børsen, Politikken og Jyllands-Posten til
> at reklamere hos sig?

Hvem siger at Børsen osv ved det ? Eller måske har de givet dem det gratis
og glemt at fortælle at de nærmest bruger dem som reference.

morten sorensen

Fra : Mogens

Dato : 06-02-03 10:53

On Thu, 6 Feb 2003 10:50:14 +0100, "morten sorensen"
<morten@DELETETHISmortens.net> wrote:

>De her er de værste - men Fairpris.dk, Dansk Skoleindkøb har osse kritisable
>forretningsmetoder.

Dansk Skoleindkøb har også telefonisk haft fat i mig, men efter en
meget fornuftig snak i telefonen, skiltes vore veje.
Hvad har du været udsat for i dén forbindelse ?

/M

Fra : morten sorensen

Dato : 06-02-03 11:40

"Mogens" <oo300024vNO@SPAMe-mail.dk> wrote in message

> Dansk Skoleindkøb har også telefonisk haft fat i mig, men efter en
> meget fornuftig snak i telefonen, skiltes vore veje.
> Hvad har du været udsat for i dén forbindelse ?

Jeg har ikke personligt været udsat for dem - men Fairpris har jeg
førstehåndserfaring med. Fairpris og Dansk Skoleindkøb deler personale og
lokaler. Andre jeg kender har dog været udsat for deciderede tilsvininger i
telefonen af deres sælgere.

morten sorensen

Fra : Carsten

Dato : 06-02-03 11:38

"Mogens" <oo300024vNO@SPAMe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dansk Skoleindkøb har også telefonisk haft fat i mig, men efter en
> meget fornuftig snak i telefonen, skiltes vore veje.
> Hvad har du været udsat for i dén forbindelse ?

Dem har jeg desvære en gang købt en annonce hos, i deres "katalog" om det så
finde, ja det ved jeg.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-03 11:44

> [...]
> meget fornuftig snak i telefonen, skiltes vore veje.
> Hvad har du været udsat for i dén forbindelse ?

Hej NG

Jeg kender meget til denne slags firmaer, nu nævner i Dansk Skoleindkøb,
Fairpris (de to er i øvrigt ejet af samme) Azir. dk og flere. Deres eneste
eksistens grundlag er at de har nogle unge sælgere ansat der narrer, ofttest
små nystarede virksomheder. Disse nye virksomheder kender jo slet ikke til
at blive kontaktet af den slags smarte telefonsælgere. Men, mange af disse
lader sig også narre, der bliver slet ikke stillet kritiske eller skeptiske
spørgsmål til de ting der bliver lovet! Så længe at der er en mulighed for
at man kan sælge en "optagelse" på denne måde vil firmaer som ovennævnte
eksistere. Der er rigtig MANGE penge at lave på dette! Man kan fra
erhversstyrelsen købe alle lister over alle nyregistreret virksomheder i
danmark, disse bliver systematisk ringet igennem, og der er altid mange der
siger ja! Der er mange firmaer der lever af dette. Andelsportalen, HRI,
Dansk Erhvervs Register, Dansk Detail og mange mange flere.
Mit råd er til alle jer der bliver kontaktet, stil jer kritisk over for alle
der ringer, tænk over om det virkelig er en måde for jer at annoncere på!!
Hvis det er så godt at du kan være sikker på mange hendvendelser som
sælgeren siger, så burde der jo være langt flere annoncører! Betvivl alt
hvad de siger, få tilsendt materiale, et seriøst firma har altid materiale
de kan sende.

Jesper

Fra : Carsten Holck

Dato : 06-02-03 20:23

morten sorensen skrev:
> [...]
>

> Hvem siger at Børsen osv ved det ? Eller måske har de givet dem det gratis
> og glemt at fortælle at de nærmest bruger dem som reference.

Jeg har et standard svar når folk ringer for at få bekræftet diverse
oplysninger om vores firma :"Hvorfor det",
så plejer de at vikle sig ud i diverse omsvøb - som jeg evt kommenterer
med at hvis de har det fra erhvers- og selskabsregistret, er det jo nok
korekt, så det ønsker jeg ikke at bekræfte - jammen jammen ... mere
forklaringskviddder - så kan man jo spørge hvor de har deres oplysninger
fra ?
Og derefter kan man jo så sige at man absolut ikke er interesseret, i
noget som helst, og hvis man skal være venlig kan man jo sige at man
ikke vil spilde deres tid ...
Jeg var engang ude for en anmasende sælger, der fremhævede deres
"telefonbog" med at den blev distribueret af Post Danmark - så de var
sandelig et seriøst firma!, (det gør vores julekort også)

Men engang imellem er man faktisk nødt til at være direkte ubehøvlet -
og det er jeg så .

/Carsten

Fra : morten sorensen

Dato : 06-02-03 23:14

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> wrote in message

> Jeg har et standard svar når folk ringer for at få bekræftet diverse
> oplysninger om vores firma :"Hvorfor det",

Jeg siger altid uden undtagelse at jeg aldrig aftaler noget i en telefon. De
må sende noget materiale.

> Og derefter kan man jo så sige at man absolut ikke er interesseret, i
> noget som helst, og hvis man skal være venlig kan man jo sige at man
> ikke vil spilde deres tid ...

Jeg siger ordret at jeg ikke vil betale så meget som een krone for
eksponering i deres medie, som jeg aldrig har hørt om. Det lægger oftest en
dæmper på samtalen.

> Men engang imellem er man faktisk nødt til at være direkte ubehøvlet -
> og det er jeg så .

Ja, ind imellem er der godt nok nogle skidte mennekser blandt
telefonsælgerne.

morten sorensen

Fra : PB

Dato : 09-02-03 16:45

"morten sorensen" <morten@DELETETHISmortens.net> skrev i en meddelelse

IT-registret

Havde fornylig en lignende oplevelse med Hotel & Restauration Indkøbsguiden,
og en særdeles pågående og irriterende sælger. Han sendte dog noget
materiale, men kunne ikke rigtig forstå ordene: Nej tak!
Jeg kender dem ikke, og de leverer muligvis varen, men priserne var høje, og
den målgruppe, de sigter imod, er ikke ret stor.

Palle

Fra : Per H

Dato : 06-02-03 17:39

On Thu, 6 Feb 2003 10:35:57 +0100, "Lars Funck"
<Funck@DELETEnetworldmedia.dk> skrev:
> [...]
>og som driver søgemaskinen Azir.dk Dette firma har demonstreret nogle...
>skal vi kalde dem tvivlsomme, forretningsmetoder.

He he velkommen i klubben. de ringede til mig i går, for 5 gang, og
har sagt at jeg var reristeret på deres søgemaskine. og om det
skulle fortsætte. Efter at jeg spurgte om prisen, som var omkring 700
kr for et år, oplyste jeg at jeg absolut ikke var intr, i sådanne
noget, og at jeg aldrig har tilmeldt mig hos dem. Det påstod de
hårdnakket, men det første år var gratis, men efter at de var blevet
landets største, med flest besøg, havde de besluttet sig for at det
skulle koste et mindre beløb, så alle kunne være med.

Det smarte hos dem var at man kunne starte f.eks Jubii, og søge under
snedker, så ville jeg komme med der. Jeg oplyste så at jeg i forvejen
var på diverse søgemaskiner, ganske gratis, og at de ikke behøvede at
bruge så meget tid på at ringe, til mig ( 5 gange), og at de forøvrigt
havde fået meget dårlig omtale i aviserne, hvilket han da slet ikke
kunne forstå. Nå men hvis jeg ikke ville være med, så ville han bare
sige at de ville slette mig fra deres registre.

ps. et par dage i forvejen havde jeg været på azir. men jeg var nu
ikke regesteret..

pps. Sidste sommer var jeg ude for at der var et IT,eteller andet, der
ringede mig op og oplyste at de var ifærd med at udsende fakturer, og
at jeg havde købt for 50.000 kr reklamer.

Da jeg spurgte hvem han var, og fra hvilket firma, og at jeg godt
ville have det skrifteligt, med hans navn på, knalde han røret på-

Det skete 2eller 3 gange sidste år.

Jo jo. det er lige før man klasker røret på hvergang annoncesælger
ringer. synd for de seriøse...

Vh Per

Fra : Thore

Dato : 06-02-03 21:07

On Thu, 06 Feb 2003 17:38:49 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Det skete 2eller 3 gange sidste år.

LOL...som om det var noget...det skete for mig 2 eller tre gange sidste
_uge_...

>Jo jo. det er lige før man klasker røret på hvergang annoncesælger
>ringer. synd for de seriøse...

Jeg har svært ved at tro, der efterhånden er _nogen_ seriøse...

Jeg har følgende (ubehøvlede) gennemgang:

Annoncesælger (A): Goddag, jeg ringer fra .blabla...
Jeg (J): Goddag, hvad kan jeg gøre for dig?

A: Der er egentlig tale om, hvad jeg kan gøre for jer!

J: Er det noget, der koster mig penge?

A: For at være med hvor det sker....
J: (afbryder)...jeg spørger igen: Er det noget, der koster mig penge?

A: Det 1. år er ....
J: (Afbryder)...da du ikke vil svare på, om det koster mig penge, har
det ingen interesse...farvel...

A: Jamen.....

Jeg lægger røret på...

Et par gange om måneden sker det, at vedkommende ringer op igen....(sgu
:))...J: Forstod du det ikke 1. gang? Farvel...og lægger røret på...

Der er også et andet scenarie...

Annoncesælger: (A): Goddag, jeg ringer fra .blabla...
Jeg: Goddag...jeg har lige i går talt med din kollega Michael...
A: Nåehhh! Det må jeg lige checke....farvel...

Og så hører jeg som regel aldrig mere...

En anden ting er: Telia har "gadesælgere", der siden sommeren 2000 har
været i min forretning 15 gange for at tale om firmaets telefoni...de
bliver med det samme, høfligt, men bestemt sendt ud af døren...
Typisk er der en slipsebåret ungersvend + en lille sild (trainee?)...og
de oser langt væk af "erhvervssælgere" (ligner faktisk nogle fra
Jehovah's Vidner -lol

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0 ie 1993
Pluto 1.2 SX 1996
Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Søren

Dato : 10-02-03 14:27

Gør det kort og stil et lukket spørgsmål til telefonsælgerne.

Eksempel.

Sælger : Bla. Bla. Bla.

Du afbryd sælger, hvis du har hørt nok

Dig : Drejer det sig om et salg ?

Sælger : JA (Nej)

Dig : Så er jeg ikke interesseret.

Sælger : Må jeg spørger hvorfor ?

Dig : Nej

Samtalen kan hermed ikke vidreføres uden at sælger starter med et nyt
indlæg. Virker hver gang, men dog bedst på avissælgere

Fra : complex@pc.dk

Dato : 07-02-03 07:41

En seriøs opringning kunne lyde:

Goddag det er Lars Kliim, fra Dagbladet Information
Vi har et IT tillæg om sikkerhed her den 20 febuar

Tillæget, sendes til alle IT chefer i Danmark ialt et oplag på 35.000
eks.

en annonce for SUPER KRYPT (kundes topprodukt)
vil helt sikkert have læsernes interesse.

Kunden "det har ingen interesse"

Må jeg sende Dem nummeret fra sidste år, så De selv kan se
om det er noget for Dem??

Kunden "Det må De gerne"

Jeg sender det med det samme, så kan vi tale om det når De har set
nummeret fra sidste år.

Kunden "OK"

jeg ringer når de har set nummeret!
farvel

samlet tid 20 sekunder
inden 10 sekunder har du sagt klart hvad det drejer sig om-

en annonce der kan skaffe nye kunder til SUPER KRYPT!!

Hvor svært kan det være ???
"gammel annoncehej"

Med venlig hilsen, Lars Kliim
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : larsboyskov

Dato : 14-02-03 13:47

Det var godt der lige var en der nævnte hri.dk . Dem blev jeg nemlig
ringet op af i dag, og han præsenterede sig som en form for
brancheorganisation for hoteller og restauratører. Heldigvis havde jeg
lige læst noget i Politiken om den slags fuskere, så jeg sagde ikke ja
til noget. Men hold kæft hvor var han dygtig! Det lød overhovedet ikke
som om det skulle koste noget. Det der gjorde mig skeptisk var, at han
blev med med at snakke og snakke, selvom jeg havde sagt at det lød
interessant. Så begyndte jeg at spørge til hvad det kostede, og det var
selvfølgelig 1700 kr. dyrere end gratis...

http://www.kandu.dk/

Fra : Lucian

Dato : 11-02-03 08:34

Hej

Her er et forum om alle de fup firmaer på nettet.
http://www.unfairpris.dk/
Mvh

Lucian
www.solcelle.dk

Fra : janissen

Dato : 15-05-03 14:20

"Lars Funck" skrev d. 06-02-03 10:36 dette indlæg :
> [...]

svindelfirmaer? Og
> hvordan hulen kan de få folk som Børsen, Politikken og Jyllands-Posten

Min kone og jeg er desværre gået i fælden.
Vi gik med på at betale de ca 400-500 kr for et år, fordi nogle af vores
kunder havde fundet os på nettet.
Efter registreringen skulle vi ringe til en support fyr og få tekst osv.
på plads. Det undrede mig at han ikke skulle have noget at vide? Nu får
vi opringninger ca hvert kvartal om at vi skylder kr 9000,-. Men da de
havde lavet en fejl, kunne vi slå halv skade! Det de vil have penge for
er en hovedoprettelse? De 622,50 vi har betalt er kun registreringen! Vi
har ikke skrevet under på noget. Jeg spurgte en ansat i bogholderiet
hvad vi skyldte, hun sagde at vi havde betalt den faktura der var sendt
ud, men ikke den der ikke var sendt ud......

http://www.kandu.dk/

Fra : janissen

Dato : 15-05-03 14:38

"janissen" skrev d. 15-05-03 14:20 dette indlæg :

> [...]

sendt
> ud, men ikke den der ikke var sendt ud......
Hilsen Jacob

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Holck

Dato : 16-05-03 00:07

janissen wrote:

> Hilsen Jacob
Af samme årsag bekræfter jeg aldrig firmaoplysninger overfor "konsulenter"
der ringer "og skal bare lige kontrollere" - de får altid standardsvaret at
de kan kontrollere i E&S hvis de ha behov for at kontrollere - de
oplysninger der er der, er dem vi ønsker omverdenen får at vide, så hvorfor
skulle jeg have behov for at bekræfte noget? Hvis de så ikke rigtigt forstår
det, tilbyder jeg at de kan købe oplysninger om vores firma for 3000.- de
kan bare sende en check så skal jeg sende dem opdaterede oplysninger (!)
Så plejer de mest stivnakkede at holde op..

/Carsten Holck

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : morten sorensen

Dato : 16-05-03 11:22

> [...]
hvorfor
> skulle jeg have behov for at bekræfte noget?

God pointe.

> Hvis de så ikke rigtigt forstår
> det,

Hvad er meget sandsynligt, da det ikke står i deres script.

> tilbyder jeg at de kan købe oplysninger om vores firma for 3000.- de
> kan bare sende en check så skal jeg sende dem opdaterede oplysninger (!)
> Så plejer de mest stivnakkede at holde op..

Glimrende - den afprøver jeg i næste uge når den næste ringer.

morten sorensen

Fra : Lars Funck

Dato : 19-05-03 07:52

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan bare sende en check så skal jeg sende dem opdaterede oplysninger (!)
> Så plejer de mest stivnakkede at holde op..

He, he, he. Den er god. Den tror jeg faktisk jeg vil til at bruge.

MVH

Lars

Fra : Lykke

Dato : 20-05-03 08:28

lige præcis herfra modtog jeg en oprigning,
jeg var midt i et stykke arbejde, som ikke kunne slippes.
jeg er helt nystartet og derfor "grøn" overfor mange af disse opringninger,
men denne unge dame skulle lige have bekræftet osv.
pludselig var der et ordvalg der fangede mig, noget med linier der skulle
fremhæves.
jeg blev pi...sur og spurgte om det ikke var en ide at spørge først, da jeg
ikke ville betale for noget jeg ikke
fandt nødvendigt,
hun blev fuldstændig stram og svarede, at det lå i præsentationen og
yderligere info. skulle ikke være nødvendigt.
jeg blev edertosset en gang til og hun lagde blot røret på , ingen
undskyldninger der,
jeg har heller ikke modtaget en regning- endnu.

Fra : Lars Funck

Dato : 20-05-03 11:05

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men denne unge dame skulle lige have bekræftet osv.
> pludselig var der et ordvalg der fangede mig, noget med linier der skulle

Man kan kun håbe at folk efterhånden kommer til at kende til Azir og
lignende firmaer og det derfor bliver sværere for dem at få kløerne i nye
"kunder".

MVH

Lars

Fra : morten sorensen

Dato : 20-05-03 11:27

> Man kan kun håbe at folk efterhånden kommer til at kende til Azir og
> lignende firmaer og det derfor bliver sværere for dem at få kløerne i nye
> "kunder".

Desværre lever de af at ringe for det meste helt nye op - og man vil jo så
gerne tro på at man kan betale billigt for eksponering der resulterer i at
kunder kommer af sig selv.

morten sorensen

Fra : Herlev-IT

Dato : 07-07-03 05:23

Ja, de er nogle ski...spræ.... !

Jeg blev naret på samme måde, og sagde desværre ja til en "prøve" til
500-600 ...
Jeg kunne bagefter se i min web-log at hun måtte have været inde på min side
(som hun refererede til ) via en anden site (HRI, -et andet tvivlsomt firma)
med to hits.

Jeg tjekkede også ved at slå det firma op der stod lige før mig hos HRI, -og
ganske rigtigt havde han dagen før fået et lignende opkald.

Efterfølgende blev jeg gentagne gange ringet op hvor Azir påstod at jeg
havde sagt ja til en størrer pakke. Hun blev ret stram at høre på, og
kværulerede om ordlyd m.m. i vores forgående samtale som jeg ikke kunne
huske ordret længere. Hun ville snakke med sin "chef" om en løsning, og
ringede et par age senere og tilbød en "halv skade" løsning, som jeg dog
helle ikke ville akseptere, og hårdnakket sagde til hende at jeg bestemt
ikke mente at have sagt ja til noget ud over "prøven" og at jeg aldrig
aksepterer noget i den størelse hvis det ikke er på papir! Da jeg sidste
gang blev ringet op ( af deres "support-fyr") sagde jeg som det var at jeg
følte mig røvrendt (ordret) over hele forløbet. Han kom med en halv
undskyldning og sagde han ville tjekke op på sagen.
Jeg har heldigvis ikke hørt fra dem siden!!

Så jer der endnu ikke er blevet ringet op... sig NEJ til ALT !!!
(-eller få alt på papir..)
Det er muligt at de kan levere et godt produkt, men min erfaring og visse
indlæg i denne NG peger efter min overbevisning i en anden retning.

Søren Mark,
Herlev-IT
www.herlev-it.dk

Fra : Jesper Brock

Dato : 13-07-03 17:18

"Herlev-IT" <herlev_it@hotmail.com> wrote in message
> Ja, de er nogle ski...spræ.... !

Jeg kaster lige et link ind i debatten

www.unfairpris.dk - her mødes mange af de, der har haft med den slags
firmaer at gøre...

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker udelukkende min personlige holdning, og har
ingen relation til min ansættelse hos "Budstikken"-koncernen)

Fra : XXXXYYYY

Dato : 18-10-03 01:11

Goddag allesammen,

Jeg er selv tidligere ansat hos IT Support Danmark A/S, men måtte
opgive mit erhverv af samvittighedsmæssige årsager.

Jeg kan godt forstå jeres indvændinger mod både firmaets
promotionsmetoder såvel som firmaets priser i henhold til produktets
værdi.

Jeg vil starte med at sige, at i tager fejl i et par elementer. Det er
bestemt ikke kun nyopstartede virksomheder, der "lader sig narre" af
firmaer som it-registret, it-fagresitret, itbogen etc. De firmaer, som
var bedst at ringe til var som regelt de toppladserede på respektable
sider som DGS, OFIR, KRAK og ENIRO. Det man ved allerede når man ringer
disse firmaer op er, de bliver ringet meget op, hvilket fra sælgerens
synspunkt er et minus, men også at de holder et reklamebudget, der
tillader en udgangspris på 1992 eller 3986 kr. Rent føllelsesmæssigt
"klares" problemmet at de bliver ringet meget op med en indledning som
"jeg ved godt mange ringer angående reklamer og annoncer, men det jeg
skal have opdateret er blot oplysninger angående din almindelige
fagregistrering hos det officielle (lyder pænt men betyder blot
offentligt tilgængelige) fagregister på internettet, så jeg håber du har
et par minutter." "Du står jo som..."

Når prisen skal nævnes indledes som regel med en "vittighed", der leder
opmærksomheden fra prisen, og supportafdelingen, der skal kontrollere
aftalens korrekthed bliver nævnt som en "service". Det er dog først her
de optager samtalen, således at aftalen er juridisk bindende.

Hvis i er blevet optaget for 498 kr, og synes det var en smart sælger,
der prakkede jer noget på, skal i være glad for, at i har taget fejl.
Dette tal bliver kun nævnt de første par uger af en konsulents
ansættelse. Derefter bliver man ringet op af mersalg (har man fundet en
"sucker", kan man ligesågodt suge den) som lige skal "tjekke op på
registreringen". Her klapper fælden, hvor en tilbagesendt korrekturtekst
med (næsten usynlig) pris kan sætte en i gæld på mange tusinde.

Dertil skal nævnes nogle faktuelle tal som firmaet benytter. Der er 9000
uafhængige brugere hver måned. Det, der glemmes at sige er, at disse
9000 alle er erhversdrivende, der enten har sagt jo tak eller skal se på
siden unden konsultation. Der er ikke 500 danske forbrugere, der kender
siden uden at have haft direkte kontakt med virksomheden. 250000
visninger er et andet tal, der bliver sagt. Disse bliver snildt
frembragt af såvel de narrede kunder som virksomhedens ansatte.

Alt i alt sagde jeg mit job op, da jeg nåede til den bevisthed, at siden
blot var lovligt fup af reelle danskere. Siden benyttes ikke,
statistikkerne der fremføres ved samtale er manipulede som forklaret
ovenfor og den der supportfyr, som en af jer talte med, var firmaet
direktør, som skal få "sure kunder" til at blive i bedre humør. Håber i
holder jer fra internet registre i fremtiden.

Mvh. Anonym

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 17:44

"XXXXYYYY" <XXXXYYYY.news@kandu.dk> wrote in message
> Goddag allesammen,
>
> Jeg er selv tidligere ansat hos IT Support Danmark A/S, men måtte
> opgive mit erhverv af samvittighedsmæssige årsager.

Kære x-sælger

kan jeg på en eller anden vis (evt. anonymt) få dig til at kontakte mig? Jeg
vil meget gerne i kontakt med dig

Du kan evt. kontakte mig via unfairpris.dk - brock(at)unfairpris.dk

--
Venlig hilsen

chefredaktør, www.unfairpris.dk