Stifinder åbner filer som skrivebeskyttet
Fra : Bent Vejborg

Dato : 06-02-03 09:08

Når jeg anvender stifinder til at åbne en Word eller Excel fil, så åbner den
dem som skrivebeskyttet, selv om denne attribut ikke er slået til på filen.

Der er ingen problemer når jeg først åbner Word og derefter filen.

Er der nogen der har et bud

Mvh Bent

Fra : pre

Dato : 06-02-03 11:56

For at "begavede" svar er det nok nødvendigt at du specificerer hvilke
af de efterhånden mange og vidt forskellige versioner der er tale om.
© pre 2003

:

Fra : Bent Vejborg

Dato : 09-02-03 18:45

Undskyld

Det er Win 2000 og Office 2000 begge med nyeste servicepacks

Fra : pre

Dato : 09-02-03 20:48

Mærkeligt. Efter teksten går jeg ud fra at det er en dansksproget
Office, og MS har ikke registreret nogetsomhelst med "skrivebeskyttet" i
forbindelse med filer. Derimod påstås det at i Word2002 kan man vha.
Stifinder sætte fil attributten til "ReadOnly". Desværre er min
2002installation gået ned så jeg kan ikke afprøve. Men det kan da
sættes næsten fra enhver funktion, og det virker da ikke særlig
effektivt.

Der må være mange med erfaring på området? En reel beskyttelse sat ved
redigering er konkret, det andet er nærmest en høflig anmodning.
(Skrivebeskyttet må vel være identisk med ReadOnly)

Umiddelbart tror jeg det er en fejl, men det må så være i Windows.
Kommer der ikke bedre bud, så gå til Start, klik kør, skriv "sfc".
Enter. Derved afprøves i alt fald systemfilerne.

Lige nu dukker der noget frem fra KB-artiklen 256614. Prøv at få den på
Dansk (Jeg har kun kontakt med MS i England) og en evt. rettelse skal
ske i Registry.

You may be unable to remove the Read-Only attribute from a folder
using Windows Explorer. In addition, some programs may display error
messages when you try to save files to the folder.
CAUSE
This behavior occurs because the folder is customized. You can
customize a folder by clicking Customize this folder on the View
menu. Many programs also customize folders (for example, the Fonts
folder comes with a customization as part of the standard system
configuration).
© pre 2003

"Bent Vejborg" <bv@powerperformance.dk> skrev i en meddelelse
: Undskyld
[...]
[...]