Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
kombineret kabel
Fra : J&T

Dato : 06-02-03 01:31

Hej

Kan jeg ikke få en til at fortælle mig helt præcist hvordan man skal
forbinde computeren med tvet, når man ikke har S-vhs, men tv-out på sit
kort. Jeg syntes simpelhen ikke at jeg kan få det til at give nogen mening?

Tak for hjælpen

jens

Fra : JW

Dato : 06-02-03 05:43

"J&T" skrev i news:3e41ad07$0$1770$d40e179e@nntp03.dk.telia.net:
> [...]
> kort. Jeg syntes simpelhen ikke at jeg kan få det til at give nogen mening?

At du ikke har SVHS stik på dit kort skal du ikke være ked af;
det er en bånd-standard, så det er der heller ingen andre, der har ,
men du har TVout, som kan levere Svideo (dvs. Y/C) og composite

Hvis du har Svideo indgang på dit TV, bør du bruge denne, ellers
bruger du composite. Det afhænger altså af, hvilke indgange, du
har til rådighed på dit TV. Se evt. manualen til dette.

Derudover skal self. bruges et lydkabel (fra lydkortet).

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 06-02-03 10:05

JW wrote:

> At du ikke har SVHS stik på dit kort skal du ikke være ked af;
> det er en bånd-standard, så det er der heller ingen andre, der har ,

LOL - jeg er glad for du sagde det ellers var jeg sq nødt til det

--
Martin L. Johansen

Fra : J&T

Dato : 06-02-03 14:26

"JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
> har til rådighed på dit TV. Se evt. manualen til dette.

> Derudover skal self. bruges et lydkabel (fra lydkortet).

Ok, så langt så godt. Jeg har forbundet Svideo indgang til mit geforce 3
ti200 og lydkablet til lydkortet. Så har jeg forbundet dem med min scart
adaptor, på følgende måde, rød audio til audio H, hvidaudio til audio V og
S-video til S-video.

Jeg kan dog ikke se tv'et, når man inde i Nvidia skal vælge enhed, så hvad
er det lige jeg ikke har forstået endnu?

På forhånd tak for hjælpen

Jens

Fra : JW

Dato : 06-02-03 15:20

"J&T" skrev i news:3e42628f$0$2540$d40e179e@nntp04.dk.telia.net:

> [...]
> adaptor, på følgende måde, rød audio til audio H, hvidaudio til audio V og

Det lyder rigtigt.

> Jeg kan dog ikke se tv'et, når man inde i Nvidia skal vælge enhed, så hvad
> er det lige jeg ikke har forstået endnu?

Hmm, kortet vil normalt selv registrere, at der er tilsluttet et TV,
når PC'en startes op/genstartes (med TV'et tændt).
Ellers gå til 'Egenskaber for skærm -> Indstillinger ->
Avanceret -> nView -> Registrer skærme'.
Husk at TV'et skal være tændt!

Fra : Madsen

Dato : 06-02-03 16:17

JW skrev:

> http://www.matrox.com/mga/support/faq/details.cfm?id=5,

Nå på den måde.
Jeg tænkte på et "ægte" RGB-output. Altså hvor du har et rødt, grønt
og blåt composite-stik for hver enkelt farvekanal på grafikkortet.

Vil det kabel du snakker om give et bedre billede end hvis man blot
fører de to ledninger fra composite-udgangen over i et scart-stik?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-02-03 16:38

Madsen skrev:

> Vil det kabel du snakker om give et bedre billede end hvis man blot
> fører de to ledninger fra composite-udgangen over i et scart-stik?

D'OH! Jeg mente s-video til scart.

Madsen.

Fra : JW

Dato : 07-02-03 05:51

"Madsen" skrev i news:Xns931AA932C519D.thomas@madsen.tdcadsl.dk:

> D'OH! Jeg mente s-video til scart.

Tja, du slipper jo for en konvertering (i TV'et) fra
hhv. composite eller Y/C til RGB signaler, så
kvalitetsforbedringen afhænger bla. af dit TV.

På mit TV opleves forskellen på Y/C og RGB
omtrent som forskellen på composite og Y/C,
men bliver formentlig større, når jeg skifter til
bedre kabler.

Fra : Madsen

Dato : 07-02-03 14:56

JW skrev:

> På mit TV opleves forskellen på Y/C og RGB
> omtrent som forskellen på composite og Y/C,
> men bliver formentlig større, når jeg skifter til
> bedre kabler.

Tak for forklaringen.
Jeg har et stykke vej hen til den scart-fordelerboks som jeg leder
signalet fra mit grafikkort igennem, så jeg har valgt blot at gå fra
composite-udgangen til scart da jeg så kan nøjes med et ganske tyndt
og billigt kabel. Skulle jeg lave et kabel som dit, så ville det nok
blive en meget dyr affære for jeg skal bruge over 5 meter.
Gad vide om det i det hele taget kan lade sig gøre med så langt et
kabel, men det kan det vel.

Madsen.

Fra : JW

Dato : 07-02-03 15:14

"Madsen" skrev i news:Xns931B97FB898C0.thomas@madsen.tdcadsl.dk:

> [snip] ... jeg skal bruge over 5 meter.
> Gad vide om det i det hele taget kan lade sig gøre med så langt et
> kabel, men det kan det vel.

Sagtens.

Fra : Madsen

Dato : 07-02-03 15:41

JW skrev:

[Langt kabel?]

> Sagtens.

Ok. Det kunne godt være at man skulle rode med det i stedet for at
ofre penge på et nyt fjernsyn som understøtter s-video for det gør
mit nuværende ikke. Derfor kører jeg fra composite til scart, men
når jeg kan lave et godt RGB-kabel, eller hvad vi nu skal kalde det,
som går direkte fra HD15-stikket på grafikkortet til scart, så var
det måske værd at ofre. Ulempen er så de tykke scart-kabler som
ikke just pynter, men så må man jo evt. lave en pynteliste som
skjuler dem.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-02-03 11:02

JW skrev:

> (Matrox-kort kan desuden levere RGBout til SCART)

Så skal du vist op i deciderede videoredigeringskort fra Matrox,
tror jeg. RGB Out er ikke noget jeg har set på de Matrox-kort jeg
hidtil har ejet og det drejer sig om den første udgave af Matrox
Millenium, G200, G400 Max og nu Parhelia.

Madsen.

Fra : JW

Dato : 06-02-03 15:04

"Madsen" skrev i news:Xns931A70360BB2A.thomas@madsen.tdcadsl.dk:

> [...]
> hidtil har ejet og det drejer sig om den første udgave af Matrox
> Millenium, G200, G400 Max og nu Parhelia.

Så har du ikke set ordentligt efter! Prøv f.eks. at kigge på:
http://www.matrox.com/mga/support/faq/details.cfm?id=5,
http://www.matrox.com/mga/support/faq/details.cfm?id=8 og
http://www.matrox.com/mga/support/faq/details.cfm?id=9.

Jeg har et TV tilsluttet mit G450 via RGB. Det er nydeligt...

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-02-03 15:58

"JW" <ingen@spam.tak> wrote in message

> [...]
> http://www.matrox.com/mga/support/faq/details.cfm?id=9.
>
> Jeg har et TV tilsluttet mit G450 via RGB. Det er nydeligt...

For lækkert! Kunne være man skulle få fingrene i et brugt dualhead igen...
:)

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...