Har jeg ødelagt mit cylinder?
Fra : Suzuki-driver

Dato : 05-02-03 22:41

Under renovering af min scooter kom jeg til at tabe mit cylinder fra ~50cm's
højde (ved afmontering) og der knækkede skørtet af mit Polini 47mm
cylinder... det er det helt lille, ca. 6mm brede stykke cylindervæg/skørte
der knækkede. Dvs. at det andet lille stykke samt det meget store stykke er
intakt. Kan jeg køre videre med dette - jeg mener selv, men vil da lige høre
hvad i andre siger...

Dont be to hard on me ;)

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-02-03 23:47

"Suzuki-driver" <0011754m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> intakt. Kan jeg køre videre med dette - jeg mener selv, men vil da lige

Har du mulighed for at ligge nogle billeder i dk.binaer.motor, så man kan se
det helt præcist?

--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -

Fra : Suzuki-driver

Dato : 06-02-03 12:42

"Michael Frederiksen" <chipmaster@nospamget2net.dk> wrote in message
> Har du mulighed for at ligge nogle billeder i dk.binaer.motor, så man kan
se
> det helt præcist?

Jeg har markeret den stump som er knækket af - det er faktisk den anden af
de to små stykker, men jeg kunne ik finde et billede taget fra en bedre
vinkel :)

Fra : Holger Danske

Dato : 06-02-03 12:52

Suzuki-driver wrote:
> [...]
>
> Jeg har markeret den stump som er knækket af - det er faktisk den
> anden af de to små stykker, men jeg kunne ik finde et billede taget

Hvis der ikke er grater på, og dine stempelringe ikke når ned til "knækket"
så skulle der ikke kunne ske noget ved det, vær dog opmærksom på at hvis du
har et "lavt" stempel (målt fra stempelpind til top) er der en mulighed for
at stemplet "vinkler" nede hvor skørtet skulle have været, hvilket kan koste
totalmotorhavari....

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Fra : Suzuki-driver

Dato : 06-02-03 13:53

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message
> [...]
for
> at stemplet "vinkler" nede hvor skørtet skulle have været, hvilket kan

Det er der vist ingen fare for... jeg kan se hvor stemplet er i
"bund-position" da det har været brugt før jo... hvis jeg sætter stemplet i
cylindret og skrubber det ned så det passer med "bund-positionen" så stikker
der kun lige 1mm af krydspinds hullet udenfor cylindervæggen... det kan
altså derfor ikke vippe.

Fra : Holger Danske

Dato : 06-02-03 16:05

Suzuki-driver wrote:
> [...]
> "bund-positionen" så stikker der kun lige 1mm af krydspinds hullet
> udenfor cylindervæggen... det kan altså derfor ikke vippe.

Jamen så er det bare liige at file væk fra cyllevæggen der hvor skørtet
knækkede, og så skulle den være i vinkel !

Allan
--

Fra : Søren Viborg

Dato : 06-02-03 16:37

Jeg lavede fuldstændig samme "stunt" da jeg satte Polini 47 mm på min
Katana. Den har nu kørt et par tusinde km uden problemer.

/Søren

Fra : Suzuki-driver

Dato : 06-02-03 18:55

"Søren Viborg" <viborg99@civil.auc.dk> wrote in message
> Jeg lavede fuldstændig samme "stunt" da jeg satte Polini 47 mm på min
> Katana. Den har nu kørt et par tusinde km uden problemer.

Lækkert!