Sunowich 1420
Fra : Johndoe

Dato : 05-02-03 21:59

Hej alle

Det er nok et år siden at jeg fandt denne newsgroup, og jeg har siden
været en meget regelmæssig gæst ( man har vel en arbejdsplads med
adgang til internet og læst mere eller mindre interessante
diskussioner vedr. motorcykler m.m.

Jeg tror at der er mange som mig som bare kigger og ikke bidrager til
denne newsgroup, så jeg tænkte at jeg for fremtiden ville prøve at
deltage lidt mere aktivt, når jeg har noget fornuftigt at sige, da jeg
mener at det er godt at der findes en newsgroup som denne hvor vi kan
dele vores fælles interesse.

Så lidt om mig, 32 år har kørt MC siden jeg var 20 ( børneopsparingen
skulle jo bruges til noget fornuftigt )

Tidligere Kavazaki Z 650
Tidligere Suzuki Gsx 400 f
Tidligere Suzuki 250 RG Gamma
Nuværende Suzuki Dr 650 Dakar (til salg, hvis du er meget hurtig)

og inden for 14 dage den forhåbentlige lykkelige ejer af en Suzuki Gsx
R 400 R ´88 model GK 73 A, hvis den kører ligeså godt som den lyder og
ser ud.

Hilsen

Ole

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 05-02-03 22:24

> [...]
>
> og inden for 14 dage den forhåbentlige lykkelige ejer af en Suzuki Gsx
> R 400 R ´88 model GK 73 A, hvis den kører ligeså godt som den lyder og

Jeg glemte da vist også at præsentere mig selv

33 år, kørt mc siden de 18 1/2.

Yam RD 125 LC, 5 år 70.000 km, findes stadig i en kælder, gives vel næsten
væk ved afhentning.
Suzuki GSF 600 Bandit, 4 år, 82.000 km
Suzuki SV 650 S, 365 dage, 22.000 km

Jeg kører kilometer som en gal. Kører mange feriekilometre alene. Norge og
Pyrrenæerne mit speciale.
Mc løs siden juli 2001 efter styrt (et af de seriøse med Norsk skrænt,
helikopter mv.). Mit venstre ben nu ok igen
Kører gerne uden noget formål (for turens skyld), selv i regnvejr.

mvh Erland

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 22:57

Erland R. Nielsen wrote:
> Yam RD 125 LC, 5 år 70.000 km, findes stadig i en kælder, gives vel næsten
> væk ved afhentning.

Hmm, hvilken stand er den i ? :))

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-02-03 23:52

> Hmm, hvilken stand er den i ? :))

og hvor i landet står den?
;)

--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -

Fra : Erland

Dato : 06-02-03 10:30

Hans Joergensen wrote:

> Hmm, hvilken stand er den i ? :))

> // Hans

Min trofaste RD 125'er er mere eller mindre skilt ad (har ikke set på den
i 5 år). Den findes i Holstebro hos mine forældre.
Alle lejer blev skiftet for 20.000 km siden.
Der har desværre været nedbrud på tandhjul i gearkassen, to tandsætspar
skal skiftes. Forlygten lidt skæv. Der mangler en trækstang (den lange
tynde) til bagbremsen (tromle).

Er det en kult cykel ?

mvh Erland

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-02-03 10:44

Erland wrote:
> Min trofaste RD 125'er er mere eller mindre skilt ad (har ikke set på den
> i 5 år). Den findes i Holstebro hos mine forældre.

Okay, jeg står af når det er på den forkerte side af broen
(i hvert fald set herfra:)

> [...]
> Der har desværre været nedbrud på tandhjul i gearkassen, to tandsætspar
> skal skiftes. Forlygten lidt skæv. Der mangler en trækstang (den lange

Nåh, det er da ikke så galt igen ellers.. :)

> Er det en kult cykel ?

Ikke mig bekendt..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-02-03 11:37

Erland <erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote in article
<b1t9va$kp$1@abbeden.bunk.cc>...

> Min trofaste RD 125'er er mere eller mindre skilt ad (har ikke set på den
> i 5 år). Den findes i Holstebro hos mine forældre.

Den skal jeg da gerne overtage hvis det er. Der mangler altid noget at gå i
gang med.
Min bror bor i Struer, så han kunne lige hente den næste gang du er hjemme?

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 06-02-03 20:33

"Søren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message

> [...]
> tid.
> Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)

Det er da en god ide. Hvis andre vil byde over det må de sige til. Vil du
give 100 kr ?
Send mig en mail med f.eks. et telefonnummer
Jeg har dog ikke lige planer om at tage til Holstebro i øjeblikket, men
langt har jeg da ikke, bor i Kolding.

mvh Erland

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-02-03 07:56

"Erland R. Nielsen" <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Yam RD 125 LC, 5 år 70.000 km, findes stadig i en kælder, gives vel næsten
> væk ved afhentning.

100 kr budt :)

> mvh Erland

/Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 06-02-03 07:59

Thomas Buus Andersen wrote:
> "Erland R. Nielsen" <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e4180dd$0$1751$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> 100 kr budt :)

Nu ikke så hurtig Thomas
Lad os liige tælle smømønterne færdige først, men ok, jeg kan gå op til
125.- *vbg*

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-02-03 17:22

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> Nu ikke så hurtig Thomas
> Lad os liige tælle smømønterne færdige først, men ok, jeg kan gå op til
> 125.- *vbg*

250kr!

Man er vel nødt til at byde en anstændig sum, det er jo trods alt mandens
ungdomsminder som er til salg

Rittig

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 06-02-03 23:05

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>
> 250kr!
>
> Man er vel nødt til at byde en anstændig sum, det er jo trods alt mandens

Ja lidt respekt vil være passende. Jeg har så mange minder med denne cykel

Har væltet ca. 10 gange på den (uden at det har gjort noget skævt, hverken
cykel eller mig)

En rigtig "skolecykel" for RR
Har selv skilt motoren ad og skiftet alle lejer (ikke krumtap, var fine, kæs
kunne ikke skille det ad)
Har poleret skyllekanaler.
150 km/t (speedo-reading) på flad vej, 160 km/t ned af Rydehave-bakke.

mvh Erland

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 06-02-03 23:08

> [...]
> kunne ikke skille det ad)
> Har poleret skyllekanaler.
> 150 km/t (speedo-reading) på flad vej, 160 km/t ned af Rydehave-bakke.

Det gik lidt hurtigt, krumtaplejerne blev selvfølgeligt skiftet ud med
højhastighedslejer (det er de også original)
Det var nålelejet på krumtappen der ikke blev skiftet (de så fine ud, læs
jeg forsøgte ikke at skille det ad, men nåleruller så meget fine ud)
Erland

Fra : Søren Lindholt

Dato : 07-02-03 09:25

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article