Sviptur til Gdansk. Hvor skal der shoppes?
Fra : Andersen

Dato : 05-02-03 13:54

Skal snart på en sviptur til Polen med DFDS, hvor
der vil være mulighed for at tage til Gdansk i nogle
timer. Hvad skal vi gå efter for at komme til at handle
billigt. Jeg tænker her på et stormagasin a'la Bilka
eller et center med mange forskellige (billige) butikker.

Fra : JakobN

Dato : 05-02-03 14:20

God tur.

Pas på at færgen ikke gynger for meget når I stiller indkøbsvognen

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 05-02-03 15:59

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigt. Jeg tænker her på et stormagasin a'la Bilka
> eller et center med mange forskellige (billige) butikker.

Carrefour skulle efter sigende være udmærket - bussen fra færgen til Gdansk
kører direkte til centret, efter først at have sat passagerer af i udkanten
af den gamle by.

Jeg ved, at mange tager turen til Gdansk for at shoppe, men Gdansk er altså
mere end bare billige varer - den gamle bydel er utrolig smuk og
charmerende, og hvis man ikke har noget man SKAL have købt, kan jeg klart
anbefale at man bruger de 4 timer på at gå rundt her, i stedet for i et
indkøbscenter. Og så er der jo altså også butikker i selve byen..

Jeg har skrevet en kort (og ufærdig) beskrivelse af min egen tur til Gdansk
med DFDS i december her:
http://www.fzc.dk/thomas/Gdansk02.asp

Venligst,

Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : J W Nielsen

Dato : 05-02-03 16:53

Hej...
Carrefour er det meget stor supermarked. Er iøvrigt beliggende i et
shoppingcenter med en masse andre butikker.
Kan da også anbefale selve byen - Et sjovt sted at handle er under
banegården (under perronerne) - der ligger en masse små boder. I underetagen
af banegården ligger der forøvrigt et Rema1000...

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : Jørn Haulund

Dato : 10-02-03 17:55

Findes der markeder som i Stettin, eller er der kun det lille marked ved
Hovedbanegården?

Skal afsted i April (har forretningerne egentlig åbent langfredag i Polen).
Vi var på marked i Stettin. Det var stort og man kunne købe næsten - nu
håber jeg så at der er noget tilsvarende i Gdansk.

Jørn