gør det noget?
Fra : Lasse

Dato : 05-02-03 13:54

jeg har nu haft min xs 400, i snart 2 år og den køre upåklageligt. Men den
er mærkelig når man skal strate den, når det er koldt her om vinteren.
Hvis man giver den fuld choker, sker der ikke en skid, den er umulig, at
få startet. Men hvis den får 1/4 choker springer den i gang, den skal dog
have lidt ekstra choker for at køre ordentligt i tomgang, indtil motoren
bliver varm. Er det ligemeget eller er carburatoren stillet forkert i
blandingsskrugerne?. Det skal dog lige siges at jeg aldrig har problemer
med at få startet motoren, så længe jeg ikke giver den så meget choker,..
Er det noget som man burde gøre noget ved eller skal man bare lade det
være som det er?
Lasse
Xs 400 se

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-02-03 14:06

> [...]
> er umulig, at få startet. Men hvis den får 1/4 choker springer den i
> gang, den skal dog have lidt ekstra choker for at køre ordentligt i

Lyder som om den får lidt for fed blanding..
Sidste vinter skulle min slet ikke have choker når den skulle starte, selv
ikke en kold morgen med frostgrader.
Dengang kørte den 12km/l ved bykørsel.
Jeg fik den omdyset og justeret, og nu kører den 16-17km/l ved bykørsel. Nu
skal den have choker når den skal startes.

Hvor langt kører du på literen? Kan du køre de 16km/l, og kører den ellers
godt når den er varm, så vil jeg ikke lægge noget i det. Det er lidt smådyrt
at få justeret, hvis det skal gøres ordentligt på værksted.

Min havde problemet med at den ikke kunne tage gassen ordentligt ved lave
omdrejninger og havde svært ved at starte hvis den f.eks. kun havde været
slukket i 10 min. Den druknede simpelthen. Så var det nødvendigt med en
justering, og det hjalp da også gevaldigt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-02-03 14:11

> Sidste vinter skulle min slet ikke have choker når den skulle starte,
> selv ikke en kold morgen med frostgrader.
> Dengang kørte den 12km/l ved bykørsel.

Vil lige tilføje at jeg også kører XS400.. DOHC udgaven vel at mærke.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lasse

Dato : 05-02-03 21:01

Martin Sørensen wrote:

> Vil lige tilføje at jeg også kører XS400.. DOHC udgaven vel at mærke.

> --
> signing off.. Martin Sørensen

jeg kører omkring 18 km/l og kan komme op på 20 km/l hvis jeg kører pænt.
Dog skal det siges at jeg også har DOHC ugdaven, vil jeg da mene
stelnummeret starter med 12E
Lasse

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-02-03 01:14

> jeg kører omkring 18 km/l og kan komme op på 20 km/l hvis jeg kører
> pænt. Dog skal det siges at jeg også har DOHC ugdaven, vil jeg da mene
> stelnummeret starter med 12E

Jeps, så er det samme cykel, og så vil jeg mene at du ikke behøver at
bekymre dig om at den ikke skal have så meget choker.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 05-02-03 16:54

Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en
> [...]
motoren
> bliver varm. Er det ligemeget eller er carburatoren stillet forkert i

Prøv at tømme svømmerhusene engang og se om ikke at dét efterfølgende
gør en forskel!

--
Armand.