Rustfri svejsning.
Fra : MyCS

Dato : 05-02-03 12:45

Jeg har erhvervet mig et rustfrit stålrør som jeg vil bygge mig en lygte ud
af. Der skal svejses en plade i begge ender, men dette skal gøres rustfrit,
da jeg ikke vil risikere rustangreb senere. Hvordan/hvorhenne kan man få
ordnet sådan en type svejsning.

Jeg bor i Aalborg.

/Jens Nykær

Fra : Søren M

Dato : 05-02-03 16:14

> [...]
rustfrit,
> da jeg ikke vil risikere rustangreb senere. Hvordan/hvorhenne kan man få

TIG svejsning er ordet, tilsatstråden skal være 316I(Syrefast).
Slib svejsningen pænt af, og så ville det være en go´ idé at afsyre røret
indvendig, da varmezonerne også kan ruste.

Prøv den lokale smed....

-Søren

Fra : Søren Green

Dato : 05-02-03 23:10

Hvis det er en lygte med løs batteripakke, kunne det måske være en god ide
med en prop i den ene ende, så det er muligt, at servicere batterierne, og
evt. afbryder.
Se evt. www.aalborgdyk.dk/nyt/ under foto galleri. Der er nogle lygter,
eller kig ned Onsdage kl. 19.30 hvor der er klubaften.
M.v.h. Søren