I stil med Wing Commander (fortsætter tren~
Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 12:06

Yup yup, synes da lige jeg ville fortsætte trenden med at efterlyse nye
spile der ligner gamle.. :;)

Jeg sad her forleden og ryddede op i mine gemmer og stødte på de gamle Wing
Commander spil.. Det var fedt at man kunne spille et spil hvor man var
helten (man var jo udpeget på forhånd) og så egentlig bare følge et plot
uden alt for mange dikkedarer.

Mit spørgsmål er så - findes der rumspil i dag som har lidt den samme stil?
Sådan ikke for meget udenomssnak men bare krigshandling, måske krydret med
nogle moralske dilemmaer eller lign.. Jeg er ikke så opdateret hvad rumspil
angår, så er der en der ved bedre? :)

Mvh

Mikael

Fra : Per N

Dato : 05-02-03 12:17

On Wed, 5 Feb 2003 12:05:54 +0100, "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>nogle moralske dilemmaer eller lign.. Jeg er ikke så opdateret hvad rumspil

Freespace 1 og 2
Fedt rumspil, dog uden ret megen historie imellem
missionerne.

mvh Per

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 12:24

"Per N" <nospam@invalid> wrote in message

Wing

> Freespace 1 og 2
> Fedt rumspil, dog uden ret megen historie imellem
> missionerne.
>
> mvh Per

Okay? Siger mig absolut intet, men vil da forfølge titlerne.. :) Er der stor
forskel på 1'eren og 2'eren, sådan at man måske bør gå efter 2'eren frem for
1'eren..? Eller er begge lige gode? :)

Mikael

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 12:28

> [...]
Wing

> Freespace 1 og 2
> Fedt rumspil, dog uden ret megen historie imellem

Ååååh nu sidder jeg lige og surfer efter Freespace hos Interplay og det er
da de gamle Descent-spil?? Dem kan jeg godt huske - faktisk ret cool..:)

Fra : Per N

Dato : 05-02-03 12:44

On Wed, 5 Feb 2003 12:28:06 +0100, "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>Ååååh nu sidder jeg lige og surfer efter Freespace hos Interplay og det er
>da de gamle Descent-spil?? Dem kan jeg godt huske - faktisk ret cool..:)

Nåe ja, de hedder jo godtnok Descent Freespace. De har dog ikke meget
med de oprindelige Descent spil at gøre.
Du har måske allerede spillet Freespace så ?

Så er der jo også spil som f.eks Starlancer. og hvis du kunne
lide de gamle Wing Commander spil, så var der jo også
Privateer, også fra Origin. Det havde mere historie og en del
handel a la Elite, men stadig med fede rumkampe.

mvh Per

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 12:50

> [...]
> Privateer, også fra Origin. Det havde mere historie og en del
> handel a la Elite, men stadig med fede rumkampe.

Hm.. nææe tror vist jeg forveksler de 2 så... Jeg har spillet de gamle
Descent spil i sin tid, men Descent Freespace er ikke noget jeg har
spillet..

Starlancer kan jeg huske, har dog aldrig spillet det.. Men er det
efterhånden ikke ved at være et gammelt spil? Privateer kan jeg huske jeg
har spillet, men var ikke så meget for traderdelen i det..

Men når man tænker på hvor god grafik man får nu til dags, må der da være
noget rumspil der er rimelig nyt?

Mikael

Fra : Peter M

Dato : 05-02-03 13:05

> Men når man tænker på hvor god grafik man får nu til dags, må der da være
> noget rumspil der er rimelig nyt?
>
> Mikael

Edge of Chaos: Independence war 2, måske?

Skulle have meget realistisk styring (hvad man så ved om styring i rummet er
vel en anden sag!)

Peter

---

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 13:16

"Peter M" <pbm77(delete)@hotmail.com> wrote in message

> Edge of Chaos: Independence war 2, måske?
>
> Skulle have meget realistisk styring (hvad man så ved om styring i rummet
> [...]
Det ser sgu ellers ret blæret ud... ! Og det lyder da som om der er gang
i den... Takker for forslaget..:)

Mikael

Fra : Peter M

Dato : 05-02-03 13:51

> er

> Det ser sgu ellers ret blæret ud... ! Og det lyder da som om der er
gang
> i den... Takker for forslaget..:)
>
> Mikael

Det er også efter min mening et kanon spil. Man skal dog først lige blive
venner med styringen, men så er der heller ikke meget der slår det. En fed
detalje er at stort set alt kan styres fra joysticket hvis det har en hat!

Med hensyn til styringen i rummet, var der bare ment som en sjov kommentar
til at man vel reelt set ikke ved hvordan den vil være i virkeligheden:)

---

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 15:26

> [...]
> til at man vel reelt set ikke ved hvordan den vil være i virkeligheden:)

Hmm... Nu har jeg faktisk været så heldig at finde spillet i den lokale Fona
til 49,-.. Men....er det bare mig eller er det ikke muligt at styre via mus?
Har aldrig været den store haj til joystick, så har altid tyet til keyboard
og mus..

Mikael

Fra : Peter M

Dato : 05-02-03 16:37

> [...]
mus?
> Har aldrig været den store haj til joystick, så har altid tyet til

Det ved jeg faktisk ikke. Det er ved at være lang tid siden jeg spillede
det, og jeg brugte joystick, så...

Peter

---

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 17:30

> [...]
> mus?
> keyboard

> Det ved jeg faktisk ikke. Det er ved at være lang tid siden jeg spillede

No matter.. jeg fandt en mouse.ini fil på hjemmesiden, som så sætter
styringen til mus.. :)

Mikael

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-02-03 13:51

Peter M wrote:
> Skulle have meget realistisk styring (hvad man så ved om styring i rummet er
> vel en anden sag!)

Det betyder bare at man flyver som et rumskib, altså fuldstændigt frit
så ens rumskib fx. accelerer så længe man tilføre kraft og som i de
fleste rumspil stopper når man slukker motoren. Hvis du nogensinde ahr
spiller "Vector Race" på et stykke papir så ved du havd det betyder og
så bare tænk i 3D.

Mvh

Bruno

Fra : Per N

Dato : 05-02-03 13:41

On Wed, 5 Feb 2003 12:49:32 +0100, "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>Men når man tænker på hvor god grafik man får nu til dags, må der da være
>noget rumspil der er rimelig nyt?

Udover det sidste nye Star Wars spil er der vist
ikke lavet mange rumspil de sidste par år.

mvh Per

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 13:45

> Udover det sidste nye Star Wars spil er der vist
> ikke lavet mange rumspil de sidste par år.
>
> mvh Per

Nej det ser faktisk ikke sådan ud.. Independence War 2: Edge of Chaos og
Freelancer ser umiddelbart ud til at være de nyeste på stammen.. Ærgeligt
for jeg tror faktisk at man med et rigtig godt rumspil kan lave en fed
succes... :)

Mikael

Fra : Per N

Dato : 05-02-03 13:52

On Wed, 5 Feb 2003 13:44:33 +0100, "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>Nej det ser faktisk ikke sådan ud.. Independence War 2: Edge of Chaos og
>Freelancer ser umiddelbart ud til at være de nyeste på stammen..

Nu har jeg ikke prøvet Independence War 2, men kun etteren og den var
ikke nogen success på min computer. Det "revolutionerende" styresystem
var umuligt at finde ud af og jeg kom aldrig igennem bare den første
trænings-mission. Lidt surt når man har betalt 400 bobs for et spil.

mvh Per

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 15:27

> [...]
> var umuligt at finde ud af og jeg kom aldrig igennem bare den første
> trænings-mission. Lidt surt når man har betalt 400 bobs for et spil.

Det lyder ikke just som den helt store oplevelse.. Nu har jeg lige fået købt
2'eren til 49,-, og hvis det ikke virker særlig godt, er der egentlig ikke
noget særlig at gøre ved det..

Mikael

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-02-03 13:01

> [...]
> Privateer, også fra Origin. Det havde mere historie og en del
> handel a la Elite, men stadig med fede rumkampe.

Surfede lidt videre rundt og fandt hp'en for Starlancer..

http://www.microsoft.com/games/starlancer/

Det viser sig at Microsoft (som også har lavet Starlancer) er igang med at
lave et nyt spil der kommer her i år.. Freelancer er navnet og er vist en
slags viderudvikling af Starlancer..

http://www.microsoft.com/games/freelancer/

Det ser unægteligt ud som om at det med grafikken er på vej..

Mikael

Fra : Per N

Dato : 05-02-03 13:37

On Wed, 5 Feb 2003 13:00:44 +0100, "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>http://www.microsoft.com/games/freelancer/
>
>Det ser unægteligt ud som om at det med grafikken er på vej..

Ja, Freelancer ser spændende ud.

mvh Per