konkurrence
Fra : Angelbo

Dato : 05-02-03 11:36

Hej NG

Om I kan hjælpe mig, ved jeg ikke, men jeg prøver:

Jeg har modtaget en mail, med denne ordlyd:

Congratulations

Your prize, valued at over $1000 dollars has been confirmed!

Your confirmation number is 32432.
Call the head office today and receive your added bonus!

Call 1-800-291-7447
Outside US Call 1-321-282-0134
Office hours are between the hours of (8am-11pm Est. Mon-Thursday and
8am-6pm Est Friday).

Den kommer fra en afsender der hedder Special-T-Travel. Er der nogen, der
ved, hvad dette er. Er det bare fup og fiduser og noget, der koster en masse
penge?

Mvh.
Lisbeth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-03 12:00

Angelbo skrev:

>Your prize, valued at over $1000 dollars has been confirmed!

Dette er en kodet meddelelse der betyder: "Vi har tænkt os at
prøve at fuppe dig ved at lokke med nogle penge".

>Den kommer fra en afsender der hedder Special-T-Travel. Er der nogen, der
>ved, hvad dette er.

Spam.

>Er det bare fup og fiduser

Ja.

>og noget, der koster en masse penge?

Måske.

--
Bertel

Fra : Angelbo

Dato : 05-02-03 11:57

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Dette er en kodet meddelelse der betyder: "Vi har tænkt os at
> prøve at fuppe dig ved at lokke med nogle penge".

> [...]

Hej Bertel

Tusind tak for dit hurtige svar. Jeg tænke nok, at det var noget i den stil.

Mvh.
Lisbeth

Fra : Frank

Dato : 05-02-03 14:24

Angelbo wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

Ja, det er en kjent fup. Men, det hadde vært sjov å høre
hva de prøver å fortelle deg i telefonen, når du strååålende
lykkelig ringer derover for å melde deg ... Slik at vi
i almuen kan bli opplyst om hvorledes det foregår

Pleease !?

BTW -- Det kan nok betale seg å å tape samtalen, webplass for
..wav-filen(e) kan jeg med glede holde. Atter, pleease ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-03 14:37

Frank skrev:

>Ja, det er en kjent fup. Men, det hadde vært sjov å høre
>hva de prøver å fortelle deg i telefonen

Hvad koster det at ringe til USA?

--
Bertel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-03 00:09

In article <cr424vg3mi1k10pmhgllugiccql9rs662c@news.stofanet.dk>, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad koster det at ringe til USA?

TD-whatever-C der som bekendt tager Danmarks højeste priser skal
have 1,75 kr/minut.

Telekort kan bringe dig et stykke under 1 kr/min. Jeg mener at jeg i mit
gamle job var under 50 øre + moms.

Fra : Frank

Dato : 06-02-03 13:19

Povl H. Pedersen wrote:

> TD-whatever-C der som bekendt tager Danmarks højeste priser skal
> have 1,75 kr/minut.
>
> Telekort kan bringe dig et stykke under 1 kr/min. Jeg mener at jeg i mit
> gamle job var under 50 øre + moms.

Spørsmålet kunne vel heller være:

Hvor mye koster et godt grin ?