M[ler politiet rigtigt
Fra : Hans

Dato : 05-02-03 10:36

Hej NG.
Jeg er havnet i en lidt dum situation. Noget med at k're for st;rkt
igennem en landsby midt om natten.
Pappet ryger ved 85km og jeg blev af en efterf'lgende patruljevogn
m[lt til lidt over. M[lemetoden er noget med en betjent, der skal
starte et stopur ud for et givet punkt, kort efter skal han starte en
tript;ller. Ud for et senere punkt skal han stoppe ur og derefter
tript;lleren...
Det er klart at denne m[lemetode er beh;ftet med usikkerhed. Politiet
tr;kker vist som standard omkring 3 km fra for at kompencere for det.
Mit sp'rgsm[l til jer kloge hoveder er
Har politiet bel;g for at usikkerheden ved m[lingen er, hvad de
tr;kker fra.
F[r jeg noget ud af at bede politiet om dokumentation for apparatets
usikkerhed
Hvordan med usikkerheden i forbindelse med betjentens evne til at
vurdere hvorn[r han skal trykke p[ knapperne...

Jeg h[ber, I kan hj;lpe mig

Hans

Fra : Per

Dato : 05-02-03 11:00

Hej Hans!

Du kan være sikker på, at du har kørt det du bliver skrevet for. Politiet
udregner hhv. tid og strækning sålees, at det er til din fordel.

Altså de runder nedad.

Det er iøvrigt en meget nøjagtig måde du er blevet målt på afstand divideret
med tid. Det kan ikke gøres mere nøjagtigt.

De har formentlig brugt det der hedder en policepilot og den bliver
kalibreret ret ofte. ( En manskine der måler afstand og med indbygget
stopur)
Alle politifolk, der bruger policepilot, er uddannede og dermed godkendt.
(Dvs. de laver ingen fejl

Du får næsten helt sikkert ikke noget ud af at gå i retten med sagen, men du
har dog muligheden, hvis du føler dig uretfærdigt behandlet.

Jeg tror desværre, at du har en meget dårlig sag.

Mvh. Per!

Det er

Fra : ulrich lopdrup

Dato : 05-02-03 11:32

> Det er iøvrigt en meget nøjagtig måde du er blevet målt på afstand
divideret
> med tid. Det kan ikke gøres mere nøjagtigt.

Det er i sig selv lidt noget vrøvl og er ikke et argument for at det er
NØJAGTIGT...og hvad er altenativet til "afstand divideret med tid
metoden"??? Det vel den eneste måde, at finde en hastighed eftersom enheden
er km/t???

ulrich

Fra : Per

Dato : 05-02-03 11:40

Hej Ulrich!

Jeg tænkte i relation til hhv. laser og radar målinger, hvor der kan være
elektriske og mekaniske forstyrrelser.

Men ellers har du ret. Det var nok ikke den bedste formulering.

Mvh. Per!

Fra : Mads Lund

Dato : 05-02-03 11:48

> [...]
> NØJAGTIGT...og hvad er altenativet til "afstand divideret med tid
> metoden"??? Det vel den eneste måde, at finde en hastighed eftersom

narh, det er det nu ikke helt. kigger man fysik bøgerne efter så findes der
en række andre metoder, omend delta afstand/delta tid er i praksis mest
anvendelige.
Men f.eks laser målingerne måler frekvensændringen på lyset ved reflektion.
Og man kunne også bruge et accleometer og en integrering over tid til at
beregne aktuel hastighed.

Mads Lund
ninja9RT

Fra : bo-gsx-R

Dato : 05-02-03 16:36

Til Hans ( sorry jeg svarer her, men har ikke fået opr.besk)

hvis du er medlem af mc turing klub, så har de en
advokat som gerne sender dig politiet interne vejledning
i korrekt brug af police pilot.
samt et par lignende sager.

> Du kan være sikker på, at du har kørt det du bliver skrevet for. Politiet
> udregner hhv. tid og strækning sålees, at det er til din fordel.
hmm er du nogen sinde blevet stoppet og når du så har
betalt 2-3.000 i bøde, tænkt-------- "Det var da vel nok
til din egen fordel"......???
men grad ikke, hvis det er første gang! så sker der
vist ikke andet end at du ikk må gøre det igen i 3 år!!!
+ 4000 i bøde ca.
men reglerne er vist ændret lidt, og er det inden for
de første 2 år af dit kørekort, så er den vist nok gal.

bo-gsxR

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-02-03 22:13

On Wed, 5 Feb 2003 10:59:44 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

Hej Per.

>Du kan være sikker på, at du har kørt det du bliver skrevet for. Politiet
>udregner hhv. tid og strækning sålees, at det er til din fordel.

Jeg er ligeledes sikker på at "snupper Jensen" forsøger at gøre
målingen så troværdig / precis som det er muligt.
Altså at trykke på knapperne og læse instrumenterne.

>Altså de runder nedad.

Det er kun en erkendelse af at målingen ikke er helt precis.

>Det er iøvrigt en meget nøjagtig måde du er blevet målt på afstand divideret
>med tid. Det kan ikke gøres mere nøjagtigt.

Du har sikkert ret, såfremt det udstyr der anvendes er nøjagtigt
kalibreret.

>De har formentlig brugt det der hedder en policepilot og den bliver
>kalibreret ret ofte. ( En manskine der måler afstand og med indbygget
>stopur)

Det er her kæden hopper af.
Alt måleudstyr der anvendes i industrien kræves kalibreret af et
akrediteret institut.
Kalibreringen skal foretages med jævnlige mellemrum og udstyret skal
være forsynet med en kalibreringsattest.
Ellers godkendes målinger med det pågældende udstyr ikke.
Politiet "kalibrerer" selv deres udstyr, og det er ikke muligt at få
en kalibreringsattest vedlagt en forkyndelse af en formodet
lovovertrædelse.
Det gælder både Police Pilot og diverse andet udstyr så som Laser.
Det er dybt kritisabelt.
Jeg har prøvet at føre en sådan sag til retten i laserens første dage,
og de måtte indrømme at det var et faktum - En kalibreringsattest
kunne ikke fremlægges.
Alligevel blev jeg hængt for min overtrædelse, som dommeren sagde:
Hvis du slipper på den vil alle sager før denne være suspekte.
Jeg mener at man er i sin gode ret til at få kalibreringen af udstyret
dokumenteret med en kalibreringsattest.
Alt andet er en hån.
Min personlige opfattelse er, at med den gældende praksis kunne en
betjent lige så godt stå ved vejsiden og sige: "Ham der kørte over 80"
- og få dig dømt for det.

>Alle politifolk, der bruger policepilot, er uddannede og dermed godkendt.
>(Dvs. de laver ingen fejl

Du kan selv regne ud hvad jeg mener om det

>Du får næsten helt sikkert ikke noget ud af at gå i retten med sagen, men du
>har dog muligheden, hvis du føler dig uretfærdigt behandlet.

Færdselssager har samme status i retten som den lov der herskede under
2. verdenskrig.
Du skal kunne bevise din uskyld, anklagemyndigheden skal blot antyde
din skyld.

>Jeg tror desværre, at du har en meget dårlig sag.

Garanteret, men du har alt at vinde, intet at tabe.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-02-03 22:41

Steen Gruby wrote:

> [...]
> Alligevel blev jeg hængt for min overtrædelse, som dommeren sagde:
> Hvis du slipper på den vil alle sager før denne være suspekte.

Nu hvor du tager det meget seriøst, hvorfor prøvede du så ikke at gå videre
op i systemet med det? Jeg synes egentlig at dommerens undskyldning er
ynkelig, for borgernes retssikkerhed skal da ikke undermineres bare fordi
gældende lovgivning er blevet ignoreret i en lang periode :-|
Men sådan er der jo så meget. Som en eller anden advokattype i
fotofældeklippet fra tv2 der blev linket til andetsteds, der fandt det
forargeligt at nogen ville bruge retsplejeloven til at unddrage sig eller
sine nærmeste væsentlig ulempe (som det vist hedder), fordi loven var så
meget ældre end færdselsloven. Sådan noget fis! :-|

<semi-ot>
Så er der jo også grundloven, som også bliver ignoreret - vist egentlig på
ret mange områder. Bl.a. siger den svjh. at den private ejendomsret er
ukrænkelig, men hvorfor skal landmænd så tvinges til at have en 2 meter
bred bræmme langs vandløb - endda uden erstatning?

Jeg finder det særdeles urimeligt at lovgiverne selv bryder demokratisk
vedtagne love. Uvidenhed kunne være en (ringe) undskyldning, men grundloven
burde lovgiverne da at kende. Hvis den er forældet (eller giver borgerne
mere frihed en staten finder godt for folket), så skal den ændres gennem
demokratiet på en eller anden måde.
Indtil der bliver styr på det, så gør jeg på samme måde ved de love _jeg_
finder tåbelige... ligesom næsten alle andre. Hvis jeg bliver snuppet skal
jeg nok betale - men ikke med glæde
</semi-ot>
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-02-03 23:11

On Wed, 05 Feb 2003 22:40:31 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

Hej Jes.

> [...]
>sine nærmeste væsentlig ulempe (som det vist hedder), fordi loven var så
>meget ældre end færdselsloven. Sådan noget fis! :-|

Nu må du ikke misforstå mig.
Jeg er enig i at hvis man har overtrådt loven, så må man stå til
ansvar for det.
Det jeg graver i er bevisets stilling.
Hvis det entydigt kan bevises at jeg var på den forkerte side af
gældende lov bøjer jeg nakken - Men:
Når der gælder et sæt spilleregler bør de være de samme for både
ordensmagten og borgerne.
Årsagen til at jeg ikke førte sagen højere, er en kynisk vurdering af
chancen for at vinde den og indsatsen rent økonomisk.
Der er mange der har prøvet at føre en sag i flere år der både har
haft betydelige økonomiske og menneskelige omkostninger, og den kø
stiller jeg ikke i.

> [...]
>ukrænkelig, men hvorfor skal landmænd så tvinges til at have en 2 meter
>bred bræmme langs vandløb - endda uden erstatning?

Nu piller du i samme sag som Rittig andetssteds påpeger.
Hvis det er lovgivningen man er oppe imod er det et andet sted krigen
skal føres.
At det så ikke er politisk korrekt at have en alternativ mening om
visse dele af den danske færdselslov er så en anden sag ,-)

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-03 00:42

Steen Gruby wrote:

> On Wed, 05 Feb 2003 22:40:31 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
> wrote:
>
> Hej Jes.

> Nu må du ikke misforstå mig.

Det gjorde jeg skam ikke, det jeg reagerede lidt kraftigt på var dommerens
udtalelse:

> Jeg er enig i at hvis man har overtrådt loven, så må man stå til
> ansvar for det.

Den er jeg helt med på

> [...]
> gældende lov bøjer jeg nakken - Men:
> Når der gælder et sæt spilleregler bør de være de samme for både

Som f.eks det med de konfliktende love jeg fik drejet det hele ind på
Men også helt sikkert reglerne ang. upartisk kalbrering af måleudstyret.

> [...]
> Der er mange der har prøvet at føre en sag i flere år der både har
> haft betydelige økonomiske og menneskelige omkostninger, og den kø

Tjah, det forstår jeg egentlig godt :-/ Men det er egentligt ærgerligt -
'nogen' burde at gøre noget ved det :-/

> Nu piller du i samme sag som Rittig andetssteds påpeger.
> Hvis det er lovgivningen man er oppe imod er det et andet sted krigen
> skal føres.

Det der afholder mig fra at respektere loven fuldt ud er at end ikke
lovgiverne overholder den. Svjv. er det vist en større mængde at lovene der
konflikter.

> At det så ikke er politisk korrekt at have en alternativ mening om
> visse dele af den danske færdselslov er så en anden sag ,-)

Herinde er det vist generelt accepteret at betragte dele af færdselsloven
på samme måde som som christianitterne betragter love om euforiserende
stoffer

--
mvh Jes Vestervang - der vil have en skattefristad

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-02-03 23:09

wrote:

> [...]
>sine nærmeste væsentlig ulempe (som det vist hedder), fordi loven var så
>meget ældre end færdselsloven. Sådan noget fis! :-|

Det har du vist fået noget galt i halsen for faktisk så er det lige
omvendt.Man (=anklagemyndigheden) henholder sig til en gammel
bestemmelse der er i direkte modstrid med nyere og hævdvundne
principper om retsikkerhed som f.eks angivet i retsplejeloven,(men
også selvinkriminering som princip er på "spil") som er det forsvaret
plæderer i denne sag og den "advokattype" (=Thomas Berg) er faktisk
forsvarer for den anklagede kriminalassistent ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-03 00:29

Michael K. S. wrote:

> Det har du vist fået noget galt i halsen

Hovsa. Det kniber vist med hukommelsen. Så skulle jeg alligevel lige have
kontrolleret at jeg huskede rigtigt :-|

> [...]
> principper om retsikkerhed som f.eks angivet i retsplejeloven,(men
> også selvinkriminering som princip er på "spil") som er det forsvaret

Oops, jeg jeg havde vist lige fået byttet rundt på lovenes alder :*-)
En ikke helt ubetydelig huskefejl :-/

> og den "advokattype"

Argh, jeg var lidt i tvivl om om han egentlig var advokat, så jeg slørede
titlen lidt Men her havde dovenskaben (der jo forhindrede kontrol af
klippet vs. hukommelsen) allerede vundet

> (=Thomas Berg) er faktisk forsvarer for den anklagede kriminalassistent
> ).

Ok, ok, jeg skal nok kontrollere hukommelse inden jeg kæfter op fremover!

--
mvh Jes Vestervang - der har hovedet lidt rigeligt fyldt med dioder, spoler
og transistorer for tiden

Fra : infinity

Dato : 05-02-03 12:16

"Hans" skrev d. 05-02-03 10:36 dette indlæg :
> [...]
> Hvordan med usikkerheden i forbindelse med betjentens evne til at
> vurdere hvorn[r han skal trykke p[ knapperne...

Skriv ikke under på noget, før alle muligheder er undersøgt. Ring evt.
til en advokat. Det kan lade sig gøre at aftale en fast pris før en sag
startes op.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenneth Bang

Dato : 05-02-03 12:46

Hej Hans

Ja politiet måler rigtigt !!!!

Som de andre så rigtigt skriver, så er du givetvis blevet målt ved hjælp af
en Policepilot, der består af digitalt stopur og triptæller.

Metoden er så, at man kører efter personen man vil måle og umiddelbart inden
han når et givent punkt ( det kan være en kantpæl, lygtepæl, tavle,
indkørsel, skygge på vejen osv. ) så startes stopuret. Umiddelbart efter
politibilen / mc'en har passeret dette punkt startes triptælleren. Så kører
målingen indtil betjenten mener strækningen er lang nok ( som regel min .
500 meter men ikke et krav ). Så bestemmer han sig for et nyt punkt. Når så
personen, der bliver målt, har passeret dette punkt stoppes tiden og
umiddelbart inden politibilen kommer til punktet stoppes triptælleren.

Computeren i Policepiloten regner så gennemsnitshastigheden ud, men det er
ikke den helt nøjagtige hastighed som du har kørt - den er lavere, for du
har jo fået x antal meter i rabat fordi tiden er "længere" end den distance
du reelt har kørt kva. målemetoden beskrevet ovenfor. Derfor skal der ikke
trækkes 3 km/t fra - du
har allerede fået rabat ( og hvis det f.eks er på motorvej kan denne rabat
godt være adskillige meter pga. den høje hastighed ).

Det du nok blander sammen er måling med laser, hvor man sålænge det er under
100 km/t trækker 3 km/t fra, og over trækker 3 % fra den målte hastighed.

Policepiloten skal kalibreres 1 gang om ugen. Dens indre ur og dato siger
selv stop efter en uge og så kan policepiloten ikke bruges inden den
kalibreres igen, hvilket bliver gjort på nøjagtig opmålt 1000 meter
strækninger. Ved hjulet sidder der en sensor der registrerer antal impulser
( antal gange hjulet passerer ). Det tal der fremkommer efter at have kørt
de 1000 meter kodes ind i maskinen og man kontrollerer at det er korrekt ved
at køre de 1000 meter en gang til.

Alle der foretager måling med Policepilot er uddannet i brug af denne. Det
er en prøve der består af 15 målinger af en forankørende patruljebil der
også er udstyret med Policepilot. Den forankørende måler den reelle
hastighed ved at starte triptæller og ur samtidig ud for målepunktet, hvor
den bagvedkørende bruger målemetoden ovenfor. Så skal de 15 målinger så
ligge indefor x antal procent ( og de skal selvfølgelig være mindre end den
reelle hastighed ) før personen er bestået. Hvis ikke det er tilfældet skal
man igennem prøven med 15 nye målinger igen.

Der er selvfølgelig nogle regler for brug af Policepilot ( afstand fra
køretøjet når målingen startes, kontakt eller ikke kontakt under hele
målingen osv. ), men så længe disse bliver overholdt kan jeg ikke se hvordan
du skulle kunne slippe ud af din sag, da det ville underminere hele
færdselspolitiets arbejde, hvis en dommer valgte at frikende selvom reglerne
er overholdt, men hvis du føler du er blev uretfærdig behandlet er det
enhver mands ret at prøve sagen ved domstolene, men få ikke dine
forhåbninger alt for højt op.

Med venlig hilsen.
Kenneth Bang
Yamaha FZS 600 / Ford Mondeo 2,5 V6 med syltetøjsglas og policepilot.

Fra : AW på TRX

Dato : 05-02-03 15:31

> Med venlig hilsen.
> Kenneth Bang
> Yamaha FZS 600 / Ford Mondeo 2,5 V6 med syltetøjsglas og policepilot.

Kan man få syltetøj i blå glas ???

Allan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-03 16:03

> Kan man få syltetøj i blå glas ???

Det må da være en blå marmeladespand han mener

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-02-03 20:43

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" wrote:

> policepilot.

> Det må da være en blå marmeladespand han mener

Blåbærmarmeladeglas der ikke er skyllet ?.

Ib Jakobsen

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 06-02-03 03:39

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> Blåbærmarmeladeglas der ikke er skyllet ?.
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen

Da familien i tidernes morgen kørte rundt i en hvid for sierre GT, var den
store 'joke' at smide en tagbøjle på, der kørte med en reklame for finn's
fiskeforretning - venligst udlånt.. sjovt nok var denne reklame ca samme
størrelse som et godt gammel mcloud blink ;)

men en marmeladespand med en magnet i bunden??? sikke muligheder

Mikkel... Der ikke kan lade være med at tænke over om det er den Kennet der
gav mig en bøde for 176 km/t på motorvejen da jeg liiige skulle se hvad en
mondeo V6 trækker på toppen... Sort bmw 3 serie tror jeg - mange år siden..
men husker stadig det gule batman klistermærke i bagruden ;).... forresten
stopper sådan en mondeo lige omkring 230 på speedometeret.....har jeg
hørt...

Fra : Allan Wisborg

Dato : 05-02-03 22:36

> Ja politiet måler rigtigt !!!!

Iøvrigt, tak for den fine gennemgang.
Der er nu rart med nogle konkrete fakta om hvordan tingene foregår.

Allan
TRX 850

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-02-03 09:27

Kenneth Bang <kennethbang@tdcadsl.dk> wrote in article
<3e40f9a8$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
kørt
> de 1000 meter kodes ind i maskinen og man kontrollerer at det er korrekt

Altså eksakt samme princip som et cykelspeedometer som i d.f.m er alment
anerkendt som et uhyre nøjagtigt måleudstyr ))

Ikke at jeg ikke mener at der muligvis i disse ISO-tider burde være en
autoriseret vejer og måler el. anden kalibreringsinstitution indblandet.

Søren

Fra : infinity

Dato : 05-02-03 14:03

> [...]
> Hvordan med usikkerheden i forbindelse med betjentens evne til at
> vurdere hvorn[r han skal trykke p[ knapperne...

Undskyld jeg fik ikke sat signatur på før.

Selvfølgelig kan politiet ikke fejle, hvor havde jeg dog mine tanker.
Kan du nu være en god borger Kennet og lægge hovedet på blokken!
Er du offer eller kriger mand!

mvh
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-02-03 14:59

"infinity" <infinity.news@kandu.dk> writes:

> Undskyld jeg fik ikke sat signatur på før.
>
> Selvfølgelig kan politiet ikke fejle, hvor havde jeg dog mine tanker.
> Kan du nu være en god borger Kennet og lægge hovedet på blokken!
> Er du offer eller kriger mand!

Here we go again...

Kan du ikke prøve at forklare hvorfor du skal gøre nar af folk der
har n*sser nok til at tage deres straf? Hvorfor er man et "offer"
hvis man accepterer den straf man får for at bryde de love der gælder
for os alle?

Kriger... *fnis*
Start du nu dit væbnede oprør mod Staten, så er du en kriger.
Indtil da er du vist bare en...

--
Mikkel
motortosse.dk - Just say "NO!" to drugs...

Fra : Kenneth Bang

Dato : 05-02-03 15:06

Det skulle ikke forstås sådan, at politiet ikke kan fejle, for der kan ske
fejl alle steder.

Jeg forklarede bare Hans, hvordan tingene hang sammen set ud fra mit
synpunkt, og den måde hvordan jeg udfører mit arbejde på.
Og hvis alle de ting jeg remser op er overholdt ( målemetode - godkendelse i
brug af Policepilot osv. ) Så kan jeg ikke se at han kan slippe for bøden og
den medfølgende betingede frakendelse. Jeg mener, at jeg ved at præcisere
omstændighederne vedr. målingen har oplyst Hans om de ting der skal til før
en måling bliver bogført. Så er det op til den enkelte betjents samvittighed
om tingene er i orden. Det går jeg som kollega selvfølgelig ud fra at de er,
for jeg udfører sku ikke justitsmord og tager kørekort fra folk for
sjov!!!!!

Nu skriver Hans, at han blev målt til " lidt over " 85 km/t.
Erfaringsmæssigt siger mine år i politiet mig, at der er fejlvisninger på
næsten alle speedometre, og de viser næsten alle sammen 8-10 % for meget. Så
kan man jo kun tænke sig til hvad Hans' har stået på - 90-95 km/t igennem en
landsby det er sku for dumt. Er det det du kalder en god borger ????. Med
fare for en masse sure opstød, så ville jeg sku med glæde have udført
målingen og bogført manden.

Så om jeg er offer eller kriger..... tja det kommer vist an på hvad side af
stregen man står på. !!!!

Med Venlig hilsen
Kenneth Bang
Yamaha FZS600 Fazer & Ford Mondeo 2,5 V6 Med Policepilot

Fra : Hans

Dato : 05-02-03 23:09

Kenneth Bang <kennethbang@tdcadsl.dk> skrev:
>Og hvis alle de ting jeg remser op er
> [...]
Ja, men hvordan godtgøres det at de forhold er overholdt?

> [...]
>op til den enkelte betjents samvittighed
>om tingene er i orden. Det går jeg
>som kollega selvfølgelig ud fra at de er
Her nærmer vi os noget.
I anklageskriftet og politirapporten er der flere mindre
fejl/uklarheder. Generelt bærer det præg af "venstrehåndsarbejde".
Det er derfor nærliggende at spørge om selve målingen er
venstrehåndsarbejde.
Dermed tilbagge til mit oprindelige spørgsmål: Hvad er
usikkerheden på politiets hastighedsmåling? (både usikkerheden på
apparatet og usikkerheden der er knyttet til betjenten, der
trykker på knapperne!)

>Med
>fare for en masse sure opstød, så
>ville jeg sku med glæde have udført
>målingen og bogført manden.
Klart, jeg har dummet mig! Men hvor meget?

-Men tak for svar til alle.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-02-03 09:40

> 90-95 km/t igennem en landsby det er sku for dumt.
> så ville jeg sku med glæde have udført
> målingen og bogført manden.

Hej Kenneth

Rart at have en fra etaten med igen, efter Reno ikke kigger ind mere. Den
der udtalelse "med glæde" ?? Man er vel altid ærgerlig over, eller ked af,
at nogen opfører sig uforsvarligt. Jeg er personligt taget på 75km/t (speedo
visning) i en lille fynsk landsby. Jeg tog min bøde uden at kny!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-02-03 11:05

Hej

Jeg er her skam endnu...og læser de fleste indlæg

Der har bare ikke rigtigt været så meget, jeg havde lyst til at blande mig i

Denne tråd besvarede Kenneth hurtigere end mig....og hans svar: jeg kan kun
sige jeg er enig.

Vi ses derude

Reno
BMW K1100 - Betaler ikke selv benzinen

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 13:10

> Jeg tog min bøde uden at kny!
> Jens Bager Jensen

hvor er du dog en god samfundsborger!

bo-gsxR

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-02-03 18:30

> hvor er du dog en god samfundsborger!

Ikke altid, men 75km/t i en lille by er ikke så fikst. Derfor betalte jeg
uden vrøvl.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 08-02-03 15:21

> Ikke altid, men 75km/t i en lille by er ikke så fikst.

er det bedre i en stor by???

bo-gsxr

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-02-03 15:45

> er det bedre i en stor by???

Hej Bo

Det var mere vejens bredde jeg tænkte på. Men altså blah blah. Nogen steder
er hastighedsgrænsen for høj. Mange steder er den for lav. Så er den potte
ude.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-02-03 11:02

> Nogen steder
> er hastighedsgrænsen for høj. Mange steder er den for lav. > Så er den
potte ude.
eod
vi er sku helt enige

ses
bo-gs....

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-02-03 19:56

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> hvor er du dog en god samfundsborger!

Mon ikke der er noget du ikke forstår, Bo?
Jens bliver ikke en bedre borger af at betale sin bøde - han har jo kørt for
stærkt, endda et sted hvor man ikke burde. Jeg er sikker på at Jens ikke
sjældent kører for stærkt, og jeg er sikker på at det ofte er helt bevidst.
Gør det ham til en god borger?
Jens er bare mand nok til hverken at klynke, eller prøve at lyve sig fra
sine gerninger, han er simpelthen voksen/moden/mand nok til at stå ved sine
handlinger. Okay, DET gør ham måske helt generelt til en bedre
samfundsborger...

Hvis jeg nu var færdselsbetjent, så ville jeg garanteret på ET eller andet
tidspunkt - når jeg havde hørt på dagens 117. "Jamen jeg kørte slet ikke så
stærkt, hr. betjent" - komme til at stikke vatpikken en på låget, og så
skrive ham en større bøde. Det er nok derfor jeg ikke er ved politiet.

Rittig

Fra : bo-gsx-R

Dato : 08-02-03 15:39

> Mon ikke der er noget du ikke forstår, Bo?
der er sku meget jeg ikke forstår!

> Jeg er sikker på at Jens ikke
> sjældent kører for stærkt, og jeg er sikker på at det ofte er helt
bevidst.
> Gør det ham til en god borger?
næ, men heller ikke en dårlig imo.

> Jens er bare mand nok til hverken at klynke, eller prøve at
> lyve sig fra sine gerninger.
Det tror jeg alle en "mand" nok til, men hvorfor smile
og sige "JA det var rigtigt" når de 1500-4.000kr.
går ud over budgettet for mc-kørsel/vedligeholdelse el.l.?

Jeg kører ikke langsommerer pga. en stor fartbøde!
Jeg kigger blot mere i sidespejlet og tænker over
sansynligheden for at det er netop "her" der er politi.

> han er simpelthen voksen/moden/mand nok til at stå ved
> sine handlinger.
hvis jeg tjente eks. 500.000 om året, så betaler jeg
mig da også gerne fra mine "synder". men som det er nu,
så gør en ( stor ) bøde sku et væsentligt indhug i økonomien
1-3 måneder frem. Så hvis jeg kan ( i retten ) få nedsat bøden
eller frafaldet den helt, Så gør jeg da forsøget.

Bo

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-02-03 18:39

> der er sku meget jeg ikke forstår!

Nåja, osse mig.

> bevidst.
> næ, men heller ikke en dårlig imo.

Enig.

> Det tror jeg alle en "mand" nok til, men hvorfor smile
> og sige "JA det var rigtigt" når de 1500-4.000kr.
> går ud over budgettet for mc-kørsel/vedligeholdelse el.l.?

Man kunne sige det samme om det næste restaurant-besøg, men jeg er sgu endnu
aldrig løbet fra regningen. Hvad med nede i brugsen, shoplifter du også lidt
der, fordi indkøbene går ud over mc-budgettet?
Det ved jeg godt der er nogen der gør, og der er også dem der gør det der er
værre. Det er vist ikke noget at stræbe efter.

> Jeg kører ikke langsommerer pga. en stor fartbøde!
> Jeg kigger blot mere i sidespejlet og tænker over
> sansynligheden for at det er netop "her" der er politi.

Osse mig. Man ser sig godt for, man er opmærksom - ikke bare på trafikken,
men nu også på parkerede varebiler. Man kører nogle gange for stærkt, men
dog aldrig uforsvarligt, og når man bliver taget med fingrene i kagedåsen,
så tager man sin straf som en mand - hvis det altså er det man er. En mand.
(Okay kvinder, I forstår godt hvad jeg mener).

> [...]
> 1-3 måneder frem. Så hvis jeg kan ( i retten ) få nedsat bøden
> eller frafaldet den helt, Så gør jeg da forsøget.

Se, det tror jeg ikke på! Det handler om moral og modenhed, så hvis du
tjente 500.000 om året, ville du have en federe motorcykel, båd og bil og
STADIG prøve at snyde dig fra bøderne. Vatpik. (Grov antagelse, jeg kender
dig ikke. Ret mig hvis jeg tager fejl). Hvis du ikke har råd, så lad være
med at køre så stærkt, sæt farten ned til nogle beløb du kan betale. Hvis du
holder hastighedsoverskridelserne på motorvej, kan du køre halvhurtigt for
4000kr, og der er ikke så mange modkørende eller bløde trafikanter, så det
er ikke helt så farligt. Jeg kører sjældent over 2000kr for stærkt.
Og så er banedage altså en dejlig sikkerhedsventil for alt det damp man
_skal_ have fyret af på en eller anden måde.
Lad mig også lige benytte lejligheden til at gentage mit mantra:
Race køres på bane! Kun tøsedrenge kører race i trafikken. Kom ud på en
bane, og få lidt kvalificeret modstand.

Rittig

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-03 20:29

Claus Rittig wrote:
> aldrig løbet fra regningen. Hvad med nede i brugsen, shoplifter du også lidt
> der, fordi indkøbene går ud over mc-budgettet?

Er man ikke lige grov nok i sin mund nu? ;)

> [...]
> Lad mig også lige benytte lejligheden til at gentage mit mantra:
> Race køres på bane! Kun tøsedrenge kører race i trafikken. Kom ud på en

Nu syns jeg godt nok lige!

Sidst da jeg blev målt, i min firmabil..

Der var det på en temmelig bred, temmelig utrafikeret vej der af meget
underlige årsager har en begrænsning på 50km/t..

Den eneste grund til at jeg IKKE prøvede at undgå den bøde var at det
var en firmabil jeg kørte i, det er sgu direkte unfair at parkere den
fine fotovogn på en vej med så godt udsyn (hvorfor jeg ikke bemærkede
fotovognen ved jeg så ikke).

At køre 70km/t på en øde vej, med mindst 15 meter på hver side af
køretøjet kan næppe sammenlignes med ræs, men udløser ikke desto
mindre en ret stor bøde (mener det var 1500kr?)

Fotovognene _ER_ direkte røveri, de bliver næsten altid placeret hvor
der er flest der kører for stærkt, og ikke de steder hvor der er
størst risiko for ulykker.

Placeringen er typisk på brede veje, med godt udsyn og lave begrænser.

// Hans, der også er en "vatpik" hvis han bliver blitz'et et sådan
sted igen.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-02-03 20:57

On 08 Feb 2003 19:28:55 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Placeringen er typisk på brede veje, med godt udsyn og lave begrænser.

Dokumentation for den påstand ?!? FDM opfordrede for nogen tid siden
deres medlemmer til at sende deres fartbøder ind - Det skulle ha'
været en dokumentation af deres tænkte rolle som pengemaskiner - Det
blev det så bare ikke,idet det viste sig at der rent faktisk _var_ en
korrelation mellem opstillingen af fotovogne og uheldsramte
strækninger.

Jeg er ikke begejstret for AHK,men af ganske andre årsager....

--
Affjedringsteori : http://213.237.66.161/Affjedring/affjedring1.html

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-03 21:01

Michael K S wrote:
> [...]
> blev det så bare ikke,idet det viste sig at der rent faktisk _var_ en
> korrelation mellem opstillingen af fotovogne og uheldsramte

Jeg har ingen dokumentation, det er blot hvad jeg har set, fra min
egen, og andres bøder.

Den strækning jeg blev målt på ligger der godt nok en skole ved, men
der er altså også et 2 meter højt hegn på hele det stykke.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-02-03 21:06

On 08 Feb 2003 20:00:42 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Jeg har ingen dokumentation, det er blot hvad jeg har set, fra min
>egen, og andres bøder.

Så holder din konklusion næppe heller....Den kan godt være din
erfaring men typisk (forstået som i et større materiale,baseret på
lidt mere end personlige erfaringer) er det altså ikke.FDM modtog over
1000 bøder og som sagt faktisk kunne pengemaskineteorien ikke
påvises,tværtimod og FDM måtte stikke piben ind,og revurdere....

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-02-03 22:13

> Er man ikke lige grov nok i sin mund nu? ;)

Joh, måske. Men så alligevel...
Hvordan er det nu det er? Det er okay at snyde i skat, og slæbe den ene
klokkerene fartbøde efter den anden i retten, men man må ikke stjæle i
Brugsen? Hvor var det kæden hoppede af?
Jo, gu er jeg da grov i min mund, men for mig er ansvarsbevidsthed en en
egenskab jeg værdsætter. Jeg ved godt jeg ikke deler det synspunkt med alle
andre, men jeg lufter jo også kun min egen helt personlige mening.

JEG synes det er så latterligt at slæbe en fartbøde i retten, hvis man godt
ved man kørte med den målte hastighed!
Jeg ville IKKE synes det var spor latterligt hvis en eller anden klagede
over hastighedsgrænsen på en specifik strækning et sted hvor den synes
urimelig, eller hvis nogen arbejdede på højere hastighedsgrænser generelt.
Det er muligt jeg ikke ville være enig, men jeg ville opfatte personen som
seriøs. Men det der med at "prøve at slippe udenom" en ellers retmæssig
bøde, det er sguda nosseløst? Nå, det er bare min holdning.

> Nu syns jeg godt nok lige!
> Sidst da jeg blev målt, i min firmabil..

Ja, ja, jeg sagde ikke at du (eller Bo eller andre) kørte ræs, jeg fyrer
bare mantraet af, for det tilfælde at nogen skulle være interesseret i at få
lov at fyre geden af i længere tid af gangen. Det er min personlige erfaring
at jævnlig race på bane helt fjerner min lyst (eller trang eller hvad det nu
er) til at køre for stærkt i trafikken.

> Der var det på en temmelig bred, temmelig utrafikeret vej der af meget
> underlige årsager har en begrænsning på 50km/t..

Hmmm... Har du påpeget dette forhold overfor politi eller teknisk
forvaltning?

> [...]
> var en firmabil jeg kørte i, det er sgu direkte unfair at parkere den
> fine fotovogn på en vej med så godt udsyn (hvorfor jeg ikke bemærkede

Ja. jeg synes også det er unfair med al den kameraovervågning der skyder op
alle steder. Det er jo ikke til at røve en ærlig tankstation uden at blive
knaldet...

> Fotovognene _ER_ direkte røveri, de bliver næsten altid placeret hvor
> der er flest der kører for stærkt, og ikke de steder hvor der er
> størst risiko for ulykker.

Det er muligvis noget vrøvl, ikke? Har du nogensinde undersøgt hvor mange
dødsfald og kvæstede der er årligt på strækningen? Eller TROR du bare at det
er sikkert at køre hurtigt der?
Når alt kommer til alt, så vil jeg hellere at der tages hensyn til faktuelt
dokumenterede kvæstelser end til vores lyst til at køre hurtigere - den lyst
bør kun tilgodeses hvor der faktisk ikke er den store fare ved den.

> Placeringen er typisk på brede veje, med godt udsyn og lave begrænser.

Lad mig nævne strækningen Svenstrup - Støvring syd for Aalborg. Indtil der
kom motorvej udenom strækningen (der vel er et par km lang) var der - hold
nu fast - 8 (ja otte) dødsfald årligt. Vejen er bred nok til at to biler
komfortabelt kan køre ved siden af hinanden i hver retning, den er snor-lige
og der er fremragende oversigstforhold. Nu er den stort set ikke befærdet
mere, men der er nu røget et par liv siden alligevel.

> // Hans, der også er en "vatpik" hvis han bliver blitz'et et sådan
> sted igen.

Selverkendelse er en god ting...

Rittig
(Jeg tør godt stå ved mine handlinger)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-03 22:55

Claus Rittig wrote:
> seriøs. Men det der med at "prøve at slippe udenom" en ellers retmæssig
> bøde, det er sguda nosseløst? Nå, det er bare min holdning.

Det er ikke sådan at jeg prøver at slippe uden om fortjente bøder
synes jeg, jeg synes bare ikke fotovogne altid er lige rimeligt
placeret.

Hvis man rent faktisk vil få folk til at sætte farten ned på en given
højrisiko-strækning, så sæt da for helvede en automatisk overvågning
op, men der skal satme skiltes med den, fordi ellers har den _inten_
præventiv effekt.

> Hmmm... Har du påpeget dette forhold overfor politi eller teknisk
> forvaltning?

Næh, det kan være årsagen til begrænsningen er at der ligger et
naturområde på den anden side af vejen ... måske.. der er vel årsager
til at begrænsningen er som den er, under alle omstændigheder kunne
man fint køre 60 på den strækning.

> Ja. jeg synes også det er unfair med al den kameraovervågning der skyder op
> alle steder. Det er jo ikke til at røve en ærlig tankstation uden at blive
> knaldet...

Fjollet sammenligning.

> Det er muligvis noget vrøvl, ikke? Har du nogensinde undersøgt hvor mange
> dødsfald og kvæstede der er årligt på strækningen? Eller TROR du bare at det
> er sikkert at køre hurtigt der?

Så vide jeg ved er der ikke nogen der er kommet til skade på
strækningen i det år jeg har brugt den.
Der holdt dog på et tidspunkt et par escorter der var kørt sammen, det
lignede lidt nogle bøller der havde været på joyride og var kørt
sammen for sjov.. (den ene blev holdene i siden af vejen i ca. 2-3
uger)

> [...]
> og der er fremragende oversigstforhold. Nu er den stort set ikke befærdet
> mere, men der er nu røget et par liv siden alligevel.

Nu kan du sige hvad du vil, men jyder kører godt nok også hurtigere på
landevejen end os normale mennesker fra den anden side af broen )

> Selverkendelse er en god ting...

Tak :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-02-03 11:15

> Nu kan du sige hvad du vil, men jyder kører godt nok også hurtigere på
> landevejen end os normale mennesker fra den anden side af >broen )

det tror jeg er meget naturligt, ude på landet er chancen
for at blive taget, meget mindre.
På lolland bliver man sku overhaldet meget selv
om man køre 80-100 på alm. halv-lige landeveje.
simpelthen fordi der ikke er ret mange strissere.
og de står altid det samme sted, hvis de er ude.
ved hjælp af jungletrommerne hører man det hurtigt
når de er ude med riven. = ingen virkning på dage uden
kontrol. ( imo )
bo-gsxR

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-02-03 12:06

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnb4av4q.sf1.haj@enterprise-server.dk>...

> Så vide jeg ved er der ikke nogen der er kommet til skade på
> strækningen i det år jeg har brugt den.

Hvis det er et argument tror jeg slet ikke der er nogen der kommer til
skade i trafikken, for jeg ser aldrig nogen der er kommet til skade

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-02-03 12:05

> [...]
lidt
> der, fordi indkøbene går ud over mc-budgettet?

Ok, sådan er jeg så ikk. har jeg ikke råd, så køber jeg det ik, og jeg
husker
altid at betale både i restauranten, taxa'en og brugsen.
Men hvis jeg ikke ville undgå bøder, så kunne jeg også bare melde mig
selv. Hver gang jeg har overskredet fartgrænsen, oppe på nærmeste
politistation...

> Man kører nogle gange for stærkt, men
> dog aldrig uforsvarligt,
om dette er vi nok mange der er enige i. Dog har folk en forskellig
mening om hvad der forsvarligt og hvad der ikke er!! ( læs:unge mænd ).

> Se, det tror jeg ikke på! Det handler om moral og modenhed, så hvis du
> tjente 500.000 om året, ville du have en federe motorcykel, båd og bil og
> STADIG prøve at snyde dig fra bøderne. Vatpik.
jeg vil nok gi dig ret i det med mc, bil og båd. Men resten må jeg vente med
til jeg har tjent lidt mere. det kan godt være at jeg er uforandret til den
tid.
hvad jeg gør i fremtiden, det aner jeg intet om endnu sorry.

> [...]
du
> holder hastighedsoverskridelserne på motorvej, kan du køre halvhurtigt for
tja, for 4000kr. kan jeg ca. nå omkring max i 3.gear. men den har jo 6 gear,
og det hænder at de også bruges med over 10.000omdr.
Jeg synes kun jeg gør noget galt, hvis jeg er til fare/ulempe mv. for andre.

> Race køres på bane! Kun tøsedrenge kører race i trafikken. Kom ud på en
> bane, og få lidt kvalificeret modstand.
race køres på bane, enig. men race er endten på tid eller med modstandere.
og det skal aldrig gøres på off. veje. med traffik.
Hvis der en dag bliver lavet en bane i dk nurburgring. så skal jeg med glæde
købe et års kort til denne. og indfinde mig der næsten dagligt. men
at bane kørsel til min. 1300 pr. dag( nogle få timer ) +
transport(bro/færge )
på en bane i sverige.så bliver det sku hurtigt indskrænket for mit
vedkommende.
bo-gsxR

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-03 15:47

> Men hvis jeg ikke ville undgå bøder, så kunne jeg også bare melde mig
> selv. Hver gang jeg har overskredet fartgrænsen, oppe på nærmeste
> politistation...

Okay, her mener jeg nu vi er tæt på grænsen mellem fornuft og fanatisme.

> [...]
den
> tid.
> hvad jeg gør i fremtiden, det aner jeg intet om endnu sorry.

Og når det sker, er du også blevet ældre og ... Jah, der er jo nogen der
siger man bliver klogere med alderen. Det er muligvis ikke dne fulde
sandhed, men mere ansvarsbevidst tror jeg man bliver. Også os to.

> tja, for 4000kr. kan jeg ca. nå omkring max i 3.gear. men den har jo 6
gear,
> og det hænder at de også bruges med over 10.000omdr.

Det, at din motorcykel kan køre over 200 betyder ikke at du SKAL køre over
200. Hvis for mange får den opfattelse, så får vi ting som den tyske 100hk
regel, eller plombering ala lastbiler (der kun kan køre ... er det 90?)
Lad os hellere dyrke lidt selvjustits.

> Jeg synes kun jeg gør noget galt, hvis jeg er til fare/ulempe mv. for
andre.

Det lyder rigtig fornuftigt. Problemet her er bare at ikke alle har lige
fornuftig holdning til tingene, og man kan let komme til at "vurdere
forkert" i farten, så man faktisk ER til fare for andre - og sig selv.
Derfor har samfundet bestemt nogle hastighedsgrænser. Disse er selvfølgelig
en slags "laveste fællesnævner" indenfor rimelighedens grænser, for alle de
trafikanter - unge og gamle, kloge og dumme, ansvarsbevidste og egoister -
der færdes i trafikken, og derfor er vi nødt til at acceptere at de regler
er vi underlagt ALTID. Også selvom DU selv vurderer at "her er jeg altså
ikke til fare for nogen". Det kan let være at DU har ret, men det vil
plørefulde Brian-Bent sikkert også være, når han i en rus af selvtilfredshed
pløjer forbi skolen med 120 i Kadet'en. Det bliver ligesom ikke ret praktisk
at diskutere med hver hastighedsoverskrider om det var "forsvarligt i
øjeblikket".

Næh, lad os få et par baner, hvor vi kan hygge os i sikre omgivelsser!

> [...]
> transport(bro/færge )
> på en bane i sverige.så bliver det sku hurtigt indskrænket for mit

Du har helt ret. Det er rent trafiksikkerhedsmæssigt ikke ret intelligent at
vi ikke har bare 3-4 tilgængelige baner i DK. Begreber som "striben" er gode
eksempler på hvad der sker når menigmand afskæres fra banefaciliteter.
"Nogen" burde prøve at råbe nogle politikere op. Indtil videre kan jeg kun
anbefale at benytte de banedage der trods alt er.

Rittig

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-02-03 23:12

> Okay, her mener jeg nu vi er tæt på grænsen mellem fornuft og fanatisme.

ok, indrømmet jeg drev den lidt videre end "langt ude"

> Det er muligvis ikke dne fulde
> sandhed, men mere ansvarsbevidst tror jeg man bliver. Også os to.

du har sku nok ret, det håber jeg da. Det vil være noget L... hvis
det går den anden vej

> Lad os hellere dyrke lidt selvjustits.

en del af selvjustits og omtanke skal der til, men ...( jeg slutter her

> Det lyder rigtig fornuftigt. Problemet her er bare at ikke alle har lige
> fornuftig holdning til tingene, og man kan let komme til at "vurdere
> forkert" i farten, så man faktisk ER til fare for andre.
<snip en hel masse godt>
Det har du sku ganske ret, så regler er kommet for at blive.
vi kan jo alle lave fejl ( 7-9-13 ), men lad os sænke risikoen
for at det sker. ( øv sagde jeg det

> "Nogen" burde prøve at råbe nogle politikere op. I

Hvis vi er heldige med udfaldet af den nye "stribe" bane
i sverige. Så kan det jo være at det kommer i dk om
248 år i en meget restriktiv udgave. der ikk generer
folks sarte ører eller næser

> indtil videre kan jeg kun
> anbefale at benytte de banedage der trods alt er.

og det må man da også sige at mange gør, når
der nu næsten altid er udsolgt med det samme.
på div. trackdays. jeg prøver nok en enkelt til
sommer.
mvh
bo-gsxR

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-03 00:12

> Hvis vi er heldige med udfaldet af den nye "stribe" bane
> i sverige. Så kan det jo være at det kommer i dk om
> 248 år i en meget restriktiv udgave. der ikk generer
> folks sarte ører eller næser

Jeg tror sådan set at "folk" skyder sig selv i foden i denne sammenhæng.
"Folk" kan blive så fanatiske i deres stræben efter ro og orden, at de
fjerner muligheden for at vi retskafne mennesker kan få "fyret damp af".
Jeg er ikke psykolog, og jeg ved ingenting om den slags, men jeg ved at JEG
har et behov for at dreje gassen i bund en gang imellem. Jeg VED det er et
behov, og ikke bare en eller anden lyst der kan tøjles, for jeg har levet et
halvt år af mit liv uden en tohjulet motoriseret morskabsmaskine, og det var
en rigtig træls periode. Når jeg tager ud til motocross banen ... gu ved jeg
da det er farligt, og gu ved jeg det er dyrt, besværligt, beskidt og alt
muligt andet, men jeg ved også at jeg er jordens mest omgængelige, tolerante
og tilfredse menneske de næste 3 dage.
Jeg tror et eller andet sted vi har nogle ur-instinkter der skal tages hånd
om jævnligt, på en eller anden måde. Og et eller andet sted tror jeg at
"folk" ikke får en fredeligere verden, ved at fjerne motorbaner og
skydebaner og den slags, og erstatte dem med golfbaner.
Nå, det er bare hvad jeg tror. Det ku huleme være sjovt hvis man kunne
underbygge sådan en teori med lidt statistik.

> og det må man da også sige at mange gør, når
> der nu næsten altid er udsolgt med det samme.
> på div. trackdays. jeg prøver nok en enkelt til
> sommer.

Det lyder som en rigtig god ide. De eneste tidspunkter hvor jeg med
sikkerhed ikke overtræder hastighedsgrænserne, er når jeg har været ude at
køre ræs. Jeg gider simpelthen ikke.

Rittig

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-02-03 16:42

> [...]
og
> STADIG prøve at snyde dig fra bøderne. Vatpik. (Grov antagelse, jeg

--snip--

> Rittig

OT

"grov antagelse", ja, det tror jeg nok. Det er fint nok at have en anden
mening end andre, men at begynde at ytre skældsord som "vatpik" hører sq
da ikke hjemme her. Selv om jeg principielt er enig med dig Rittig (..i
denne sag, nu handler det jo ikke om olie , så moderér da dit sprog.
Du er en dominerende faktor i denne NG, så du skræmmer andre skribenter
væk med den slags udtalelser, og så går vi jo glip af meningernes
mangfoldighed.

mvh
Kenneth S

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-03 20:33

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> "grov antagelse", ja, det tror jeg nok. Det er fint nok at have en anden
> mening end andre, men at begynde at ytre skældsord som "vatpik" hører sq
> da ikke hjemme her.

Undskyld, det var ikke ment som et skældsord, mere som en slags ...
beskrivende billede. Det var det jeg lige fandt mest dækkende. Enig, ordet
var ikke pænt, men hvad kalder man ellers en kylling der prøver at slippe
udenom, selvom en ansvarlig og seriøst arbejdende politimand har
dokumenteret hans lovovertrædelse, og så skal slæbes i retten med det? Dette
asociale spild af offentlige midler, hvordan gør man opmærksom på at man
synes det er en ualmindelig luset handling?
Hvis nu det var en af den slags retssager hvor nogen sagsøger nogen, og
taber ender med at skulle betale sagsomkostningerne, så var det noget andet,
men her taler vi om helt gratis snylteri på mine skattepenge, oveni købet
med en sagstype der næsten er dømt tabt på forhånd...
Næh, vatpik er ikke noget pænt ord... Jeg har bare ikke så stort et
ordforråd, og det var det jeg syntes var mest dækkende.

> Selv om jeg principielt er enig med dig Rittig (..i
> denne sag, nu handler det jo ikke om olie , så moderér da dit sprog.

Ja. Jeg skal nok prøve... jeg er bare ikke så god til den slags...

> Du er en dominerende faktor i denne NG, så du skræmmer andre skribenter
> væk med den slags udtalelser, og så går vi jo glip af meningernes
> mangfoldighed.

Så, rolig nu, nu tror jeg du overdriver min gennemslagskraft voldsomt.
Jeg risikerer vist allerhøjst at nogle stykker mere begynder at springe over
mine indlæg.

Rittig

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-02-03 21:26

Claus Rittig
skrev i news:3e46abc5$0$6617$bc7fd3c@news.sonofon.dk
> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, vatpik er ikke noget pænt ord... Jeg har bare ikke så stort et
> ordforråd, og det var det jeg syntes var mest dækkende.

snip

> Ja. Jeg skal nok prøve... jeg er bare ikke så god til den slags...

snip

Må jeg lige?
En "rigtig mand og god samfundsborger" indrømmer også uforbeholdent og
uden omsvøb en sproglig smutter?

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-03 21:37

"Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg lige?
> En "rigtig mand og god samfundsborger" indrømmer også uforbeholdent og
> uden omsvøb en sproglig smutter?

Ja, ja, jeg prøver jo...

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-02-03 15:43

"infinity" <infinity.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig kan politiet ikke fejle, hvor havde jeg dog mine tanker.

Du er klar over at du gør nar af flere af nyhedsgruppens faste skribenter
nu, ikke?

> Kan du nu være en god borger Kennet og lægge hovedet på blokken!
> Er du offer eller kriger mand!

Næh, er du offer, kriger eller mand?

Du er offer, hvis du faktisk ikke kørte så stærkt som du blev målt til. Den
slags sker uhyre sjældent.
Du er kriger (og ret dum) hvis du slås mod vindmøller. Det eneste du opnår,
er at bruge nogle ekstra offentlige midler, og derved bidrage til vores høje
skatteprocent. Bøden (og frakendelsen) slipper du ikke for alligevel.
Du er mand, hvis du - nåja - er mand nok til at tage din straf, når du har
gjort noget forkert.

Kampen mod hvad du mener er en urimelig fartgrænse skal tages et helt andet
sted, og det er en kamp mod politikere og beboere i de områder du kører
"mere end 85 km/t" igennem. DEN kamp er der pudsigt nok ret få der tager op,
selvom der vitterlig ER strækninger hvor hastighedsgrænserne er ret
urimelige.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-02-03 17:20

Claus Rittig wrote:

> Næh, er du offer, kriger eller mand?

Man kan vel godt være mand og offer på én gang, ikke?
En kriger kan endda være offer for sin egen dumhed. Sikke man kan
filosofere over det her emne

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-02-03 14:53

> [...]
> starte et stopur ud for et givet punkt, kort efter skal han starte en
> tript;ller. Ud for et senere punkt skal han stoppe ur og derefter

Den eneste jeg kan se du kan redde den hjem på er, at afstanden mellem ham og dig vist ikke må overstige
100 m andet end i særlige tilfælde (fx hvis du kører under en bro - så kan han se på lang afstand på dit
lys når du kører under) når han starter og stopper stopuret.

Hvis betjenten hedder Niels Koch, han kører rundt i Aalborg-området, skal du forberede dig godt for han
løj meget lodret i retten efter han stoppede mig for noget han mente var en grim overhaling.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Per

Dato : 05-02-03 15:42

Så simpelt er det!

Per

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-02-03 17:16

Per wrote:

> Så simpelt er det!

Så er spørgsmålet bare om man vil lade politiet vurdere om man overhovedet
har gjort noget ulovligt, eller om man vil prøve sagen i retten. Ingen er
fejlfri - heller ikke politiet.

Fra : Hans

Dato : 05-02-03 22:44

Jonas Holt <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev:
> [...]
>kører under en bro - så kan han se på lang afstand på dit
>lys når du kører under) når han starter og stopper stopuret.

På en del af målestrækningen var der 2 biler mellem mig og
patruljevognen (og dermed vel over 100 meter. Derudover kørte jeg
gennem en del sving, hvor jeg må have været udenfor synsvidde. Men
har det egentlig nogen betydning?

Hans

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-02-03 23:10

> [...]
> patruljevognen (og dermed vel over 100 meter. Derudover kørte jeg
> gennem en del sving, hvor jeg må have været udenfor synsvidde. Men

Ingen anelse, men tager du den i retten skal du lave et "luftfoto" så det ikke kan misforståes af
dommeren. Bilplaceringer med afstand og hastighed på dem, rute, sving, broer, byskilte, bakker, sideveje,
træer, skove og andet der er relevant. Husk at skrive afstande, vognbaneplacering, tider osv. på.
Da jeg var i retten kunne jeg høre at dommeren var overbevist om hvem der havde ret da i samme øjeblik
han havde set hofløgner Niels Kochs fabeltegning og jeg sagde, at jeg ikke havde en tegning at fremvise.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : bo-gsx-R

Dato : 05-02-03 23:20

Derudover kørte jeg

man må aldrig være uden for synsvinkel ved brug af
police pilot.

bo-gsxR

Fra : Hans

Dato : 05-02-03 23:29

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev:
>Derudover kørte jeg
>
>man må aldrig være uden for
>synsvinkel ved brug af
>police pilot.

Det lyder interessant. Men kan du henvise til en paragraf eller
hvad det heder?

Hans

Fra : Per

Dato : 06-02-03 00:18

Det betyder ikke noget om "synderen" er uden for synsvinkel i forbindelse
med policepilot - politiet kan sagtens eftersætte og skrive en bøde
alligevel.

Hvis politiet står på en bro og en bil kører hurtigt under så startes
stopuret/piloten - billisten får et forspring på eksempelvis en km og bliver
så efterfølgende indhentet. Gennemsnitsfarten kan sagtens regnes ud
alligevel.

Men man siger, at såvidt muligt - må der max. være 100 meter imellem sigtede
og politibetjenten, når policepiloten/stopuret startes/stoppes. Altså skal
politiet kunne se sigtede ved start/stop af måleinstrumentet.

Der har været sager (som blev vundet af anklagemyndigheden), hvor en billist
i modsatte køreretning på motorvejen kørte for hurtigt. Betjenten startede
stopuret ved et målepunkt og standsede så "synderen" mange km. senere efter
først at have vendt sin mc (på en bro??)

Mvh. Per!

Fra : Jens B. R.

Dato : 06-02-03 09:43

Snip

en masse om fartmåling

Naturligvis skal der ikke måles hastighed nogen steder især i nærheden
af skoler, gågader etc. skal der ligefrem skiltes med "fri hastighed
påbudt"

Naturligvis er det sådan at hvis man går ind i en bank med en
netstrømpe over hovedet og haglgevær så skal man ikke blive forbløffet
hvis man kommer i fængsel for bankrøveri. Og hvis man kører 75 km/t i
en 60 km sone ja så falder hammeren også. Det med at være offer kan
man så godt aflive en gang for alle i mine øjne, det er en kalkuleret
risiko man tager.

Om man så bruger den rigtige metode til at knalde folk med er noget
andet men det er i mine øjne altså bare teknik. Om det ville være
bedre med folk som stod der og vinkede dig ind til siden ? tjah måske
men det er også et spørgsmål om hvor mange resourcer som skal afsættes
på bekostning af noget andet.

Naturligvis skal folk ikke kunne dømmes på flg. vidneudsagn "hr.
dommer han kørte altså vildt stærkt"

Og nej nej jeg er ikke ansat ved politiet

Mvh

Jens

Fra : Kenneth Bang

Dato : 06-02-03 17:44

Hej Bo-GsxR.

At man aldrig må være uden for synsvinkel under brug af Policepilot er noget
forbandet sludder. Hvis jeg kører eller holder på en bro og ser en
hastighedssynder der kommer, så er det ganske nok, at jeg aflæser
nummerpladen eller ser, at venstre baglygte er defekt og du har en reklame
for den lokale slagter i bagruden, og så kan han være nok så meget ude af
syne under målingen. Så er det op til dommeren at vurdere om der er nogen
tvivl om det er det rigtige køretøj der er målt.

Det optimale er selvfølgelig nummerpladen og fuld kontakt under hele
målingen, men der er dømt for mindre.

Mvh.
Kenneth Bang
Yamaha FZS600 Fazer & Ford Mondeo V6 med Policepilot.

Fra : mc-stup

Dato : 06-02-03 20:28

Kenneth Bang skrev:

> [...]
> syne under målingen. Så er det op til dommeren at vurdere om der er nogen
> tvivl om det er det rigtige køretøj der er målt.

Ja, ja, men kan du ikke lige citere fra Rigspolitichefens bekendtgørelse om
den maksimale afstand mellem målende køretøj og det andet køretøj. Der står en
afstand på max nogle hundrede meter......

> Det optimale er selvfølgelig nummerpladen og fuld kontakt under hele
> målingen, men der er dømt for mindre.

Sikkert, men jeg har overværet/læst flere retsafgørelser, hvor der er
frifundet fordi betjentene var over den maksimale afstand. Det gælder også
selve målestrækningen.

> Mvh.
> Kenneth Bang
> Yamaha FZS600 Fazer & Ford Mondeo V6 med Policepilot

Mvh

Stup
XS1100S, der ikke har noget imod fornuftige færdselslove, men ærgrer sig over,
at vi i Danmark er så meget dummere end tyskerne, der eksempelvis må køre 100
km/t på almindelige landeveje, men vi er jo selvfølgelig heller ikke medlemmer
af de europæiske fællesskaber........, undtagen, når vi skal have strammere regler.......

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-02-03 20:51

mc-stup wrote:
> Ja, ja, men kan du ikke lige citere fra Rigspolitichefens bekendtgørelse om
> den maksimale afstand mellem målende køretøj og det andet køretøj. Der står en
> afstand på max nogle hundrede meter......

Ved begyndelse og afslutning af måling.. der står ikke noget om hvor
meget afstand der må være imellem køretøjerne i den tid målingen
forgår.

// Hans, der efterhånden har så meget imod danske mc-butikker der ikke
svarer på email, at han vil handle reservedele i tyskland, sverige
og england i al fremtid.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : bo-gsx-R

Dato : 06-02-03 22:01

> Der står en
>
> Ved begyndelse og afslutning af måling..

den kan jeg desværre godt afkræfte, hvis betjenten
benytter en væsentligt geografisk punk - a la en bro
så kan afstanden være uendelig stor. Sagde dommeren
i en sag jeg overværede.

bo-gsxR

Fra : Kenneth Bang

Dato : 06-02-03 22:55

Hej Bo.

Det er ganske korrekt. Jeg er ked af, hvis det fremstod som om at alle
målinger skulle starte og slutte indefor 100 meter grænsen.
En broskygge på en klar da kan sagtens ses 1 km. væk.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 06-02-03 23:16

Hej Kenneth
> Det er ganske korrekt. Jeg er ked af, hvis det fremstod som om at alle
> målinger skulle starte og slutte indefor 100 meter grænsen.
nej det gjorde du heller ikke, den var mest myntet på
hans joergensen's svar.

> En broskygge på en klar da kan sagtens ses 1 km. væk.
ja----

Jeg ville holde af at være betjent i færdselspolitiet, men
man skal jo først igennem hele politi udd.
bo-gsxR

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-02-03 11:08

> Jeg ville holde af at være betjent i færdselspolitiet, men
> man skal jo først igennem hele politi udd.
> bo-gsxR

Bo, du siger bare til, hvis jeg skal sende et ansøgningsskema

Reno
BMW K1100 - Som hilser igen

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 13:23

> Bo, du siger bare til, hvis jeg skal sende et
> ansøgningsskema

måske en anden gang

> Reno
> BMW K1100 - Som hilser igen
hvor hurtigt løber sådan en? ;-}

mvh bo - som også hilser, hvis ellers
jeg ikk har fået en bøde den uge

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-02-03 15:42

> hvor hurtigt løber sådan en? ;-}

50 km/t i byen, 80 km/t på landevej og 110 km/t på motorvej

Reno
BMW K1100 - blåt arbejdslys

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-03 15:59

Reno Jensen wrote:
> 50 km/t i byen, 80 km/t på landevej og 110 km/t på motorvej

Jeg er da blevet overhalet (og stoppet) af en på motorvejen der kørte
120km/t

(han stoppede mig 100% sikkert kun fordi jeg overhalede ham da jeg
blev træt af den bør der kørte 2 meter bag min bagklap.. det var
betjenten så fuldkommen ligeglad med..)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 16:34

> 50 km/t i byen, 80 km/t på landevej og 110 km/t på
> motorvej
Det er er det samme som min, der har 350ccm mindre

> Reno
men er det ik svært at fange forbryderne

bo-gsxR

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-02-03 16:46

> Det er er det samme som min, der har 350ccm mindre

> men er det ik svært at fange forbryderne

Nej da...der kører aldrig nogen foran mig....de kører allesammen i en klump
bagved

Reno
BMW K1100 - ej blåt til lyst

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 17:17

> Nej da...der kører aldrig nogen foran mig....de kører allesammen i en
klump
> bagved

LOL
det ser sku også sjovt, specielt også når man
ser 10.000 biler snegle sig forbi en forladt
varevogn på en landvej.
bo-gsxR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-03 18:04

Reno Jensen wrote:
> Nej da...der kører aldrig nogen foran mig....de kører allesammen i en klump
> bagved

Ja, med en halv meter imellem hver ? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ole Baun

Dato : 07-02-03 18:34

"Reno Jensen" skrev i en meddelelse

> Nej da...der kører aldrig nogen foran mig....de kører allesammen i en
klump
> bagved
>
> Reno
> BMW K1100 - ej blåt til lyst

Sådan rent trafiksikkerhedsmæssigt er det vel egentlig ikke særlig at de
allesammen kører i en klump bagved ?

Jeg mener, hvis du bevidst kører i lang tid på motorvejen med 110 km/t, mens
trafikken bag dig hober sig op, kan (vil ?) der jo hurtigt opstå problemer
med utålmodige trafikanter, der hverken vil nøjes med 110 km/t, eller
overholde den nødvendige sikkerhedsafstand, og så er du, i mine øjne, med
til at skabe farlige situationer også for dem bag dig, der overholder
færdselsloven.

Ole Baun
Jeg tror godt jeg forstod din , men hvordan løser du problemet. Holder
mange strække-ben-pauser på broer ?

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-02-03 19:35

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> færdselsloven.
>
> Ole Baun
> Jeg tror godt jeg forstod din , men hvordan løser du problemet. Holder

Ja og Nej

Ja...jeg holder en del pauser, hvor jeg nyder et pibe stop, medens jeg
"betragter" den forbipasserende trafik

og nej, mange gange er det nok, blot at køre op af en frakørsel....så tror
trafikanterne at hastigheden er givet fri....og så ned på den anden side ad
tilkørslen...vupti, statskassen er beriget. .-)

Mht. at jeg er med til at skabe farlige situationer...tja, jeg kører på en 3
sporet motorvej i 1. vognbane med 122 km/t på speedometeret (=110 km/t),
sååå deeeetttt.

Reno
BMW K1100 - holder tit i nødsporet, i samtale med en bilist

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-02-03 19:59

> [...]
> overholde den nødvendige sikkerhedsafstand, og så er du, i mine øjne, med
> til at skabe farlige situationer også for dem bag dig, der overholder

Den forstod jeg ikke?
Hvordan kan det være HAM der skaber problemet, ved at overholde
færdselsloven? Det må da vel være dem der kører bevidst uforsvarligt der
skaber den?

Rittig

Fra : Ole Baun

Dato : 07-02-03 21:01

"Claus Rittig" skrev i en meddelelse
> "Ole Baun" skrev i en meddelelse

> mens
>
> Den forstod jeg ikke?
> Hvordan kan det være HAM der skaber problemet, ved at overholde
> færdselsloven?

Nej måske skaber han ikke problemet, men det opstår længere tilbage i
rækkerne, fordi han overholder færdselsloven, (konkret her kører 110 km/t).
Da mange af de bagfra kommende kører hurtigere end det, og der ikke er nogen
der vil overhale politi mc´en ophobes mængden køretøjer bagerst i køen.
Jeg siger ikke at det er hans skyld at nogle af de bagfrakommende, (som ikke
kan se politi mc´en), opfører sig åndsvagt.

> Det må da vel være dem der kører bevidst uforsvarligt der
> skaber den?

Enig

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 11:29

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> Hvordan kan det være HAM der skaber problemet, ved at overholde
> færdselsloven? Det må da vel være dem der kører bevidst uforsvarligt

Nix!
Ved du da ikke at det altid er dem foran der kører for tæt på dig!

--
Armand.
(der blot citerer sin svogers argumenter for alle de stenslag hans bil

Fra : bo-gsx-R

Dato : 08-02-03 15:48

> Sådan rent trafiksikkerhedsmæssigt er det vel egentlig ikke særlig at
de
> allesammen kører i en klump bagved ?

der bliver gerne lidt plads på vejen igen, efter at
der er "en eller anden" knold på en gsxR drøner forbi
hele køgen med +alt for meget, og undre sig over hvorfor
de kører så langsomt alle sammen... på nær ham
familie-far'en i en blå mondeo v6 der ligger bagved

bo- gs...

Fra : Armand

Dato : 07-02-03 16:42

Reno Jensen <webmaster*fjerndette*@mcinstruktoererne.dk> skrev i en

> "bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Bo, du siger bare til, hvis jeg skal sende et ansøgningsskema

Pas på med det! Han vil blot fritte din adresse ud af dig, så han kan
ligge på lur efter dig hver eftermiddag!

--
Armand

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-02-03 17:22

> [...]
>
> Pas på med det! Han vil blot fritte din adresse ud af dig, så han kan
> ligge på lur efter dig hver eftermiddag!

LOL

Reno

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 17:26

> Pas på med det! Han vil blot fritte din adresse ud af dig, så > han kan
ligge på lur efter dig hver eftermiddag!

mvh
bo- virago-535 - bor i thyborøn....

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-02-03 19:59

> ligge på lur efter dig hver eftermiddag!

> bo- virago-535 - bor i thyborøn....

LOL!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 07-02-03 20:29

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b20mgd$ag4$1@sunsite.dk...
> ligge på lur efter dig hver eftermiddag!
>

> mvh
> bo- virago-535 - bor i thyborøn....

- - - - og har blå briller

--
Armand.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 08-02-03 15:48

> - - - - og har blå briller

og Skæg

Fra : bo-gsx-R

Dato : 07-02-03 17:40

> Pas på med det! Han vil blot fritte din adresse ud af dig, så han kan
> ligge på lur efter dig hver eftermiddag!

jeg håber ikke han har nogle gode venner i p.e.t. ( PET )
Det ville sku være ærgelidt hvis der var monteret et skjult
kammera på kværnen der fanger fart, udsyn til vej ( skilte)
og et billed af føreren

bo-suzuki gn250 nykøbing sjælland

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 06-02-03 21:05

Hejsa

> [...]
medlemmer
> af de europæiske fællesskaber........, undtagen, når vi skal have

Dummere,, hrmm måske ikke lige det udtryk jeg vil bruge.. Når man ser på de
hastighedsgrænser der i "de" lande (dette tilfælde duskland), er det vel
meget sjovt at tage en ting som trafikkultur med.. Her kan vi (DK) for det
meste slet ikke følge med, mht til respekt og overblik for den øvrige
trafik.. alt for meget navlebeskueri og selvhøjtidelighed..

Dette er ikke på nogen måde for at være hellig, jeg er selv typen der fiser
afsted med (alt) for høj hastighed på såvel motorvej som landevej, når
ellers "forholdene tillader det" (som det så smukt kan udtrykkes).. Omvendt
er jeg heller ikke bange for at erkende det, og betale prisen for det.. (men
bliver jo ikke ligefrem klogere idet "man" jo gør det igen efterfølgende..)
at det så er sure penge for at være uenig med dem der finder på
hastighedsgrænserne på udsatte steder er så en helt anden historie..

En af de ting som vi tit skal passe på med er at råbe for højt omkring de
lave fartgrænser, bevares til tider er de da til grin, men omvendt er det
til for at "passe på flertallet", hvoraf en rimelig procentdel ikke vil være
istand til at køre med de hastigheder.. (ikke dermed sagt at forhellige mig
selv, som måske heller ikke er det)
Se blot på motorvejen hvor folk rask væk ligger med mindre end 1 sekunds
afstand med 140-150 km/h, uden nogen tanke på konsekvensen ved et afbræk i
rytmen....

-steffen

Som er ganske dobbeltmoralsk, men alligevel glæder sig til sommer..

Fra : bo-gsx-R

Dato : 06-02-03 21:48

> At man aldrig må være uden for synsvinkel under brug af Policepilot er
noget
> forbandet sludder.

jeg kan desværre ikke finde den kopi'en af politiet interne
cirkulære ang. brug af p.p. men jeg mener da at jeg kunne
huske at der stod det jeg skrev.

mvh
bo-gsxR

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-02-03 09:27

Hans <hansr@mail.dk> wrote in article
<10444814920.391924543453538@dtext.news.tele.dk>...
> [...]
> patruljevognen (og dermed vel over 100 meter. Derudover kørte jeg
> gennem en del sving, hvor jeg må have været udenfor synsvidde. Men

Det kan det godt have: Jeg har hørt om at man kan forsøge at få mildnet
straffen hvis det kan sandsynliggøres at man ikke har været "groft
uforsvarlig" eller hvad det nu kaldes. Noget med gode oversigtsforhold, øde
vej, lysforhold osv osv. Men der trækker de nævnte sving og andre
trafikanter jo i den gale retning

Fra : Jonas Holt

Dato : 07-02-03 00:11

> [...]
> patruljevognen (og dermed vel over 100 meter. Derudover kørte jeg
> gennem en del sving, hvor jeg må have været udenfor synsvidde. Men

Du kan vel køre en sag på to ting:

2 biler ml. dig og ham = 3 x bremseafstand og det er hurtigt over 100 m langt ude på landet i en lille
landsby.

Du har måske været ude og øve bedstefarkørsel mens politierne har begyndt målingen af en anden cykel. Den
cykel overhalede dig og forsvandt ude i horisonten mens I begge var uden for politiernes synsvidde - og
så står du jo til en bøde uden et fast juridisk grundlag! Hvis du var på en svingeret vej, vil den
hurtige cykel hurtigt komme uden for synsvidde - eller måske er han drejet af??

Jonas Holt & CBR600F2