Tine Bryld i TV2s Morgen TV, klokken ca 9.~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-02-03 08:04

Hej

Lige en kort notits, da diskussionen bliver genudsendt om cirka
halvanden time. Det handler om, at en forsvarsadvokat har udtalt, at
gruppesex (altså at en pige frivilligt går med til at have sex med
flre mænd, samtidig) er mere udbredt nu, end før i tiden. Det er Tine
Bryld meget sur over. Hun hævder (yderst skråsikkert!) at der slet
ikke er nogen piger, der frivilligt går med til den slags. Desuden
kager hun rundt i det, og bliver ved med at blande gruppe-sex og
gruppe-voldtægt sammen.

Jeg skriver et indlæg om emnet senere. Eller måske to.

--
Peter Knutsen

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 08:38

"Peter Knutsen" skrev d. 05-02-03 08:04 dette indlæg :

> [...]
> gruppe-voldtægt sammen.
>
> Jeg skriver et indlæg om emnet senere. Eller måske to.
Det behøver du ikke - Du har allerede tydeligt vist, at du ikke fatter
en skid af hvad hun sagde / mener, samt at du at du ikke er i stand til
noget så elementært som at gengive hendes udsagn korrekt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rix

Dato : 05-02-03 11:50

> Det behøver du ikke - Du har allerede tydeligt vist, at du ikke fatter
> en skid af hvad hun sagde / mener, samt at du at du ikke er i stand til
> noget så elementært som at gengive hendes udsagn korrekt.

Enig!!!

Fra : kjaer

Dato : 05-02-03 12:35

"Rix" <Rix@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e40eda0$0$244$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Enig!!!

Unge mænd skulle ikke se pornofilm! De tror åbenbart at det er ægte det de ser.
Når en cowboy skyder 12 skud med en seksløber så ved vi jo det er løgn, sådan er det også med pornofilm.

Fra : Michael

Dato : 05-02-03 12:53

For os der ikke så det imorges pga. fx skolegang, gider I så ikke lige
gengive lidt mere af det??:)
Jeg vil gerne høre lidt om det.....

Mvh
Michael, der stadig kæmper med gymnasiets 2. år....

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-03 12:54

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote in message

> Det behøver du ikke - Du har allerede tydeligt vist, at du ikke fatter
> en skid af hvad hun sagde / mener, samt at du at du ikke er i stand til
> noget så elementært som at gengive hendes udsagn korrekt.

Bryld var latterlig og Hjørne satte tingene godt på plads, og trådstarten er
forstandig

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 13:19

"Bo Warming" skrev d. 05-02-03 12:54 dette indlæg :
> Bryld var latterlig og Hjørne satte tingene godt på plads, og
trådstarten er
> forstandig
-----------------------------------
Egentlig burde man ikke kommentere dit tåbeindlæg, for ikke at give dig
anledning til at starte en lavine af flere ildelugtende tåbeligheder,
men du er og blir' en landsbytosse.

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-02-03 16:54

> Egentlig burde man ikke kommentere dit tåbeindlæg, for ikke at give dig
> anledning til at starte en lavine af flere ildelugtende tåbeligheder,
> men du er og blir' en landsbytosse.

Hvis du ikke engang kan stå ved det du skriver med dit rigtige navn så er
det da vist dig der er en tosse...
Dine argumenter flyder helt ud med den opførsel..

---

Carsten

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 17:10

"Carsten Matzon" skrev d. 05-02-03 16:54 dette indlæg :
> Hvis du ikke engang kan stå ved det du skriver med dit rigtige navn så
er
> det da vist dig der er en tosse...
> Dine argumenter flyder helt ud med den opførsel..
---------------------------------------
Okay - det er da en mening!!

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : P.N.

Dato : 05-02-03 19:32

"Carsten Matzon" <carsten@i.hate.spam.matzon.dk> wrote in message

> [...]
> det da vist dig der er en tosse...
> Dine argumenter flyder helt ud med den opførsel..

Nu må du sku ta og styre dig, at forsvare en voldtægt, og så belære folk om
at de skal skrive med deres rigtige navn. Som om at navnet skulle gøre en
forskel, latterligt. Det er meningen der tæller ikke navnet fjols.
P.N.

Fra : Chokmah

Dato : 05-02-03 20:29

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at de skal skrive med deres rigtige navn. Som om at navnet skulle gøre en
> forskel, latterligt. Det er meningen der tæller ikke navnet fjols.

ja det er jeg faktisk enig i - der er alt for meget person fnidder og
indfroståethed på usnet i almindelighed og rn tiltagene svigtene viljeg til
at holde sig til emnet debatere sin sag osv.
indrømmet det gør da et klædeligt indtryg at man står ved sine holdniinger
med navn adresse og telefon men mig bekbnedt er bw vist faktisk den eneste
der gør det :)

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-02-03 20:35

> [...]
> at de skal skrive med deres rigtige navn. Som om at navnet skulle gøre en
> forskel, latterligt. Det er meningen der tæller ikke navnet fjols.

Hvor læser du nogen steder jeg forsvarer Voldtægt?
Jeg belærer ikke noget som helst men kan man ikke stå ved det man skriver så
er man MEGET useriøs i dette forum...
Og inden du kalder nogen et fjols burde du måske lære at læse og forstå...
DOH!

---

Carsten

Fra : P.N.

Dato : 05-02-03 22:17

> om

> Jeg belærer ikke noget som helst men kan man ikke stå ved det man skriver

> er man MEGET useriøs i dette forum...

Nej det er man ikke, men man er useriøs når man lukker lort ud, som du gør.

> Og inden du kalder nogen et fjols burde du måske lære at læse og forstå...
> DOH!
> Carsten

Jamen jeg ved godt at det meget forlangt, at bede om at forstå at "navn"
intet betyder her på nettet, alle kan jo skifte navn, hvad er det så værd ?,
ingenting.

P.N.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-02-03 22:28

> Nej det er man ikke, men man er useriøs når man lukker lort ud, som du
gør.

Jeg gør?...Flot smarte...Du sidder og beskylder mig for at jeg syntes det er
Ok med voldtægt...
Så måske er det i virkligheden DIG der er useriøs når du ikke tør stå ved
dine injurier....

> [...]
> intet betyder her på nettet, alle kan jo skifte navn, hvad er det så værd

Udfra dine udtalelser er det tydeligt det kun er din mening der tæller og du
ved bedre end alle os andre.Siger jo en del mere om dig som person end om os
andre "naive" der stadig tror på det bedste i folk...

Men at gemme sig bag diverse "anonyme" mailboxes og news udbydere er jo bare
at vise at man ikke tager det andre og man selv skriver ret seriøst...

---

Carsten

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-02-03 22:44

> en

Og for lige at tage min mening med så er jeg TOTALT modstander af voldtægt
og har INGEN sympati whatsoever med de typer der tror de er smarte og
voldtager kvinder/mænd...

Personligt mener jeg straffen er for lille for folk der begår den slags
forbrydelser...

---

Carsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-03 21:26

"Carsten Matzon" <carsten@i.hate.spam.matzon.dk> wrote in message

> Hvis du ikke engang kan stå ved det du skriver med dit rigtige navn
> så er det da vist dig der er en tosse...

*SUBSCRIBE*

> Dine argumenter flyder helt ud med den opførsel..

*SUBSCRIBE*

--
-Jens B.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-03 17:34

Carsten Matzon wrote:

> Hvis du ikke engang kan stå ved det du skriver med dit rigtige navn så er
> det da vist dig der er en tosse...
> Dine argumenter flyder helt ud med den opførsel..

Hvordan kan vi vide, at du hedder Carsten Matzon?

Fordi man bruger et navn som klinger som et navn som klinger
/almindeligt/ så er det ikke ensbetydende med, at man hedder det man
skriver man hedder.

På jævnt dansk: ram2 er ligeså meget identificerende som skribent som
Carsten Matzon er.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Carsten Matzon

Dato : 06-02-03 17:40

> Hvordan kan vi vide, at du hedder Carsten Matzon?

Enig.Men slå mig op på degulesider.dk

> Fordi man bruger et navn som klinger som et navn som klinger
> /almindeligt/ så er det ikke ensbetydende med, at man hedder det man
> skriver man hedder.

Nej det har du så ret i.Men stadig så virker man da mere seriøs om man da
gider poste fra en ægte email og i det mindste gider skrive et rigtigt
navn..
Ville du mene det var sjovt hvis alle folk debatterede anonymt?

> På jævnt dansk: ram2 er ligeså meget identificerende som skribent som
> Carsten Matzon er.

Både og....Er ikke helt enig men forstår godt din pointe...

---

Carsten

Fra : PerX ...

Dato : 10-02-03 14:16

In article <b1u34d$fm8$1@news.cybercity.dk>,
carsten@i.hate.spam.matzon.dk says...

> [...]
> navn..
> Ville du mene det var sjovt hvis alle folk debatterede anonymt?

For mig er der ingen forskel om folk er "anonyme" eller skriver et eller
andet navn (som principielt også er anonymt for mig), det er hvad de
skriver de tæller. Hvis det er noget som smag, så er det for mig
ligegyldigt om jeg kender personen, smag er smag. Og hvis det er en
decideret debat så er det argumentet som tæller og igen ikke om jeg ved
hvem som personen er.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-02-03 16:53

ram2 <ram2.news@kandu.dk> skrev:

> Det behøver du ikke - Du har allerede tydeligt vist, at du ikke
> fatter en skid af hvad hun sagde / mener, samt at du at du ikke er i
> stand til noget så elementært som at gengive hendes udsagn korrekt.

Endnu en kandu nar, der virkelig dræber, hvad der kunne være en udmærket
debat. Godt gået. Det er virkelig inspirende, for de der gik og havde lyst
til at svare eller starte en anden tråd i samme ånd.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 17:08

"Mark Thomas Gazel" skrev d. 05-02-03 16:53 dette indlæg :
> [...]

lyst
> til at svare eller starte en anden tråd i samme ånd.
Jamen Mark dog.
Interwievet i TV2 meb Tine Bryld levner ikke megen mulighed for
diskussion. Hvis man ikke fatter hendes pointe, vil det være tidsspilde
at drøfte det yderligere.

Men har man lyst til at ævle videre om noget, der er logik for burhøns,
kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre dette - Så værs'go Mark

Mvh.
Ram2 (Kandu nar)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-03 21:28

> Ram2 (Kandu nar)

Endelig lidt selverkendelse, Kandu-narrøv!

--
-Jens B.

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 21:44

"Jens Bruun" skrev d. 05-02-03 21:28 dette indlæg :
> "ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote in message

> Endelig lidt selverkendelse, Kandu-narrøv!
>
> --
> -Jens B.

*SUBSCRIBE*

> Dine argumenter flyder helt ud med den opførsel..

*SUBSCRIBE*

--
-Jens B.
Ovenstående skrevet af Jens B.
Det ses tydeligt, at vi her har vi en mand, af få men velvalgte ord, der
hæver niveauet.

Jøsses bette mand - du har det da ikke nemt. Og så alle de fy-ord du kan
Tag det roligt lille Jens, vi holder med dig, til hjælpen kommer.

Jeg har bare ikke mere tid, så du må lege lidt med dig selv Jens.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-03 21:58

> Jøsses bette mand

Fnis.

> Jeg har bare ikke mere tid, så du må lege lidt med dig selv Jens.

Må jeg ikke nok lege med dig? Åhr, kom nu, lad mig nu få lov til at lege
lidt med dig, please. Jeg skal nok passe på, at du ikke sådan lige går i
stykker - ihvertfald ikke lige med det samme. Kom nu, Kandu-narrøv, lad nu
være med at være sådan en anonym bøsserøv (læser I med, René, Nicolai og
Knud?), der ikke vil med ud og lege med de "bette" mænd.

--
-Jens B.

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 22:16

"Jens Bruun" skrev d. 05-02-03 21:58 dette indlæg :
> [...]
og
> Knud?), der ikke vil med ud og lege med de "bette" mænd.
Hvor er du sød når du hidser dig op hehehehe - Du er så nem
hehehehe............

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-03 22:24

> Hvor er du sød når du hidser dig op hehehehe

Og du er da også sød, når du sådan smigrer mig.

> - Du er så nem
> hehehehe............

Vel er jeg så, men ligemeget hjælper det.

--
-Jens B.

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 22:40

"Jens Bruun" skrev d. 05-02-03 22:24 dette indlæg :
> Vel er jeg så, men ligemeget hjælper det.
-----------------------------------
Jens - Jeg kom til at tænke på, om vi ikke helt har glemt Tine Bryld???

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-03 22:43

> -----------------------------------
> Jens - Jeg kom til at tænke på, om vi ikke helt har glemt Tine
> Bryld???

Tine-hvem?

--
-Jens B.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-02-03 23:46

[Jens Bruun | Wed, 5 Feb 2003 21:58:19 +0100]

>Kom nu, Kandu-narrøv, lad nu være med at være sådan en anonym bøsserøv (læser I med, René, Nicolai og
>Knud?), der ikke vil med ud og lege med de "bette" mænd.

Jeps, jeg læser f.eks. med. Jeg mener helt klart at "Ram2" er en nar,
ligesom 99% af alle andre der kommer fra 'kandu'.

Jeg er dog ret sikker på at han ikke er bøsse, hvorfor jeg overhovedet
ikke kan se det rette i at kalde ham for en "bøsserøv", altså udover at
i sig selv bruge ordet 'bøsse' som et skældsord?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-02-03 11:39

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message

> Jeg er dog ret sikker på at han ikke er bøsse, hvorfor jeg overhovedet
> ikke kan se det rette i at kalde ham for en "bøsserøv", altså udover
> at i sig selv bruge ordet 'bøsse' som et skældsord?

Der er jo ikke megen sjov og chikane i at kalde en bøsse for bøsserøv,
vel? Det var faktisk det, jeg forsøgte at få dig til at forstå i en
anden debat: Ens (eller mit) brug af skældsord siger ikke nødvendigvis
noget om, hvilke holdninger man (jeg) i øvrigt har. Jeg bruger ordet
"bøsserøv", når jeg mener, at modtageren føler sig generet af det,
typisk fordi at modtageren netop _ikke_ er bøsse. Jeg forstår slet
ikke - og tager derfor ikke behørigt hensyn til - at du og dine føler
sig generet af, at andre bruger ordet "bøsserøv" som skældsord. Det
tangerer selvmedlidenhed i en grad, der i endnu større grad indbyder til
chikane.

Mange kalder mig "fede svin", når jeg skal genereres. Det bliver jeg
selvfølgelig generet af, netop fordi jeg ikke ansér mig selv som et fedt
svin (jeg er stor). Hvis jeg _var_ et fedt svin, var det jo nok ikke den
allermest subtile måde at genere mig på. Sådan er det jo; man spiller på
de tangenter, der mest optimalt rammer tonen, hvis du forstår hvad jeg
mener? Hvis jeg følte, at jeg havde behov for at genere en bøsse, så
ville jeg som udgangspunkt søge at ramme, hvor det generede allermest.
Ordet "bøsserøv" ville i den sammenhæng ikke være det første, jeg ville
overveje at bruge. Jeg er dog ikke længere i tvivl om, at jeg - hvis
behovet herfor opstår - kan genere dig voldsomt ved at kalde dig
"bøsserøv", hvilket jeg derfor vil undlade

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 06-02-03 12:03

"Jens Bruun" skrev
> [...]
> mener? Hvis jeg følte, at jeg havde behov for at genere en bøsse, så
> ville jeg som udgangspunkt søge at ramme, hvor det generede allermest.

Du/I kunne overveje at se filmen "8 mile". Her køres der i høj grad på de
tangenter I her diskuterer. Jeg tror ligefrem man kunne omtale det som
tilsvining på højt plan.

Venligst Anita, der så filmen igår...

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-03 02:25

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in message
> "Jens Bruun" skrev
>
> Du/I kunne overveje at se filmen "8 mile". Her køres der i høj grad på de
> tangenter I her diskuterer. Jeg tror ligefrem man kunne omtale det som
> tilsvining på højt plan.

Der er stort fremskridt i at erstatte knivkamp med forhånelses-battle

Old-eskimoers trommedans havde også den kvalitet.

"8 mile" er fremragende ved at man indser kunst i forhånelse, og det havde
jeg ikke tænkt meget over før.

Musikalitet og situationsfornemmelse bør man dog ikke være slave af - de der
bryder de uskrevne regler, gør ofte legen mere spændende. Der gror ikke mos
på en rullesten.

Fra : Anita

Dato : 07-02-03 11:01

"Bo Warming" skrev

> Der er stort fremskridt i at erstatte knivkamp med forhånelses-battle

Tja, hvis det bare erstattede, så var det da et fremskridt. Men du har vist
ikke set filmen så?

> "8 mile" er fremragende ved at man indser kunst i forhånelse, og det havde
> jeg ikke tænkt meget over før.

Oki...

Anita

Fra : ram2

Dato : 06-02-03 13:04

"Jens Bruun" skrev d. 06-02-03 11:39 dette indlæg :

> Der er jo ikke megen sjov og chikane i at kalde en bøsse for
bøsserøv,.......... Jeg bruger ordet "bøsserøv", når jeg mener, at
modtageren føler sig generet af det,.....

Du godeste hvor er du dog kold, kynisk, og beregnende.

(((Pst- mellem os.)))
Jeg bruger smædeordet "Bonderøv", så behøver man ikke tage hensyn til
seksuel orientering, alder, højde, hårfarve, og vægtfylde mv. Det rammer
ligesom mere bredt -ligesom en fragmentbombe.

Og herregud, vi ved jo alle, at bønder er sodomister, har forkert
alder,højde, bruger Bryld-creme og sidst men ikke mindst, har
vægtproblemer. Efter vi kom i EU lider mange af dem af bulimi, de
glemmer bare at brække sig.
SÅh, som du kan se, er det et rigtig godt lill ord.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-03 02:19

Bøsser er ofte så selvmedlidende at de inviterer til mildt drilleri - de må
ku tåle det, og hærdes ved det.
Lissom muslimer gavnes af dansk frisprog incl småforhånelser

Jeg kender præster og kan finde på at hvæse "munke-marxist"
, enten fordi de ER socialister og puritanske, eller fordi de har
samhørighed med en således belastet gruppe.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-02-03 22:26

[Jens Bruun | Thu, 6 Feb 2003 11:38:54 +0100]

> [...]
>anden debat: Ens (eller mit) brug af skældsord siger ikke nødvendigvis
>noget om, hvilke holdninger man (jeg) i øvrigt har.

Well, det siger du, og jeg tror egentlig også at du mener det. Jeg
pointerer blot at jeg har en helt anden måde at bruge ordene på; et ord
som jeg opfatter positivt kan jeg ikke bruge som et skældsord.

>Jeg bruger ordet "bøsserøv", når jeg mener, at modtageren føler sig generet af det,
>typisk fordi at modtageren netop _ikke_ er bøsse.

Hmmm, det argument kan jeg (indrømmet) faktisk godt forstå - dermed ikke
sagt at jeg synes at det er fedt at bruge et ord jeg opfatter positivt
som skældsord, men blot at jeg godt forstår hvad du mener.

Kan da heller ikke HELT sige mig fri for at gøre nettop det samme (i en
mildere version), når f.eks. en stor maskulin fyr overreagerer og ikke
beholder det kølige overblik, kan jeg godt finde på at kalde ham en
"kælling" :)

>Mange kalder mig "fede svin", når jeg skal genereres. Det bliver jeg
>selvfølgelig generet af, netop fordi jeg ikke ansér mig selv som et fedt
>svin (jeg er stor).

Igen, vores opfattelse er forskellige - jeg VAR stor, alt for stor, og
må nok indrømme at det at blive kaldt "fede svin" havde gjort større
forskel end hvis jeg var blevet kaldt "bøsserøv".

>Jeg er dog ikke længere i tvivl om, at jeg - hvis
>behovet herfor opstår - kan genere dig voldsomt ved at kalde dig
>"bøsserøv", hvilket jeg derfor vil undlade

Hehe, godt ord igen. Der er heller ikke så meget mere der er værd at
tærske langhalm over; det er blot det at folk jeg kan li' at snakke med,
prøver jeg engang imellem at få til at stoppe med at bruge ordet "bøsse"
som et skældsord.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Chokmah

Dato : 05-02-03 23:37

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen Mark dog.
> Interwievet i TV2 meb Tine Bryld levner ikke megen mulighed for
> diskussion.

tillad at gebntage mig selv det_kan_du ikke vide før postningerne har fundet
sted !

> Hvis man ikke fatter hendes pointe, vil det være tidsspilde
> at drøfte det yderligere.

ah-hmm , ja nu har jeg ikke set det men sat videoen til at optage og jeg vil
da tro jeg for en oplvelse ud af det som om ikke andet kan give et svar til
debaten .

> Men har man lyst til at ævle videre om noget, der er logik for burhøns,

ja men altså nu kan du jo ikke slå dig op til smags dommer fordi du ingen
eller en anden mening fik ud af tv programmet ind Peter Gjorede er det jo
ikke enstbetydene med at det udløser en kæde reaktion på verdens plan at
ALLE andre lige for den samme oplevelse og hvis de ikke gør det ja så må de
logisk talt være lamme i roen ?

> kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre dette - Så værs'go Mark
>
> Mvh.
> Ram2 (Kandu nar)

Hmm ... :)

Mv
Bo M Mogensen
¨fut :dk.admin.netikette

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-02-03 12:45

ram2 <ram2.news@kandu.dk> skrev:

Hej ram2

> Jamen Mark dog.
> Interwievet i TV2 meb Tine Bryld levner ikke megen mulighed for
> diskussion. Hvis man ikke fatter hendes pointe, vil det være
> tidsspilde at drøfte det yderligere.

Bare fordi du synes emnet er uddebateret er ikke sikkert, at andre har det
samme måde. Det er da ret interessant og Bryld ved da om nogen noget om unge
mennesker. Derudover irriterede det mig, at du sviner Peter til, fordi han
starter en tråd og det måske gik lidt stærkt, hvilket han skrev. Peter er
normalt velformuleret og engageret og hans indlæg er ontopic osv.

Fra : ram2

Dato : 07-02-03 14:02

"Mark Thomas Gazel" skrev d. 07-02-03 12:45 dette indlæg :
> Bare fordi du synes emnet er uddebateret...............

Hej Mark.
Egentlig troede jeg denne tråd var ved at uddø, og har derfor ikke
yderligere redegjort for, hvad jeg mente med min kommentar til Peter.
Jeg er heller ikke uenig med dig hele vejen, så lad os tage den seriøst
op igen.

[citat]
Peter skrev:
KnutzenDet handler om, at en forsvarsadvokat har udtalt, at
[...]
[/code]

Jeg så interviewet, og er helt uenig med Peter i, at Tine Bryld var sur.
TB gav udtryk for bekymring over at en forsvarsadvokat kunne komme med
en så subjektiv og udokumenteret påstand som, at gruppesex er mere
udbredt end politiet er klar over.

TB hævdede ikke skråsikkert, at der ikke var nogen piger der gik med til
den slags. Hun sagde, at hun havde svært ved at forestille sig nogen
piger, der af egen fri vilje havde omgangssex (gruppesex) i en baggård i
hamrende kulde.

Peter skrev, at TB kagede rundt i begreberne gruppevoldtægt og
gruppesex.
At man i et TV interview kl. tidligt om morgenen, uforvarende fortaler
sig, finder jeg yderst undskyldeligt. Hvis tilhørerne af den grund fik
opfattelsen af, at TB ikke aner forskel på de to begreber &#8211;
gruppevoldtægt / gruppesex, synes jeg det siger mere om tilhørerne end
TB.
I øvrigt opfattede jeg nærmest advokaten som lettere dysfasisk. Det kan
selvfølgelig have været nervøsitet.

Peters 3 opfattelser af TB&#8217;s henholdsvis udsagn og attitude, som
han videregiver til nyhedsgruppen, kan jeg kun opfatte som forsøg på at
negativisere TB til forstærkning af egen holdning, som formodes at være
væsentlig modsat TB&#8217;s. Dette blev aldrig senere berigtiget, i det
han afholdt sig fra yderligere kommentarer.

Endelig er jeg meget enig med TB &#8211; Det er betænkeligt at en
advokat med sin udtalelse forsøger at normalisere en handling, der
formentlig er forholdsvis sjælden, og som han ikke formodes at have mere
indsigt i, end så mange andre.

Faren ligger i, at nogle unge i Danmark har dokumenteret svært ved at
skelne mellem virkelighed og fiktion. Når så en &#8221;respektabel
ansvarlig&#8221; advokat i aviser og TV udtaler, at gruppesex i kolde
baggårde er meget normalt i Danmark, kunne de omtalte personer nemt
forledes til at tro, at dette var den skinbarlige virkelighed.

At Peter normalt udtrykker sig velformuleret &#8211; engageret, og
ontopic, er da muligt, men jeg mener under ingen omstændigheder, at hans
indlæg vedr. TB var velformuleret og sagligt.

Med venlig hilsen
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-03 14:46

> [...]
> til den slags. Hun sagde, at hun havde svært ved at forestille sig
> nogen piger, der af egen fri vilje havde omgangssex (gruppesex) i en

Det var godt nok en meget subjektiv forestilling. Hvor gammel er den nu
lige, TB er?

> I øvrigt opfattede jeg nærmest advokaten som lettere dysfasisk. Det
> kan selvfølgelig have været nervøsitet.

Hvad har det lige med sagen at gøre? Er det ikke lidt letkøbt at bruge
advokatens fremtoning til at miskreditere hans udsagn?

> [...]
> være væsentlig modsat TB&#8217;s. Dette blev aldrig senere
> berigtiget, i det han afholdt sig fra yderligere kommentarer.

Tja, jeg kan se, at du selv har svært ved ikke "negativisere" advokaten
til forstærkning af egen holdning. Fej lige foran egen dør, du.

> Endelig er jeg meget enig med TB &#8211; Det er betænkeligt at en
> advokat med sin udtalelse forsøger at normalisere en handling, der
> formentlig er forholdsvis sjælden,

Og den påstand bygger du på hvilken objektiv viden?

> og som han ikke formodes at have
> mere indsigt i, end så mange andre.

Jo, det formodes han lige netop at have. Og jeg spørger igen: Hvorfra
ved du, at advokaten ikke har særlig indsigt i denne slags emner? Kunne
du slet ikke forestille dig, at han f.eks. qua sit arbejde har viden om
ting, du og jeg måske ikke lige selv har?

> [...]
> baggårde er meget normalt i Danmark, kunne de omtalte personer nemt
> forledes til at tro, at dette var den skinbarlige virkelighed.

Jeg vil meget gerne have dokumenteret, at advokaten skulle have udtalt,
at "gruppesex i kolde baggårde er meget normalt i Danmark". Jeg har også
hørt ham udtale sig, og han har _aldrig_ givet udtryk for de ting, du
lægger ham i munden. Jeg opfatter din reaktion som fuldtstændig lige så
tendentiøs og subjektiv som advokatens. Forskellen er blot, at han
direkte varetager sine klienters interesse - det er han nemlig ansat
til. Du vælger blot at fordreje hans ord, så de tjener dine egne
fordomsfulde holdninger.

> At Peter normalt udtrykker sig velformuleret &#8211; engageret, og
> ontopic, er da muligt, men jeg mener under ingen omstændigheder, at
> hans indlæg vedr. TB var velformuleret og sagligt.

Så hold dog snuden langt væk fra tråden. Som du måske har opdaget, så
deles din holdning så langt fra af andre, ikke-anonyme skribenter.

--
-Jens B.

Fra : ram2

Dato : 07-02-03 15:07

"Jens Bruun" skrev d. 07-02-03 14:46 dette indlæg :
--------------------------------
Hvem har vækket dig - fjols!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Chokmah

Dato : 05-02-03 20:18

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
senere. Eller måske to.
> Det behøver du ikke - Du har allerede tydeligt vist, at du ikke fatter
> en skid af hvad hun sagde / mener,

Ah-ha Peter har skrevt i det her forum længer ind jeg har - Peter er faktisk
ret præcis
og jeg er sikker på hvis han har noget væsentligt på hjertet så skal det nok
blive præsenteret på en fornuftigt måde

> samt at du at du ikke er i stand til
> noget så elementært som at gengive hendes udsagn korrekt.

Det kan du fakrtisk ikke vide mere om før han har sklrevt sit indlæg lige så
lidt som di kan gå på vandet

> http://www.kandu.dk/

og hvis du endligt skulle blive grebet af trangen til at gøre et seriøst
indlæg så find dig en seriøs måde at poste news på - f.eks kan du ikke følge
den fut jeg lige har sat

Mv
Bo M Mogensen

fut : dk.admin.netikette

Fra : ram2

Dato : 05-02-03 20:40

"Chokmah" skrev d. 05-02-03 20:18 dette indlæg :
> Det kan du fakrtisk ikke vide mere om før han har sklrevt sit indlæg
lige så
> lidt som di kan gå på vandet

Hej kloge.
Hvorfra ved du, at jeg ikke kan gå på vandet??

> [...]
seriøst
> indlæg så find dig en seriøs måde at poste news på - f.eks kan du ikke

Det har du fuldstændig ret i - den kan jeg ikke følge..............

Gud fader i skuret LOL

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-03 21:29