Farligt at rejse til Sydafrika?
Fra : Jimmy

Dato : 05-02-03 07:25

Hej

Min far vil gerne ned på jagt hos en han kender, som har en farm eler
lignende i Sydafrika.

Der har for kort tid siden været en del polemik om at alle hvide farmere
blev fordrevet og sat i fængsel.

Jeg har ikke fulgt 100% med i debatten, men kan man på den baggrund
konkludere, at det ikke er sikkert at tage derned?

Jeg kan ikke huske navnet på den hjemmeside, som officielt fraråder rejser
til diverse udsatte områder. Nogen der kender den?

mvh
Jimmy

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 05-02-03 08:42

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske navnet på den hjemmeside, som officielt fraråder rejser
> til diverse udsatte områder. Nogen der kender den?

Kender desværre ikke til Sydafrika, men mht hjemmeside kan du kigge på

www.udenrigsministeriet.dk

under hjælp i udlandet - rejsevejledninger.

/Pernille

Fra : Søren Blom

Dato : 05-02-03 15:47

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev

Der er ingen større risiko ved at rejse til Sydafrika. Det er et meget
voldigt land og som turist kan man være meget udsat, men nu kommer jeg der
to gange om året i forbindelse med mit arbejde, hvilket der ikke er nogen
problemer i overhoved.
Så tager min sine forholdsregler, med ikke at færdes steder man på forhånd
er blevet frarådet og følger råd fra ens guider. Så er der ingen problemer i
at rejse til Sydafrika.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-02-03 22:33

> Der har for kort tid siden været en del polemik om at alle hvide farmere
> blev fordrevet og sat i fængsel.

Det var i Zimbabwe.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Hotchpot

Dato : 13-02-03 18:46

Ikke noget særligt problem, men der er jo altid en risiko hvis man vil se
ægte vare.
I Cape Town og sikkert andre af de store byer skal man ikke færdes udendørs
om aftenen/nat ellers er S.A. OK i forhold til mange andre afrikanske lande.