/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Opfølgning på gixxer 250
Fra : Jon Larsen


Dato : 04-02-03 22:57

Så fik jeg taget karbunaderne af gixxeren, og så lidt på spjældende.. men
der var ingen grund til at stille på dem for de stod alle i samme stilling
( set med øjemål )

Jeg skilte i samme ombæring det hele ad og blæste alt igennem med trykluft,
nu jeg alligevel havde dem ( karburatorerne ) taget af.

Nåleventilerne så ellers fine ud men for en sikkerheds skyld bliver de nu
skiftet.

Jeg fik ikke målt svømmerhøjden, og vil lige spørge hvordan man gør ,-)

Nåleholderne er rent ud sagt noget biks... jeg er nød til at finde på noget
så de alle kan hænge i samme højde.. det nytter ikke at skifte de
plastikdimser mere, for de bliver slidt i løbet af en måned eller 2. Og det
har de i øvrigt altid gjordt på min.

Membranen jeg har lappet er der ikke hul i men den bliver også skiftet, den
anden ser fin ud.

Tændrørene bliver skiftet, for når den er startet, lyder det altså som om
den ikke går rigtigt på alle cylindre.. Altså alle 4 forrør bliver varme,
men den kan jo godt tænde forkert på de 2 miderste cylindre.
måske jeg bare bytter om på de 2 miderste tændrørsledninger bare for at
prøve.. de kan jo være sat forkert på tændspolen, af mekanikeren, eller at
jeg har forbyttet dem.. de andre kan ikke sidder på andre måder nemlig..

Jeg har fået min nye udstødning og den bliver sat på så hurtigt som muligt


Jeg har ikke pillet ved CO-skruerne

Er der ellers noget jeg har glemt...

Jo det sidste er så at finde ud af om noget af det nadet jeg har skrevet gør
en forskel, ellers må jeg kigge på ventilerne...


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."









 
 
Tommy Fer (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 05-02-03 09:06



> Nåleventilerne så ellers fine ud men for en sikkerheds skyld bliver de nu
> skiftet.
>

kunne heller ikke se mine var uttætte, men det hjalp meget, på mit "dør i
tomgang når den er varm, og vil ikke starte igen)


> Jeg fik ikke målt svømmerhøjden, og vil lige spørge hvordan man gør ,-)

har aldrig gjort det heller....



> Nåleholderne er rent ud sagt noget biks... jeg er nød til at finde på
noget
> så de alle kan hænge i samme højde.. det nytter ikke at skifte de
> plastikdimser mere, for de bliver slidt i løbet af en måned eller 2. Og
det
> har de i øvrigt altid gjordt på min.

mystisk. mine har jeg haft ude et utal af gange uden at de blev svage, når
men selve nålehøjden reguleres da af låse skiven på nålen, så lige med det
burder der ikke være problemer

>
> Membranen jeg har lappet er der ikke hul i men den bliver også skiftet,
den
> anden ser fin ud.

Bare et spg. hvor fleksibel er lappet? var det nemt?

>
> Tændrørene bliver skiftet, for når den er startet, lyder det altså som om
> den ikke går rigtigt på alle cylindre.. Altså alle 4 forrør bliver varme,
> men den kan jo godt tænde forkert på de 2 miderste cylindre.
> måske jeg bare bytter om på de 2 miderste tændrørsledninger bare for at
> prøve.. de kan jo være sat forkert på tændspolen, af mekanikeren, eller at
> jeg har forbyttet dem.. de andre kan ikke sidder på andre måder nemlig..
>

Tjae cyl 1&4 og cyl 2&3 kan du bytte om på i en uendelighed, de tænder
nemlig samtidig, dvs den tænder hver gang stemplet er i top, også den
enegang det ikke er nødvendigt!


> Jeg har ikke pillet ved CO-skruerne

skru dem i bund, tæl hvor langt der er, derefter tag dem ud, og rengør og
blæs igennem, denne meget lille kanal kan godt være tilstoppet.


> Jo det sidste er så at finde ud af om noget af det nadet jeg har skrevet
gør
> en forskel, ellers må jeg kigge på ventilerne...

Ventilerne kan kun være problemet hvis knasterne sidder forkert, f.eks. bare
en tand.

Mvh Tommy Fer



Jon Larsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 05-02-03 14:56


>
> Bare et spg. hvor fleksibel er lappet? var det nemt?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Til Tommy....

Det er rigtigt at nålehøjden bestemmes af skiven/låseringen på selve nålen,
men det er hele nåleholderdelen der rykker op og ned, og derfor hænger de
ikke i samme højde.

Jeg har lappet membranen med sikaflex så det er 100 % lige så flexibelt som
hvis der ikke havde været hul...
Det du mener med at jeg bare kan bytte, er det fordi at de 2 miderste
stempler er i top samtidig men de 2 yderste er på vej nedad eller i bund,
altså 2 stempler op ad gangen ??!?!?!?!





Og til Jens Jacob..

Skal nok smide nogle billeder... Der er jo den der sorte cylinder som glider
op og ned i karburatorene ( der er 2 i hver ) oven i denne sorte
cylinderformede tingest sidder en lille plastikting der skal presse nålen
ned på plads. På denne plastikting er der fire små "ben" med hver deres kant
der skal udvides nede i selve den sorte cylinder, hvor en kant så forhindre
den i at ryge op igen. Når jeg har kørt et stykke tid er disse kanter på
benen slidt så meget at plastiktingen kan rykkes op og ned..det gør så at
nålene ikke kommer til at sidde i samme højde ( den presser nemlig på en
fjeder som nålen går i gennem nede i den sorte cylinder ) dvs at hele den
sorte cylinder, rykker op og ned inde i karburatoren. Den lille plastil ting
er den som den sorte cylinder med nålen, skal hænge i i membranen..

Jeg kan prøve at optage en lydfil, så i kan høre den startet.. så er det
måske også nemmere at give en bud på problemet..




--
MVH.
Jon Larsen ( som i øjeblikket har projekt med at lave paracetamol, og roligt
kan tage i byen ;- )
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport ( Jubi.. nyt fint råvejern )
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."




Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 22:47


Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e4130e9$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> .........................................dvs at hele den
> sorte cylinder, rykker op og ned inde i karburatoren.

Vacuum-spjældet (det sorte med membranen for oven!) skal hoppe med i
takt i tomgang. Selv langt op i omdrejninger vil man kunne registrere at
spjældene arbejder i henhold til den pulserende gasstrøm (á:
indsugningstakt) hen under dem

--
Armand



Jon Larsen (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 07-02-03 17:13


> Vacuum-spjældet (det sorte med membranen for oven!) skal hoppe med i
> takt i tomgang. Selv langt op i omdrejninger vil man kunne registrere at
> spjældene arbejder i henhold til den pulserende gasstrøm (á:
> indsugningstakt) hen under dem
>
> --
> Armand
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo... men ikke 2 cm op og ned... hele ophænget hænger faktisk og dingler,
hvis man kan udtrykke det på den måde. Det er selv ophænget ( den lille
hvide plastik dims ) man kan rykke op og ned i selve den sorte
cylinderformede ting som nålene jo sidder i.

Hvis nu den ene lille hvide plastikdims er løs og konsekvent hænger 1 cm
længere nede end sin nabo er nålene ikke i samme højde og dermed køre den
motoren dårligt på de pgældende cylindre...

Har sågar været ude for at plastikdimsen var faldet helt af og den sorte
cylinderformede dims ikke blev trukket med op ved gasgivning.... og resten
kan i vel selv forestille jer ;-O


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."






Allan Bojesen (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 07-02-03 18:54


"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e43dba0$0$71657$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jo... men ikke 2 cm op og ned... hele ophænget hænger faktisk og dingler,
> hvis man kan udtrykke det på den måde. Det er selv ophænget ( den lille
> hvide plastik dims ) man kan rykke op og ned i selve den sorte
> cylinderformede ting som nålene jo sidder i.
>
> Hvis nu den ene lille hvide plastikdims er løs og konsekvent hænger 1 cm
> længere nede end sin nabo er nålene ikke i samme højde og dermed køre den
> motoren dårligt på de pgældende cylindre...
>
> Har sågar været ude for at plastikdimsen var faldet helt af og den sorte
> cylinderformede dims ikke blev trukket med op ved gasgivning.... og resten
> kan i vel selv forestille jer ;-O

Der må være knækket noget af den hvide "dims" eller også er der sket noget
med hullet den skal presses ned i. Den hvide dims er jo opslidset i den del
der skal ned i gaspjældet så den kan give sig. De skal gå ad h........ til
stramt. Det gør de ihvertfald på Vibekes.
Er det dem alle det gælder?

Allan Bojesen



Jon Larsen (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 07-02-03 19:05


>
> Der må være knækket noget af den hvide "dims" eller også er der sket noget
> med hullet den skal presses ned i. Den hvide dims er jo opslidset i den
del
> der skal ned i gaspjældet så den kan give sig. De skal gå ad h........ til
> stramt. Det gør de ihvertfald på Vibekes.
> Er det dem alle det gælder?
>
> Allan Bojesen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er dem alle men skiftevis... Det er de små kanter på de 4 "ben" der
bliver slidt, og så kan de hoppe ud over kanten nede i den sorte dims...


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."




Tommy Fer (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 06-02-03 10:51


> Jeg har lappet membranen med sikaflex så det er 100 % lige så flexibelt
som
> hvis der ikke havde været hul...
> Det du mener med at jeg bare kan bytte, er det fordi at de 2 miderste
> stempler er i top samtidig men de 2 yderste er på vej nedad eller i bund,
> altså 2 stempler op ad gangen ??!?!?!?!

Ja, de følges 2 og 2, men de er i hvor sin takt, dvs når cyl 2&3 er i top,
skal den ene tænde og den anden til at indsuge. Men de gnistre begge, den
ene dog uden nogen virkning

mvh Tommy Fer
VFR400R



Jens Jacob Bager Jen~ (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-02-03 10:45

Hej Jon. (Mit problem barn i Odense )

> Jeg skilte i samme ombæring det hele ad og blæste alt igennem med
trykluft,
> nu jeg alligevel havde dem ( karburatorerne ) taget af.

Lige en husker: Man kun bruger trykluft i en karburator når den er helt
adskilt!

> Nåleventilerne så ellers fine ud men for en sikkerheds skyld bliver de nu
> skiftet.

Hurra!! Spørg Tommy hvilken Suzuki den deler nåleventiler med, eller kig på
billederne i mc nøglen og se hvilke dine ligner mest. Jeg ville købe dem hos
www.louis.de der er de billigst.

> Jeg fik ikke målt svømmerhøjden, og vil lige spørge hvordan man gør ,-)
Kig i hvilken som helst haynes værkstedsmanual. Jeg har lagt karburator
delen til en CBR 400 ud på dk.binaer.motor Der står alt hvad du vil vide om
karburator sevice grundigt beskrevet. Læs den minutiøst!

> Nåleholderne er rent ud sagt noget biks... jeg er nød til at finde på
noget
> så de alle kan hænge i samme højde.. det nytter ikke at skifte de
> plastikdimser mere, for de bliver slidt i løbet af en måned eller 2. Og
det
> har de i øvrigt altid gjordt på min.

Dette har du nænt før. Det lyder fuldstændigt mystisk for mig. Kan di ikke
tage nogel godt billeder og smide den på dk.bianer.motor? Billeder der viser
hvad der er nåleholdere og hvad de slides af. Jeg er helt sat af!

> Membranen jeg har lappet er der ikke hul i men den bliver også skiftet,
den
> anden ser fin ud.
Godt! Huller i membranen er roden til meget ondt i en MC karburator. Den
korte version er at de SKAL virke optimalt.

> måske jeg bare bytter om på de 2 miderste tændrørsledninger

Byt du bare Jon Måske er dine tændrørshætter ikke for gode? De koster
minus hos f.eks www.louis.de. De er nemme at skifte. Pensel eller spray godt
med silikoneolie od på hætterne og tændrørene for at fjerne fugt.

> Jeg har fået min nye udstødning og den bliver sat på så hurtigt som muligt
Godt. Det er et probelm mindre. JEg ville bruge nye udstødningdpakninger når
du montere den igen. de koster 16kr stk hos www.louis.de

> Jeg har ikke pillet ved CO-skruerne
Det ville jeg da gøre. Den kan godt trænge til at få pustet luft i hullet
den sidder i. Kig i CBR 400 manualen hvordan sådan en CO skrue ser ud. du
skal huska at få den lille o ring med op. Ellers bliver den pustet af h.
til.
Tæl hvor mange omgange de helt præcist skal skrues ind før de lige sætter
sig. De skal ikke skrues fast, bare lige røre bunden. Resultatet kan godt
være 1 5/8 omgange eller sådan noget. Hvis de sidder meget langt fra den
originale 1½ omgang ud, kunne prøve med original indstillingen bag efter og
se om det ændrer noget? BÅL OG BRAND! Du skal huske hvor mange omdrejninger
de har nu. Det er det eneste "svære" ved en karburator rebuild.

> Jo det sidste er så at finde ud af om noget af det nadet jeg har skrevet
gør
> en forskel, ellers må jeg kigge på ventilerne...
Ikke ellers! Du kan da lige så godt måle ventilerne. Jeg har beskrevet det
grundigt for dig flere gange. Du kan lige så godt forsøge. Viser det sig de
står fint, sparer du måske 1000kr på din kommende værkstedsregning?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 16:30


Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e40abe5$0$154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>........... men den kan jo godt tænde forkert på de 2 miderste
cylindre.
> måske jeg bare bytter om på de 2 miderste tændrørsledninger bare for
at
> prøve.. de kan jo være sat forkert på tændspolen

Når en fejl koncentrerer sig om de midterste hhv. de yderste cylindre,
ér det en tændingsfejl der skal findes!
Nye hætter?
Nye kabler?
Måske blot tændrørene? Hvad du så vil opdage!

--
Armand.



Ann-Rikka Olsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann-Rikka Olsen


Dato : 05-02-03 18:59


> Nye hætter?
> Nye kabler?
> Måske blot tændrørene? Hvad du så vil opdage!
>
> --
> Armand.
xxxxxxxxxxx

Der er helt nye hætter, der er helt nye kabler, så er der kun NGK tilbage


Men jeg skriver her som en update på hvad jeg har lavet.. alt det andet når
jeg til... det haster ikke så meget, da det jo alivl ikek er vejr til at
køre...

MVH.

Jon Larsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste