Brugt cylle - hvad skal man kigge efter...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-02-03 22:38

Jeg står og skal afhente et brugt cylle i morgen. Sælger siger at det kun
har kørt ~550km, og da jeg ikke ser den store grund til at han skulle lyve
tvivler jeg da heller ikke på kilometertallet. Jeg vil bare gerne høre, hvad
jeg skal kigge efter for at konstatere om stemplet måske har sat sig... ja
og andre ting der kan være galt...
Kort sagt, hvordan skelner man et slidt/misbrugt cylle fra et som er
behandlet godt?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 00:09

Brian Axelgaard wrote:
> Kort sagt, hvordan skelner man et slidt/misbrugt cylle fra et som er
> behandlet godt?

Ridser i cylinderen er skidt, ligeså er ridser i stemplet.

Se dette billed:
http://rrnord.dk/tosser/images/Img_0406.jpg

Det venstre stempel bærer tegn på at det har været ved at sætte sig,
Det højre er nærmest nedsmeltet, hvis det ser sådan ud bør man nok
holde sig væk :)

Sørg iøvrigt for at stempelringene er i orden.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)