Regnskabsprogram - og kassesystem
Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-02-03 22:34

Nu har der været en del snak om regnskabsprogrammer her i gruppen. Har
nogen erfaring med en god (og billig) kombination af regnskabsprogrammer
og kassesystemer?

Jeg har en ven, som skal åbne en detail-butik, og alternativet er et
almindeligt kasseapparat - men jeg synes jo der ville være mere fremtid
i en PC-løsning.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 04-02-03 22:40

"Jonathan Stein" skrev:

> Jeg har en ven, som skal åbne en detail-butik, og alternativet er et
> almindeligt kasseapparat - men jeg synes jo der ville være mere fremtid
> i en PC-løsning.

Hvad tænker du på her? En løsning hvor dagens omsætning køres ind på
kasseapparatet som normalt. Et tryk på en knap og omsætningen er bogført
eller?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Thore

Dato : 04-02-03 23:23

On Tue, 04 Feb 2003 22:34:19 +0100, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har en ven, som skal åbne en detail-butik, og alternativet er et
>almindeligt kasseapparat - men jeg synes jo der ville være mere fremtid

Det eneste der findes (mener jeg) er PC-Firma (eller er det PC_finans?)
fra Circuit Data. De har (havde) en kasse, der blev styret fra
serielporten i PC'en...

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0 ie 1993
Pluto 1.2 SX 1996
Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 05-02-03 08:29

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en ven, som skal åbne en detail-butik, og alternativet er et
> almindeligt kasseapparat - men jeg synes jo der ville være mere fremtid

Concorde C4, som desværre alt for tidligt er under udfasning har et
detailmodul. Kasseskuffe kunne styres fra seriel kabel.

Der var også menupunkter til display.

C5 rummer ikke et detailmodul (men der kan i teorien eksistere en
forhandlerløsning.) og XAL løsningen gik til i en ophavretskrig mellem to
parter i starten af 90'erne. De to sidstnævnte programmer hører nok til
katagorien "god", men ikke "billig" grundet den alt for begrænsede
salgskanal.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 05-02-03 10:05

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har en ven, som skal åbne en detail-butik, og alternativet er et
> almindeligt kasseapparat - men jeg synes jo der ville være mere fremtid

Prøv at se på www.winfinans.dk - de har også kassesystemer, der kan
integreres i deres finanssystem.

-Michael

Fra : René Jørgensen

Dato : 05-02-03 21:39

"Michael Salomonsen" <michaels(fjern.mig)@multicom.dk> skrev i en meddelelse
> "Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

Prøv at se på http://www.munk-it.dk/produkter.php3?ProduktID=1&infostore=1

De har en løsning, som fungerer. Denne er anvendt i mange butikker i
Danmark.

Det er nok ikke det billigste, men det virker.

Hilsen

René

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-02-03 16:05

Michael Salomonsen wrote:

> Prøv at se på www.winfinans.dk - de har også kassesystemer, der kan
> integreres i deres finanssystem.

Tak for jeres svar. Winfinans og butiksløsningen ser ud til at være brugbar
og prisen er overkommelig. Desuden er det et produkt, der tilsyneladende
stadig bliver opdateret...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/