montering af cykelcomputer
Fra : Michael

Dato : 04-02-03 21:46

Hej NG

Jeg skal til at montere cykelcomputer (VDO c-10), på min GSX-R 600, er
der nogle der har nogle billeder af jeres monteringer til at ligge.
Jeg er lidt i tvivl om hvor og hvordan jeg skal montere, om jeg evt.
skal afbalancere hjulet bagefter..

På forhånd mange tak

MVH/Michael

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-02-03 21:52

http://www.hasselbalchs.dk/menu.asp?x=40&y=20

>Jeg er lidt i tvivl om hvor og hvordan jeg skal montere, om jeg evt.
>skal afbalancere hjulet bagefter..

Det kan du da godt,men det er næppe nødvendigt.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Claus Bjerre

Dato : 04-02-03 22:11

Hej Michael'ere

Michael 'hasselbalchs', din side kan jeg ikke få til at makke ret
så med forbehold for hvad den måtte vise kommer her et par
links til inspirations-billeder :

http://mpoll.homepage.dk/ &
http://home1.stofanet.dk/hvaba/mc/Sigma/index.html

mvh Claus Bjerre

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-02-03 22:16

On Tue, 4 Feb 2003 22:10:31 +0100, "Claus Bjerre"
<near_dead_mailbox@bigfoot.com> wrote:

>Hej Michael'ere
>
>Michael 'hasselbalchs', din side kan jeg ikke få til at makke ret

Prøv at gå ind fra hovedsiden og arbejd fremad så skulle det virke

http://www.hasselbalchs.dk -- MC-teknik -- Cykelcomputer

Fra : M Poll

Dato : 05-02-03 23:45

"Claus Bjerre" <near_dead_mailbox@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
>
> Michael 'hasselbalchs', din side kan jeg ikke få til at makke ret
> så med forbehold for hvad den måtte vise kommer her et par

Hej
Angående http://mpoll.homepage.dk/, er det min gamle side. Jeg har lavet en
ny www.martinpoll.dk . Her ligger de samme informationer angående montering
at sigma cykelcomputer på MC.
Gad vide hvor lang tid de gemmer ens hjemmeside hos cybercity, for det er da
snart 2 år siden at jeg har skiftet udbyder ?

Med venlig hilsen
Martin Poll

Fra : FooBar

Dato : 05-02-03 00:04

> [...]
> der nogle der har nogle billeder af jeres monteringer til at ligge.
> Jeg er lidt i tvivl om hvor og hvordan jeg skal montere, om jeg evt.

Jeg er klar over at der er mange der har haft succes med at lime magneten
fast på fælgen - men du skal lige være opmærksom på at vi også er nogle
stykker der har forsøgt det UDEN held. Problemet ligger egentlig ikke i at
få limet magneten fast til fælgen - men (så vidt jeg husker forklaringen!)
at den suser så hurtigt forbi på den den af hjulet, at sensoren ikke når at
'opdage' den. Hvorom alting er så fik jeg i hvert fald aldrig min til at
virke efter hensigten - men til gengæld har jeg en grundigt fastlimet magnet
på min fælg...

- Så har du da i hvert fald fået begge versioner inden du beslutter dig!

/Claus (der har opgivet cykelcomputeren og købt en GPS istedet...)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-03 08:23

> 'opdage' den. Hvorom alting er så fik jeg i hvert fald aldrig min til
at
> virke efter hensigten

Det kan også anbefales at droppe den medleverede magnet og købe en
kraftig neodynium (staves ca. såen magnet.

Føleren er bare en reed kontakt der slutter mekanisk når den kommer en
magnet forbi. Denne kan også erstattes med en mere følsom.

Så da cykelcomputeren bare registerer kortslutninger er der også mange
andre sjove sensorer der kan bruges til at give den et signal med.

/A

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-02-03 10:53

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Føleren er bare en reed kontakt der slutter mekanisk når den kommer en
> magnet forbi. Denne kan også erstattes med en mere følsom.

Næppe, mon ikke det bare er en spole der inducere en lille spænding,
hvergang en magnet kommer forbi og ændre flux feltet?

> Så da cykelcomputeren bare registerer kortslutninger er der også mange
> andre sjove sensorer der kan bruges til at give den et signal med.

Hmm, tjae... det kan da være du har ret, det forekommer mig bare lidt
mærkeligt at lave det sådan

mvh Tommy Fer

Fra : Foobar

Dato : 06-02-03 15:11

> Næppe, mon ikke det bare er en spole der inducere en lille spænding,
> hvergang en magnet kommer forbi og ændre flux feltet?

Ikke på min kasserede Sigma - dér var det et reed-relæ...

/claus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-02-03 19:38

> Næppe, mon ikke det bare er en spole der inducere en lille spænding,
> hvergang en magnet kommer forbi og ændre flux feltet?

Jeg ved med sikkerhed at sigma bruger et reed relæ - jeg har haft et
skilt ad og lurede på at erstatte det med et mere følsomt. Istedet købt
ejeg blot en kraftigere magnet ...

/A

Fra : allan

Dato : 07-02-03 16:46

> [...]
> ejeg blot en kraftigere magnet ...
>
> /A
> næ en reed kontakt. reed relæ er først når man putter en spole uden om

allan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-02-03 17:16

om

Ja ja - godt jeg ikke skal leve af den forskel. Pointen er ihvertfald
at det er magneten der får et stykke blik i kontakten til at slutte. Så
sigma cykelcomputeren tæller bare kortslutninger mellem dens to
kontaktpunkter (og omregner det til afstand og hastighed)

/A

Fra : Arvid Løvik

Dato : 05-02-03 00:25

Her finner du ALT om sykkel computere til MC:
http://www.schlaggo.de/radltach/index.htm

Mvh
Arvid
http://lovik.net