Tørdragt - hvornår specialsyet?
Fra : Kim

Dato : 04-02-03 20:28

Hej,
Jeg kigger på ny tørdragt (bl.a Nortern Diver CNX og Otter Ultimate, begge
comp. Neopren), men er blevet lidt i tvivl om hvorvidt min dragt skal
specialsyes eller ikke, alt efter hvem man spørger.

Jeg hører til under "large" i fabrikanternes tabeller, men da man er lidt
småfed, så er der nogle område hvor jeg adskiller mig: :o
1) Waist 106cm (maven)
2) Forearm 33cm (underarme)
11) Crotch to floor 82 cm (benlængde)
Længde 1.81
Vægt 96 kg

Af ovenstående kan man udlede at mine ben er 3 cm for korte og mine
underarme er 3 cm for store i Ø til en Nortern Diver CNX Large og at min
størrelse på kroppen (hals-nakken) er 5 cm for kort for en Otter Ultimate
(Large 44 Tall). Ellers passer resten.
Jeg har prøvet forskellige dragter, og jeg føler at benene er for lange, men
forhandlerne mener at de skal være lidt lange for at være mere rørlig.

Jeg har semidry idag, og altså ingen dragt at sammenligne med.
Håber nogen i NG kan bidrage med noget værdifuldt.

Hilsen
Kim

Fra : Søren Lund

Dato : 08-02-03 10:29

Hej kim.
Så vidt jeg ved er det ikke specielt syrt at få målsyet sin dragt. Kan du
ikke prøve nogle dragter hos forhandlerne og se hvordan de sidder? Man skal
jo kunne bevæge sig i dem.

Søren

Fra : Kim

Dato : 10-02-03 21:45

Hej Søren,
De priser jeg har fået ligger omkring 2-3000 kr ekstra.
Desværre har jeg ikke haft held med at finde de dragter i min størrelse, men
måske om man tager til storbyen :o

Kim

Fra : S.Arnvig

Dato : 10-02-03 21:45

"Kim" <kim@flygenring.se> skrev i en meddelelse
> Hej Søren,
> De priser jeg har fået ligger omkring 2-3000 kr ekstra.
> Desværre har jeg ikke haft held med at finde de dragter i min størrelse, men
> måske om man tager til storbyen :o

Jeg gav 1600,- for en målsyning af en N-Diver
Medmindre man passer en standard størrelse perfect
skal man altid tage en målsyet.

Søren Arnvig