vedrørende køb af et nyt grafikkort
Fra : Poul Johannsen

Dato : 04-02-03 18:37

Hej

Jeg skal snart have et nyt grafikkort og har kik på et Ati Radeon kort.
Det skal nemlig siges at jeg har et Gainward Gerforce 4 mx 440, men hvilket
kort fra ATI Radeon skal jeg tager hvis det skal være en del hurtigere end
mit eget nuværende kort.
Skal nemlig bruger til at spille unreal 2 og doom 3, når jeg skal ud og
køber dem (doom 3 kommer vel på et eller andet tidspunkt)

Unreal 2 kører lidt sløvt med geforce mx 440 og vil have et nyt Radeon til
billig penge.

På forhånd tak.

Mvh Poul

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 04-02-03 19:05

Så vil jeg anbefale en investering i Sapphire Atlantis Radeon 9500PRO til
1699kr. Jeg selv opgraderede fra et Asus GF3Ti200 Deluxe og der er mærkbar
forskel.
Fx nu kan jeg spille UT 2003 i 1024x768 32bit med max grafiske indstillinger
og EAX+3Dhardware lyd - helt uden problemer - og det med bla. 16Bots(!)
slået til !.Jeg kan endda gå så vidt at aktivere 2xFSAA og
8xanisotropic-filtering sammen med ovenstående indstillinger og kun miste
2-3FPS på at have aktiveret disse kvailitets-forbedringer. Billedkvaliteten
er fænomenal.

Jeg kan endda spille FS2002 med 4xFSAA i 1024x768 32bit og max grafiske
indstillinger uden problemer med lave FPS overhovedet.
Serious Sam 2's FPS er blevet fordobblet selv med extreme-quality-settings.
At spille spil med disse indstillinger var helt utænkeligt med mit GF3Ti200
medmindre jeg spille i 640x480 !.
Radeon 9500PRO giver STOR-SPARK for pengene !!.
MVH
Niels

Poul Johannsen <poul_jo@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3ffa48$0$158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-02-03 19:08

> Unreal 2 kører lidt sløvt med geforce mx 440 og vil have et nyt
> Radeon til billig penge.

Jeg foreslår et Radeon 9000 Pro til ca. 900,-.
Skal du en klasse højere op, hedder det 9500 Pro til ca. 1700,-.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Poul Johannsen

Dato : 04-02-03 19:26

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-03 21:15

Poul Johannsen wrote:
> Unreal 2 kører lidt sløvt med geforce mx 440 og vil have et nyt Radeon til
> billig penge.

Inden du køber så tænk også lige på din CPU, for UT2003 er noget af det
mest krævende. Et nyt grafikkort vil ikke nødvendigvis give den ønskede
effekt, tag evt. et kig på de benchmarks de har lavet på
www.anandtech.com med div cpu'er og grafikkort med netop UT2003.

Mvh

Bruno

Fra : Poul Johannsen