Hvordan kan man vide...
Fra : Per

Dato : 04-02-03 13:41

om en given japansk mc er bygget i Italien.

Jeg tænker f.eks. på Yamaha DT125R - den skulle angiveligt være fra derfra
efter hvad jeg har hørt.

Er der andre?

Er der forskel på kvaliteten afhæng af, hvorfra den er bygget?

Findes der en oversigt over hvilke mc´er der kommer derfra.

Mvh. Per!

Fra : Ted

Dato : 04-02-03 13:50

Hej Per

Det kan godt tænkes. Yamaha 660 SZR - kommer også derfra - med masser af
Ducati dele på (brembo m.v.)

Mvh Teddy

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-03 16:54

"Ted" <teddy@mail.net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt tænkes. Yamaha 660 SZR - kommer også derfra - med masser af
> Ducati dele på (brembo m.v.)

Ducati-dele? Det tror jeg ikke. Brembo har vist ikke mere med Ducati at
gøre, end Nissin har med Suzuki at gøre - begge er bare firmaer der laver
bremsekomponenter, og som benyttes som underleverandører af adskillige
motorcykelmærker. Og både Nissin og Brembo laver såvel top-produkter som
billigt lort, så navnet i sig selv betyder ikke alverden.

Rittig

Fra : Ted

Dato : 05-02-03 08:59

Bestiller du selv dele hjem til en SZR kommer greb, bremsedele m.m. i orig.
Ducati emballage. Meeen det er vel bare noget de finder på

Mvh Teddy

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-02-03 11:11

Hej Ted

Der sidder Brembo bremser på en MZ 251. Forklar dig ud af den.

Moller synes sikkert der er ret meget Duc over hans Den f.eks alu
forbremsestempel. Ifølge Moller naturligvis at sænke den uaffjedrede vægt.
Det var vist den samme grund der gjorde han kørte uden forgaffelolie i flere
år

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Per Svein

Dato : 04-02-03 13:47

Her er hva <mesked@hotmail.com> trodde:
> om en given japansk mc er bygget i Italien.

Det står *Made in Italy* på den?

> Jeg tænker f.eks. på Yamaha DT125R - den skulle angiveligt være fra
> derfra efter hvad jeg har hørt.
>
> Er der andre?

Yamaha SZR660 bl.a.

--
\ Per Svein Moland
__ o)\\ Vestnes MC Klubb

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 13:53

In article <3e3fb4ec$0$130$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
mesked@hotmail.com says...
> Er der andre?

SZR er ikke bare lavet; men udviklet i italien!
(det er nok derfor den styrer så godt! Ava! Avs!)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-03 16:52

"Hekto" <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en meddelelse

> SZR er ikke bare lavet; men udviklet i italien!

Ja, cyklen er. Motoren er ikke, den er japansk udviklet.

Rittig

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-02-03 18:07

> Ja, cyklen er. Motoren er ikke, den er japansk udviklet.

Så vidt jeg husker er både stel og motor lavet i Italien.

Motoren stammer fra en 660 off-roader (XTZ ?)
Stellet stammer fra TZR250

Jo den styrer godt, men er lidt "slasket" i affjedering iforhold til min
Duc.
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 56 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-03 20:45

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker er både stel og motor lavet i Italien.
>
> Motoren stammer fra en 660 off-roader (XTZ ?)
> Stellet stammer fra TZR250

Ja, motoren kommer fra XTZ660 Tenere, som kom i ... var det '95? Den motor
er udviklet og produceret i Japan, faktisk ligesom alle de andre japanske
motorer (pånær Honda's trialmotorer som vistnok er udviklet på de gamle
Montesa-fabrikker i Spanien) der bruges i "europæiske japanere".
Konceptet tror jeg stammer fra den ekstra told som flere sydeuropæiske lande
pålagde "komplette" importmotorcykler fra starten af 90'erne, og
materialiserede sig første gang i Spanske Sanglas som pludselig havde Suzuki
motor - så kunne Suzuki da sælge NOGET, mens deres komplette cykler blev
brandbeskattet.

660 motoren er rent japansk. Det er TT600 motoren også - den er faktisk
sjov. Da Yamaha tog TT600 ud af produktion fordi den aldrig rigtig fik nogen
større succes, og iøvrigt heller ikke er kendt som verdens mest robuste
motor, lavede Belgarda Yamaha fluks en mere moderne (og ret vellykket)
TT600, men motoren er en XT600, for Yamaha droppede helt TT motoren.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-03 16:59

> Jeg tænker f.eks. på Yamaha DT125R - den skulle angiveligt være fra
derfra
> efter hvad jeg har hørt.

Helt korrekt.

> Er der andre?

Ja. Honda CB500, XL125 (og flere andre XL modeller), Yamaha SZR660, TT600R
og sikkert mange flere. Der laves også "japanske" motorcykler i Brasilien
(fx. RD350 og CB450S), Spanien og USA.

> Er der forskel på kvaliteten afhæng af, hvorfra den er bygget?

Det er nok svært at afgøre, det er jo sjældent at en model laves _både_ i
Japan og andre steder. Dog kan man dige at de Italiensk byggede ofte bruger
Brembo bremser og Paioli affjedring, men om de er bedre eller ringere end de
stumper der sidder på japansk producerede "japanere"... ?

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 04-02-03 17:43

> [...]
de
> stumper der sidder på japansk producerede "japanere"... ?

Kan kun sige at "finishen" på min TDR'er ikke er værd at skrive hjem om
(made in Italy
Når jeg mailer til italienske yamaha-forhandlere, er der iøvrigt ingen, der
kan være mig behjælpelig med et eftermonteret forrør - og jeg nægter at gi
3500.- for et org. herhjemme

Wheeler

RD 350 Ypvs
TDR 125R