Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Billigst fra Fast til mobil hvordan?
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 04-02-03 11:11

Hej!

Kan det virkelig passe det er dyrer at ringe fra en fastnet telefon til en
mobil end det er og ringe mobil til mobil?
Jeg har kigget mange steder og de fleste steder er minutprisen oppe på
1.60kr/min for Fast til Mobil.
Jeg ringer mest til mobil telefoner. Har nu Telmore og giver 1.20kr/min med
0kr i abbonnement. Og med Fastnet skal man enda betale temmeligt meget i
abonnement.
Kan det ikke gøres noget billigere end det jeg har nu?
Uden at skifte til sonofis og teledanmark og så skal til at betale over det
dobbelte i SMS priser i forhold til nu hvor jeg giver 20øre/stk, da de også
står for en god bid af min regning.
Kort sagt den billigeste måde at ringe til mobil uden at skulle af med det
selskab jeg har nu, hvor jeg som sagt intet i abonnement giver.

Mvh Søren C

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-03 13:32

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig passe det er dyrer at ringe fra en fastnet telefon
til en
> mobil end det er og ringe mobil til mobil?

Ja

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-02-03 15:44

On Tue, 4 Feb 2003 11:10:48 +0100, "Søren Christensen \(4200\)"
<master.clio@12move.dk> wrote:

>Kort sagt den billigeste måde at ringe til mobil uden at skulle af med det
>selskab jeg har nu, hvor jeg som sagt intet i abonnement giver.

Hvis du ikke vil skifte selskab hvordan havde du så tænkt dig, at det
skulle foregå?

Lars

Fra : Pongo

Dato : 04-02-03 21:43

Søren Christensen (4200) wrote:
> [...]
> Jeg ringer mest til mobil telefoner. Har nu Telmore og giver
> 1.20kr/min med 0kr i abbonnement. Og med Fastnet skal man enda betale

Den frie konkurrence virker ikke helt for opkald fra fastnet til
mobiltelefoner.
Mobiloperatørene tror ikke at det giver mange nye mobilkunder, hvis de
sænker den pris de opkræver for at sende et opkald ud til en
mobiltelefon. Derfor er prisen meget højere, end den er fra
mobiltelefonen. Kunderne vælge nemlig hellere en mobiloperatør med en
lav takst for de opkald de selv foretager. Prisen deres venner må betale
for at ringe til dem er mindre vigtig.
Det er egentlig mobiloperatørene der har hovedansvaret for de høje
priser fra fastnet telefoner til mobiltelefoner.
Se f.eks:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17266

mvh
Klaus

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-02-03 14:22

Det var en mørk og stormfuld aften da Søren Christensen (4200) skrev
news:JkM%9.52421$Hl6.6691534@news010.worldonline.dk i
dk.teknik.telefoni:

> [...]
> til en mobil end det er og ringe mobil til mobil?
> Jeg har kigget mange steder og de fleste steder er minutprisen oppe på

Hvis du ringer mest om aftenen, så er prisen omkring 80 øre i minuttet, på
de fleste fastnet.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 09-02-03 12:19

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.teknik.telefoni:

> Hvis du ringer mest om aftenen, så er prisen omkring 80 øre i minuttet, på

Ja men abonnement prisen opvejer vel hele besparelsen ved at ringe om
aftenen. Jeg håbet der fandtes nogle billige alternativer til at ringe til
en mobil.
Men det er vidst kun fra mobil til mobil desværre...

Hygge