Mrs. Miller?!
Fra : Torben Wridt

Dato : 04-02-03 08:54

Hej N.G.
Jeg har, for en veninde, lovet at undersøge, om den amerikanske
"falsk-sanger" Mrs. Miller's ydgydelser kan skaffes i Danmark. Helt
specifikt skulle det dreje sig om en skive udgivet på Capitol nr. 7243 5203
3423.

Ka' nogen hjælpe?

Venligst, Torben W.

Fra : Chris

Dato : 04-02-03 11:45

On Tue, 4 Feb 2003 08:54:11 +0100, "Torben Wridt" <oz6tw@qsl.net>
wrote:

> [...]
>"falsk-sanger" Mrs. Miller's ydgydelser kan skaffes i Danmark. Helt
>specifikt skulle det dreje sig om en skive udgivet på Capitol nr. 7243 5203

Jeg har købt den i Danmark, så det bør man stadig kunne.

Capitol er i hvert fald i dette tilfælde identisk med EMI Medley i
Danmark.

Chris

Fra : Torben Wridt

Dato : 04-02-03 12:38

"Chris" <dhira@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har købt den i Danmark, så det bør man stadig kunne.
>
> Capitol er i hvert fald i dette tilfælde identisk med EMI Medley i

Hej Chris!
Tak for info, det giver da lidt at fortsætte med!

Mvh, Torben W.

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 04-02-03 11:46

Hej,

Der er to kompilationer fra 1999 og 2000, "Wild, Cool & Swingin'" + "The
Turned On World Of Mrs. Miller", som nok er til at få fat på.

Spørg i din pladeforretning:)

/ Kristian

Fra : Torben Wridt

Dato : 04-02-03 12:40

"Kristian Stephansen" <kstephansen@yahoo.fjerndette.dk> skrev i en
meddelelse news:b1o5mn$2kj5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Der er to kompilationer fra 1999 og 2000, "Wild, Cool & Swingin'" + "The
> Turned On World Of Mrs. Miller", som nok er til at få fat på.

¨Hej Kristian!
Jamen det er jo problemet. Flere vel-"renoverede" musikforretninger har
meldt "hus forbi".....
Men tak for dine oplysninger!

Mvh, Torben W.

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 05-02-03 13:10

Hej,

[klip]
> Jamen det er jo problemet. Flere vel-"renoverede" musikforretninger har
> meldt "hus forbi".....
> Men tak for dine oplysninger!

Hmm... hvor har du prøvet? Nu tager jeg muligvis fejl, men jeg mener altså
at have set en af de der kompilationer i Guf på Nørrebrogade (Kbh.) for
mindre end en uges tid siden!

Jeg kan også finde "Wild cool & swingin" når jeg søger på "Miller" på
www.gufmusik.dk (koster 80 kroner)

/ Kristian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-03 16:58

> [...]
> "falsk-sanger" Mrs. Miller's ydgydelser kan skaffes i Danmark. Helt
> specifikt skulle det dreje sig om en skive udgivet på Capitol nr. 7243

Først troede jeg det var en fejl, og du mente Miss Foster, af de fleste
kaldet Misfoster, men af de andres svar kan jeg da se, der må være en falsk
sanger der bruger dette navn. Så må der jo være to Mrs Miller, for hende jeg
kender til spiller forstemt klaver, og gør det forresten ganske godt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Chris

Dato : 06-02-03 00:00

On Wed, 5 Feb 2003 16:58:01 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>kender til spiller forstemt klaver, og gør det forresten ganske godt.

Nu ved jeg ikke hvilken "Foster", du tænker på. Men det er værd at
bemærke en Florence Foster Jenkins som netop synger til klaverspil.
Sopran. Og pivende falsk, lidt i stil med Mrs. Miller.

Historien er næsten den samme som med Mrs. Miller. En rig kone, der
selv betalte for pladeudgivelserne, helt tilbage i 1940'erne. Hun
arrangerede desuden koncerter med sig selv i Carnegie Hall. Om det var
en succes, aner jeg ikke.

RCA Victor/BMG har samlet nogle af de "bedste" på albummet, "The Glory
(????) of the Human Voice". Hvis du kan lide Mrs. Miller, så er
Florence Foster Jenkins også noget for dig. (Kat.nr. GD 61175)

Måske bør jeg nævne (som tidligere DR-vært), at Florence Foster
Jenkins er kategoriseret i Danmarks Radios diskotek som "Indbildsk
falsk sopran" og Mrs. Miller som "Pivfalsk kult-sangerinde m.
vibrato".

Hygge fra
Chris

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-03 01:17

> [...]
> Jenkins er kategoriseret i Danmarks Radios diskotek som "Indbildsk
> falsk sopran" og Mrs. Miller som "Pivfalsk kult-sangerinde m.

Hej igen..

Hvis hun synger lige så charmerende som Misfoster, så er success'en vist
rimeligt begrænset. Jeg mener at have hørt om en koncert, hvor der var to
tilskuere, som begge havde vundet billetten, i et vist temmeligt meget
fikset lotteri, og var vel ment som en hævn overfor disse to. Temmelig
udspekuleret satan, der kunne finde på det .
Jeg er så nok også lige nødt til at rette mig selv lidt, for efter et lille
dyk ned i pladerne, så hed hun ikke Mrs Miller, men Mrs Mills, og hende kan
man altså godt holde ud at høre på, uden at tage varigt skade.

M.V.H.....Benny..