Hvilket program?
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 04-02-03 08:37

Hej i gruppen

Jeg skal til at starte mit eget lille enmandsfirma (is og kaffebar).
Hvilket økonomiprogram vil i anbefale. Jeg vil gerne kunne lave så meget så
muligt selv, og så bare få en revisor til at godkende regnskabet.
Er det en fordel at lagerstyringen er integreret i programmet, eller er der
andre programmer som er gode til det?
Hvad med udskrivning af regninger til kunder mv.

Hvad gør i?

Mvh. Morten

Fra : Lars Funck

Dato : 04-02-03 10:11

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

der
> andre programmer som er gode til det?
> Hvad med udskrivning af regninger til kunder mv.

Jeg har altid selv brugt Concorde C5, nu Navision C5, og det er et ganske
fornuftigt regnskabsprogram. Du kan sagtens få billigere programmer, men
udbredelsen af C5 gør at det er meget sandsynligt at din revisor kender det
og kan give dig undervisning i brugen. Endvidere er der udviklet en kollosal
mængde programmer der kan arbejde sammen med C5 ligesom ændringer af
programmet er forholdsvis lette at lave.

HTH

MVH

Funck

Fra : Jimmy

Dato : 04-02-03 10:30

"Lars Funck" <Funck@DELETEnetworldmedia.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har altid selv brugt Concorde C5, nu Navision C5, og det er et ganske
> fornuftigt regnskabsprogram. Du kan sagtens få billigere programmer

Hvad er prisen for Navision C5?
Er de tnoget meg abonnement ol.?

mvh
Jimmy

Fra : co

Dato : 04-02-03 13:31

> så

Prøv at checke http://www.winfinans.dk et lille effektivt økonomiprogram
der løser langt de fleste behov, med mulighed for udskrivning af faktura med
FI eller Girokort

koster ca. 2.000,-

Kender adskillige der bruger det !

mvh
Claus

Fra : an

Dato : 04-02-03 18:22

Fingrene væk fra C5, det er ikke for almindelige mennesker, mange gange
sværere at bruge end andre programmer)

Bruger selv Office Financials ( www.lykkegruppen.dk ) et fantastisk program,
særdeles brugervenligt, er virkelig ros værd. Kan prøves gratis.

Et stort PLUS er at du kan se saldo på de forskellige berørte konti, inden
selve bogføringen.
Pris c. 1600 DKK

A-N

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 04-02-03 21:43

"an" skrev:

> Bruger selv Office Financials ( www.lykkegruppen.dk ) et fantastisk
program,
> særdeles brugervenligt, er virkelig ros værd. Kan prøves gratis.

Ganske enig.

Nu er der tilbud på programmet, så man for 800 kr. ex. moms kan erhverve et
såkaldt opgraderingstilbud. Opgraderingstilbuddet omfatter skift af
regnskabsprogram fra et andet (med licens naturligvis) til OfficeFinancials.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-02-03 10:31

> [...]

der
> andre programmer som er gode til det?
> Hvad med udskrivning af regninger til kunder mv.

Concorde C4 var godt og gennemtestet, men det er desværre under
pensionering.

Navision (Concorde) C5 er også blevet ganske stabilt og rummer mange
muligheder. Man kan købe en færdig startpakke til rimelige penge. Desværre
er det dyrt at få udført tilretninger, da man prøver at reducere udbuddet af
programmører via såkaldte certificeringer. Hver gang at branchen er i krise,
kræver producenten reautorisation for at bortskære forhandlere for igen at
fastholde prisen.

Synd, for programmet i sig selv, har så mange muligheder. Det nye
internet-modul er rigtigt godt (Virker på mange områder lige som det
udbredte Internet Order System (IOS) til C5.)

Visual Business virker udemærket, men jeg ved ikke hvor man kan få det.

HERA finans er en gammel traver.

Integration af lageret kræver at man er indstillet på en vis datadisiplin og
forstår de finansmæssige virkninger af nedskrivninger og opskrivninger.

Mvh
Carsten Overgaard

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-02-03 22:01

Carsten Overgaard skrev:
> [...]

> internet-modul er rigtigt godt (Virker på mange områder lige som det
> udbredte Internet Order System (IOS) til C5.)

enig, C5 er overkill med stort O

Jeg plejer at sige at det svarer til at du køber en kasse hvor der
udenpå står "shakespeare's samlede værker" og når du åbner den er
indholdet en ordborg - med en en note der siger at resten er tilpasning
- til 1200.-/time hos en konsulent - for du kan ikke selv....
(iøvrigt bruger vi selv C5)

/@rsten

Fra : AdviceCom - Leif Jen~

Dato : 04-02-03 11:05

> [...]

der
> andre programmer som er gode til det?
> Hvad med udskrivning af regninger til kunder mv.

Jeg vil klart anbefale Summa Summarum som du kan læse mere om
på: http://www.summarum.dk/

Jeg har selv brugt det de sidste 18 måneder - det er nemt at gå i gang med,
og
nemt at bruge dagligt.

Der kan skrives regninger m.m. og du kan selv designe layout'et.

Med venlig hilsen
Leif Jensen
www.advicecom.dk

Fra : Svend Erik

Dato : 04-02-03 11:49

"AdviceCom - Leif Jensen" <salg@NOSPAM-advicecom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> nemt at bruge dagligt.
>
> Der kan skrives regninger m.m. og du kan selv designe layout'et.

Jeg kan også anbefale summarum, det er på dansk, og min revisor har klaget
over et par småting, bagateller, bare fordi han normalt ser det på en anden
måde, men der er også roser fra revisorens side, nemt og ligetil.

jeg sad med concorde i et par weekender, alt for mange uoverskuelige
mugligheder, Summasummarun, var jeg klar til at bruge efter et par timer, og
så er den billig i indkøb, og på dansk

M.V.H.
Svend Erik

www.el-fix.dk

Fra : Thore Sorensen

Dato : 04-02-03 11:32

On Tue, 4 Feb 2003 08:36:31 +0100, "M. G. Nielsen." <test@test.dk>
wrote:

> [...]
>muligt selv, og så bare få en revisor til at godkende regnskabet.
>Er det en fordel at lagerstyringen er integreret i programmet, eller er der

Jeg bruger stadig PC-Plus Version 4.0 (den sidste), der kører i ren dos
(også i en dos-box under Win98). Det har jeg brugt i mange år, og med en
lille patch kan det køre på diske over 32MB (!)
Det er rimeligt nemt at finde ud af, men som med stort set alle
dos-programmer har det nogle mangler...nogle er fix'et, mens andre
stadig er der...

+'er:
- Nemt at gå til

- Kræver "ingenting" af hardwaren (alt fra 286'er og opad)

- Fylder "ingenting" og er ikke begræsnet i "database"-størrelse.
(Min backup fylder ca1 MB - altså 1 diskette)

-'er:
- Kan kun printe til LPT1 (medmindre man har swaplptx.exe installeret)

- Er et enkeltbrugersystem (dvs har du et mininetværk _skal_ prg
afsluttes på den ene PC før du kan bruge det på den 2. pc - ellers får
du en fejl i debitorsystemet)

- Fakturaer skal bogføres før de kan udskrives.

- Lidt besværligt at udveklsle regnskab med revisor, medmindre revisor
også har den installeret...

- Er ikke så glad for bl.a. Canon printere (er der dog også lavet en
lille patch til...:)

Men på trods af disse mangler... Pcplus + en HP laserjet af en art
(eller en 100% Epson/IBM-kompatibel matrixprinter) er du godt
kørende..:)

Ingen grund til Axapta i 500-bruger og revisorversion til din
kaffebar...

Et alternativ kunne måske være Stone's SummaSummarum, der bruger de
samme F-taster som PC-Plus...

>Mvh. Morten
>
>Hvad med udskrivning af regninger til kunder mv.

Til en is/kaffebar ville jeg vælge triplikatbog eller regningsblok med
kopi og et kasseapparat. Skriv 1 faktura ved fyraften: "Kontantsalg" og
clips alle dagens kopier samt kasseapparatrullen på...

Ingen grund til debitorbogholderi osv til det formål...

Men der kommer sikkert mange andre kommentarer...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Søren

Dato : 04-02-03 11:42

Jeg kan også klart anbefale Summa Summarum.

Det er enkelt at bruge. Hurtigt, simpelt, veltestet, økonomiskt. God
service.

Ja, man skulle tro at jeg selv sælger det. Men det gør jeg ikke. Jeg har
brugt det lidt over et år, og er fuldt ud tilfreds. Har lige opgraderet til
version 2, med lagerstyring.

M.v.h. Søren Neubert
www.uv-sport.dk

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 04-02-03 16:42

Tak for jeres reply´s og gode råd! Jeg har læst om C5 og summasumarum på
nettet, og må indrømme at sidstnævnte ser ud til at være lettest at gå til.
Der er også foreslået PC plus 4.0 til DOS, men da jeg er mest kendt i
windows, vil jeg gerne fortsætte der.
Kigger lidt videre på summasumarums hjemmeside.

Mvh. Morten

Fra : Robert Petersen

Dato : 04-02-03 14:03

Summa Summarum..
Absolut det bedste og billigste på markedet...
God support, og billige uddannelse...
og hvis man er lidt skarp med sit grafikprogram, kan man designe nogle
flotte billeder..

Hilsen Robert
www.pelatooling.dk

Fra : Per H

Dato : 04-02-03 18:42

skrev:

>Jeg skal til at starte mit eget lille enmandsfirma (is og kaffebar).
>Hvilket økonomiprogram vil i anbefale. Jeg vil gerne kunne lave så meget så

Der findes også Stella office

det er på dansk.
Vh Per