1,5 V AGP
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 00:23

Jeg har et Soltek SL-75FRV bundkort. Det interessante er, at det har en 1,5
Volt AGP, der kun kan tage 4x/8x AGP.
Kan mit gamle GeForce 2 MX (2x/4x AGP), der iflg manualen kører 3,3 volt
køre på dette grafikkort ?
Hvilke grafikkort kan ? Alle, der kan køre mindst 4x AGP eller hvad ?

Mvh Jafre

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 04-02-03 08:24

"Jafre" <jafre(at)hotpop.com> wrote:

> Jeg har et Soltek SL-75FRV bundkort. Det interessante er, at det har en
> 1,5 Volt AGP, der kun kan tage 4x/8x AGP.

Ligesom mit MSI.

> Kan mit gamle GeForce 2 MX (2x/4x AGP), der iflg manualen kører 3,3 volt
> køre på dette grafikkort ?

Nope.

> Hvilke grafikkort kan ? Alle, der kan køre mindst 4x AGP eller hvad ?

Jep.

Det er dog muligt at du kan modde dit GF2 MX, meeeeen så er det vist heller
ikke mere værd. Jeg havde muligheden med mit gamle G400, men det var noget
med loddekoble og jeg skal komme efter dig, så det opgav jeg og købte nyt
grafikkort.

--
Martin L. Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 08:48

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message

> [...]
> med loddekoble og jeg skal komme efter dig, så det opgav jeg og købte nyt

MEN mit grafikkort KAN jo køre 4x AGP. Jeg må erkende at jeg har prøvet det
i porten, og det kører fint. Dvs, jeg "mistede" en gammel 15" skærm efter
nogle timers brug, men det kan jo have andre årsager.
Så mine næste spørgsmål er: Når kortet kører, og kan gå i motherboardet,
behøver jeg så frygte at det kan være forkert alligevel, og evt gøre skade
senere ?
Den "notch" der forhindrer at kort < 4x kommer i AGP porten, "fanger" den
alle kort, der ikke duer, eller hvad ?

Mvh Jafre

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 04-02-03 09:36

> [...]

> det i porten, og det kører fint. Dvs, jeg "mistede" en gammel 15" skærm
> efter nogle timers brug, men det kan jo have andre årsager.

Ja det er nok ikke derfor.

> Så mine næste spørgsmål er: Når kortet kører, og kan gå i motherboardet,
> behøver jeg så frygte at det kan være forkert alligevel, og evt gøre skade
> senere ?

hmmm. Tja, hvis den skifter selv over til 1.5v så er der nok ingen
problemer, men du skrev at den ifølge manualen kun køre 3.3v og hvis den
gør det, så smadrer du bundkortet. Mit bundkort nægter at starte
overhovedet, så der er en sikring der, men jeg ved ikke med dit.

Hvis dit bundkort kun kan/må køre med 1.5v og dit grafikkort stadig kører
med 3.3v, så ville jeg nok stoppe pr. omgående med at køre med det...
Ellers kan du risikerer at brænde dit bundkort af.

> Den "notch" der forhindrer at kort < 4x kommer i AGP porten, "fanger" den
> alle kort, der ikke duer, eller hvad ?

Der må jeg være svar skyldig.

--
Martin L. Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 17:31

> [...]
> med 3.3v, så ville jeg nok stoppe pr. omgående med at køre med det...
> Ellers kan du risikerer at brænde dit bundkort af.

Tak for dine svar, Martin. Men jeg er desværre kun bragt dertil hvor jeg var
i forvejen.

Nogen, der har styr på detaljerne? Kører 4x AGP kort altid 1,5 Volt? Kan
2x/4x kort køre både 3,3 og 1,5 Volt?

Mvh Jafre

Fra : Benito

Dato : 07-02-03 01:16

Prøv at kigge her: http://www.directron.com/15agpguide.html det skulle give
lidt klarhed over dit ?
Mvh.
--
§ ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-03 08:56

"Benito" <beni2@orangenet.dk> wrote in message
> Prøv at kigge her: http://www.directron.com/15agpguide.html det skulle
> [...]

Så ganske præcist, endda. Let og enkelt. Tak skal du have.

Mvh Jafre