Hvad skal man se efter ved ZX10 Fra 88 ->
Fra : --=Stone=--

Dato : 03-02-03 23:39

Hej,

Jeg har en Kammi som står for at vil købe en ZX10.

Men hvad er der af svagheder som er vigtige at se efter ved sådan en.

Har den samme prob. som GPZ1000RX og olie tryk til toppen ??

Håber på lidt hjælp.

--=Stone=--
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : hms

Dato : 04-02-03 11:40

Hej.

En god ide´er også at få et tjek på kompressionen, da denne model er
tilpas gammel til også at have problemet med slidte indsugningsventiler
!!

m.v.h.
hms
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 04-02-03 17:06

hms <hms.news@kandu.dk> skrev i en
> Hej.
>
> En god ide´er også at få et tjek på kompressionen, da denne model er
> tilpas gammel til også at have problemet med slidte
indsugningsventiler

Mnjaarh :-/
Det var da kun 900'eren at dét med ventilerne kiksede på!
Mine blev skiftet allerede inden 20.000 km, og dér var de fuldstændig
færdige, så problemet var seriøst og ikke nogen med "i løbet af
50-80.000km"!

--
Armand.

Fra : hms

Dato : 04-02-03 11:55

Sorry, jeg fik vist fyret dette indlæg af 2 gange.
m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 04-02-03 17:06

> Sorry, jeg fik vist fyret dette indlæg af 2 gange.

Man kán slette egne(!) indlæg igen!
Prøv at high-light'e et af de to, og vælg "meddelese", hvorunder
slet-kommando'en befinder sig!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 04-02-03 17:58

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad er der af svagheder som er vigtige at se efter ved sådan en.
>
> Har den samme prob. som GPZ1000RX og olie tryk til toppen ??

Kig efter det samme som på alle andre 15 år gamle motorcykler.
Den har mig bekendt ikke egentlige konstruktionsmæssige svage punkter. Der
er det med smøringen til 3de hovedleje, men der er en løsning som beskrevet
forskellige steder (fx. her: http://www.xtremebikes.dk/oilpan.htm) og det er
jo svært at undersøge før et køb.

Asger
ZX-10