Kaput mc som skal synes - hvad nu?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-02-03 21:31

Hej

Jeg har, som nogen af jer sikkert ved, lidt bøvl med den nyindkøbte mtx'er.
Problemet er sandsynligvis at karburatoren bliver.. æhh, oversvømmet. Det
har jeg selvfølgelig prøvet på at justere, men Haynes' forklaring giver
ingen mening for mig. Ikke nok med det, så har jeg haft gang i andre
fantasifulde metoder til justering af svømmerhøjden med blandet succes. Af
en eller anden grund lukker ventilen fint i nogle sekunder, hvorefter den
åbner igen. Møg! Alt dette her er så endt med at det lille metalstykke
man bøjer for at justere brækkede. Møg!
Det er måske hvad det er, men jeg skal desværre have den synet senest i
denne uge, for ikke at strække mig ud over de tre uger forsikringen gælder
efter salg, og for selv at kunne forsikre den skal den jo omregistreres,
hvilket jo igen kræver at den er synet. Møg!
Derfor vil jeg egentlig gerne vide om der er en måde jeg kan undgå at
afmelde den, hvilket jo svjv. også vil betyde at jeg skal betale for en ny
plade til 500 kr.
Eller alternativt om der lige skulle være en karburatorguru der kan fixe
den på en halv time
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : wheeler

Dato : 03-02-03 22:34

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter salg, og for selv at kunne forsikre den skal den jo omregistreres,
> hvilket jo igen kræver at den er synet. Møg!

[KLIP]
Som nogen måske husker, fik jeg synet min RD'er i december måned 2002 uden
at den kunne starte (som sædvanligt fristes man til at sige

Så op på traileren/i bagagerummet med cyklen - vent med at kør afsted til
syn til en dag, hvor det er rigtigt koldt, og der er faldet nyt sne (altså
uden tidsbestilling, men "på chancen")

Noget helt andet...har du prøvet at regne på det i kroner/øre....

Sparet forsikring (vel reelt 3 mdr endnu, inden man for alvor har lyst til
at køre?)
Sparet vægtafgift

Dette skal opvejes af ekstraudgiften til nr.plade (600.-) samt evt.
prøveskilt (100.-) Nå, nej hvad skal du alligevel bruge det til

Hvis du påtænker at skaffe dig af med cyklen inden for et års tid, vil du
samtidig ha hele foråret til at sælge i!

Nå, men dette besvarede jo ikke dit spm - håber nogen kan hjælpe med dit
karbonadeproblem :-/

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-02-03 22:22

wheeler wrote:

> [...]
> syn til en dag, hvor det er rigtigt koldt, og der er faldet nyt sne (altså

Tjaeh, det var måske en mulighed. Sne er der jo også masser af nu.
> Noget helt andet...har du prøvet at regne på det i kroner/øre....
> Sparet forsikring (vel reelt 3 mdr endnu, inden man for alvor har lyst til
> at køre?)

No way! Det er jo en vinter-mc

Fra : Morten Juel

Dato : 03-02-03 22:45

> Jeg har, som nogen af jer sikkert ved, lidt bøvl med den nyindkøbte
mtx'er.
> Problemet er sandsynligvis at karburatoren bliver.. æhh, oversvømmet.
hehe havde samme problem med min MTX til syn, så der væltede benz ud..
synsmanden studsede noget, men synet blev den

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 03-02-03 23:22

Jes Vestervang wrote:> Det er måske hvad det er, men jeg skal desværre
> [...]
> omregistreres, hvilket jo igen kræver at den er synet. Møg!
> Derfor vil jeg egentlig gerne vide om der er en måde jeg kan undgå at

ring og sig, du arbejder på fuld tryk... de er også mennesker.
så længe der er, nr.plade på, er der ansvarsfors.på
politiet kører ikke ud til dig som den første, for at klippe pladen, men
vælger en stakkel der har ventet 7-8uger med omreg.

jesper
cb500four

Fra : wheeler

Dato : 03-02-03 23:41

"Jesper Hillerup" <jhillerup@xxxesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> politiet kører ikke ud til dig som den første, for at klippe pladen, men
> vælger en stakkel der har ventet 7-8uger med omreg.

[KLIP]

Det er vist ikke dig, jeg skal sælge RD'eren til =

I øvrigt kører ordensmagten ingen steder, med mindre de direkte får en
henvendelse fra sælger, om hvor den pågældende cykel specifikt er parkeret
(og så kan man jo ligeså godt selv tage ud og hente plade

Men dette er som sagt sagen uvedkommende - det er almindelig respekt overfor
sælger, at man naturligvis lader cyklen omreg. alternativt afmelder den
indenfor de tre uger, man har til rådighed :-/

Wheeler - som kunne forstå hvis det var sælger, man traf aftale med mht.
udsættelse af omreg. :-/
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 04-02-03 14:14

"Jesper Hillerup" <jhillerup@xxxesenet.dk> wrote in message
> [...]
> politiet kører ikke ud til dig som den første, for at klippe pladen, men
> vælger en stakkel der har ventet 7-8uger med omreg.

Hov hov, nu skal du ikke give Jes gode ideer. Det er jo mig der står som
sælger.
Vi må lige tales ved Jes så vi kan få den ud og køre igen. Med de evner vi
motortosser besidder så måå det være muligt at få den karburator til at
fungere som den skal.

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : wheeler

Dato : 04-02-03 16:44

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev

> [...]
> motortosser besidder så måå det være muligt at få den karburator til at

[KLIP]

Verdenen er lille (heldigvis)

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-02-03 17:57

Per Milborg Pedersen wrote:

> [...]
> motortosser besidder så måå det være muligt at få den karburator til at

Jep, det vil være godt med lidt eksperthjælp Du er velkommen til at
ringe eller emaile, når du har tid

Her er forresten hvad bilsyn.dk (officielt side osv.) skrev til mig:
Mit spørgsmål er hvornår kan du få tid og hvornår er mc'en færdig?
Så snart du kan henvise til at du har en tid til syn og ikke bruger
mc'en til andet kørsel end den dag du kører til syn så har du en ret god
forklaring.
mvh Hotline
og hvad jeg skrev til dem:
Emne: Manglende tid til syn inden omregistrering

Hej
Jeg har et problem, jeg har købt en motorcykel som jo skal omregistreres
senest tre uger efter salget. Nu har jeg en uge tilbage. Nu er der
imidlertid desværre opstået nogle mekaniske problemer, som gør at det
sandsynligvis bliver umuligt at nå at syne den, og dermed omregistrere
den. Vil det sige at jeg bliver nødt til at afmelde den, eller er der
andre muligheder? En afmelding vil jo svjv. koste en nummerplade á over
500,-, hvilket ikke er så godt for su-budgettet.
(lidt klynk skal der jo være

Jeg synes det lyder ret mærkeligt så jeg har sendt flg. til dem:
Ok. Det vil altså sige at sælger ikke får bøvl med sit forsikringsselskab
fordi den ikke omregistreres til den (tiden, red.), eller hvordan? Jeg
troede egentlig
heller ikke at det var lovligt at strække det ud over de tre uger, men det
er det så kan jeg forstå.
Det vil altså sige at hvis jeg bestiller en tid til om 2 uger og kører på
den til syn, så gør jeg intet forkert.

Så må vi se hvad de siger til det. Jeg er ihvertfald lidt forundret.

Fra : Armand

Dato : 04-02-03 17:06

> [...]
succes. Af
> en eller anden grund lukker ventilen fint i nogle sekunder, hvorefter

Det slår mig lige:
Er svømmerne 100% fyldt med luft og altså helt uden (skvulpende)
vædske?!
En utæt og vædskefyldt svømmer er tungere => lukker senere!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-02-03 18:17

Armand wrote:

> Det slår mig lige:
> Er svømmerne 100% fyldt med luft og altså helt uden (skvulpende)
> vædske?!

Jep!