Nicosil behandling
Fra : Niels Morell

Dato : 03-02-03 18:57

Hjælp !

Jeg skal have sendt min cylinder til svejsning og Nicosil behandling, RS125,
efter et motorforlis, men jeg har desværre mistet navn og addresse på et
firma i Holland som jeg var blevet anbefalet, nogen her som kender firmaet
og addressen, så blir jeg glad.

mvh Niels Morell

Fra : Hekto

Dato : 03-02-03 22:55

In article <3e3eab43$0$1771$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
nemo@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> firma i Holland som jeg var blevet anbefalet, nogen her som kender firmaet

Jeg kender ikke firmaet; men har lige været turen rundt. Det billigste
jeg fandt var et firma i UK, Apexleisure, som var det billigste jeg
kunne finde.
Det er en pige der ejer det, hun hedder Jo. Hun svarer prompte på
forespørgsler!

www.apexleisure.co.uk
sales@apexleisure.co.uk

De har priser på hjemmesiden.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 01:19

Hekto wrote:
> Jeg kender ikke firmaet; men har lige været turen rundt. Det billigste
> jeg fandt var et firma i UK, Apexleisure, som var det billigste jeg
> kunne finde.

Jamen er den blevet lavet? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 01:29

In article <slrnb3u1o6.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jamen er den blevet lavet? :)

Nej, Riget fattes lige straks penge! :0{
Det må enten vente, eller også må en anden tage sig af det! (GYS!)

Det er ikke 'need to do' men 'nice to do', mere kritisk er det ikke.
Der er masser af kompression og trækkraft.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 01:37

Hekto wrote:
> Nej, Riget fattes lige straks penge! :0{

De er jo nogle lede kommercielle røvhuller.. :)

> Det er ikke 'need to do' men 'nice to do', mere kritisk er det ikke.
> Der er masser af kompression og trækkraft.

Jamen, den skulle jo nødig blive forskruet ;)

// Hans, der lige straks skal bygge forbedret/forskruet køling på
RD'en.. :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 01:52

In article <slrnb3u2op.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Jamen, den skulle jo nødig blive forskruet ;)

Der er ikke noget forskruet på den!!! Er der noget forskruet på din
Yams???? ;0/
Motoren og alt aluminium har været i glasblæseren, så den ser faktisk
helt ny ud!

> // Hans, der lige straks skal bygge forbedret/forskruet køling på
> RD'en.. :)

Øøøøøøh ... køling af hvad???? Jeg har kun oplevet at den nærmede sig
det røde felt en dag i en motorvejskø og 30 grader. Er det
Bakkeåbningen du er bange for???

Fidus:
Monter en gammel blæser fra en PC-strømforsyning, til frigearslampen!
Sæt blæseren foran/bag køleren med et par store o-ringe som
'elastikker'

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 02:02

Hekto wrote:
> Der er ikke noget forskruet på den!!! Er der noget forskruet på din
> Yams???? ;0/

Næh :) jeg drillede bare... ved du ikke at alle totaktere er
forskruede? :)
(hey jo! tændrørshætterne var jo!;)

> Motoren og alt aluminium har været i glasblæseren, så den ser faktisk
> helt ny ud!

Herligt, glæder mig til at se den :)

> Øøøøøøh ... køling af hvad???? Jeg har kun oplevet at den nærmede sig
> det røde felt en dag i en motorvejskø og 30 grader. Er det
> Bakkeåbningen du er bange for???

Jeg har oplevet det et par gange, og det ser ikke smart ud når måleren
står næsten så højt som den kan komme til ;)

> Monter en gammel blæser fra en PC-strømforsyning, til frigearslampen!
> Sæt blæseren foran/bag køleren med et par store o-ringe som
> 'elastikker'

Det var også planen, dog regner jeg med at montere en normal
on/off-knap et let tilgængeligt diskret sted, tror ik' jeg gider have
den til at køre hver gang jeg er i frigear .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 02:05

In article <slrnb3u489.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Det var også planen, dog regner jeg med at montere en normal
> on/off-knap et let tilgængeligt diskret sted, tror ik' jeg gider have
> den til at køre hver gang jeg er i frigear .. :)

Hvem skulle høre det?????? *LOL*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 02:19

Hekto wrote:
> Hvem skulle høre det?????? *LOL*

Mig :) det er en meget larmende 120mm-blæser jeg har.. ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-02-03 00:42

Hekto wrote:

> Øøøøøøh ... køling af hvad???? Jeg har kun oplevet at den nærmede sig
> det røde felt en dag i en motorvejskø og 30 grader. Er det
> Bakkeåbningen du er bange for???

Jaa de bliver da varme, men er det et problem? Jeg var i Schweiz på min i
sommers, der stod den på bjerge og hårnålesving. Op af bakke kiggede jeg da
noget på måleren, og det skal da ikke være nogen hemmelighed at den blev
varm, men det gik fint med 6-10K omd. i 2. gear i ca. 45 min. Det var i ca.
30 graders sol, så jeg tror nu nok din kan klare 5 graders gråvejr til
bakkeåbning...

Jens
RD - der stadig smiler efter turen i alperne...:->

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 01:41

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> [...]
> 30 graders sol, så jeg tror nu nok din kan klare 5 graders gråvejr til

Jeg bryder mig bare ikke om når den løber temperatur-måleren ud, det
er som sagt sket et par gange...

Bakketuren er jo som sagt i kulde, men mon ikke jeg kommer til at
opleve kø-kørsel hvor man ikke bare lige kan smutte udenom denne
sommer?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-02-03 01:50

Hans Joergensen wrote:
> Jeg bryder mig bare ikke om når den løber temperatur-måleren ud, det
> er som sagt sket et par gange...

Det lyder også lidt mærkeligt. Er det en org temostat og sensor? Min er ca.
2/3 oppe når termostaten åbner, det bør din også være. Herefter falder den
til under 1/3, stiger lidt og forbliver mellem 1/3-1/2 ved alm. kørsel.
Opfører din sig væsentligt anderledes?

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 01:58

> [...]
> til under 1/3, stiger lidt og forbliver mellem 1/3-1/2 ved alm. kørsel.

Niks, det lyder meget rigtigt, men det var så også under "extreme"
omstændigheder den gjorde det, den ene var hele vejen af vesterbrogade
bag en politibil, i et stykke over 25c, i myldertid og holde for alle
røde lys man kom forbi..
Jeg synes ikke lige jeg ville smutte uden om en panser midt i byen ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Niels Morell

Dato : 04-02-03 20:18

> [...]
> kunne finde.
> Det er en pige der ejer det, hun hedder Jo. Hun svarer prompte på

Takker jeg har sendt dem en forespørgelse,
så må vi se hvad der sker

Niels

Fra : Poul B-H

Dato : 05-02-03 07:58

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message
> [...]
> kunne finde.
> Det er en pige der ejer det, hun hedder Jo. Hun svarer prompte på

Jeg har fået lavet min NSR 250 cylinder hos Jo. Den var flot og kører endnu.
Hun har et godt ry i NSR kredse. Hun sender dem til et stort cylinder firma
i UK, men der er intet at spare ved at sende den direkte, udenom Jo.

Poul B-H

Fra : Niels Morell

Dato : 05-02-03 16:51

> [...]
firma
> i UK, men der er intet at spare ved at sende den direkte, udenom Jo.

Jeg har fået svar fra Jo, og hun kan reparere cylinderen for £227 plus
porto,
men har også fået svar fra Langcourt LTD på http://www.langcourt.com/ og
de vil udføre arbejdet for kun £129,25 plus porto, er der nogle som kender
dette firma ?

mvh Niels

Fra : Hekto

Dato : 05-02-03 20:45

In article <3e4130c4$0$2577$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
nemo@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> de vil udføre arbejdet for kun £129,25 plus porto, er der nogle som kender

Du skal ihvertfald lige nærlæse om priserne er med/uden VAt o.s.v.
Jo's pris plejer at være inkl. alt.
Skal der laves noget extra, som f.eks. svejsnimg, er det en del dyrere
hos Langcourt.

Så inden du bestemmer dig, nærlæs lige betingelserne, så du ikke får en
uventet ekstraregning.

Fra : Armand

Dato : 05-02-03 23:21

Jeg faldt ved en tilfældighed over en brochure hjembragt fra Intermot
forrige år, og den omhandler bl.a. opboring og "LFC"-coating!

Orienter jer selv på netadressen: www.gw-racing-parts.de !

--
Armand.

Fra : Poul B-H

Dato : 06-02-03 12:17

> In article <3e4130c4$0$2577$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> nemo@mail1.stofanet.dk says...

Det forstår jeg ikke. Check lige en extra gang med Jo, jeg gav omkring
110£ for en cylinder hos Jo.
Forøvrigt får Jo cylindrene lavet hos Langcourt !!

Poul B-H