Energi drik / mad
Fra : Thomas

Dato : 03-02-03 15:24

hejsa

jeg er begyndt at træne i motion center
så jeg kan komme af med min mave og få en pæner krop.
er det en fordel at drikke/ spise noget så man får meger energi ???
tænke på nolge drikke eller nogle energibar eller sådan noget
Nogle da kender noget til det.
måske nogle produkter ??

hilsen thomas

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 03-02-03 21:46

"Thomas" skrev:

> jeg er begyndt at træne i motion center
> så jeg kan komme af med min mave og få en pæner krop.

Velkommen i klubben :)

> er det en fordel at drikke/ spise noget så man får meger energi ???
> tænke på nolge drikke eller nogle energibar eller sådan noget

Den rigtige kost udgør mindst 50 % af de resultater du opnår i
morionscenteret. Du skal huske at få nok protein i kosten så dine muskler
kan restituere sig og vokse. Får du ikke nok protein tager kroppen protein
fra dine muskler og dit resultat vil ikke være optimalt (mildt sagt). Når du
træner bruger kroppen først af dine lagre af kulhydrater. Når disse lagre er
væk bruger kroppen af dine fedtdepoter. Det er bedst at kroppen kun bruger
kulhydrater når du træner, da kulhydrater kræver mindre ilt at forbrænde i
forhold til fedt. Så kører du på fedtdepoterne vil du hurtigere føle dig
træt og du kan ikke yde dit optimale. Tag evt. 2 håndfulde rosiner senest 10
min. før træning for at fylde lidt kulhydrater i kroppen.

Der findes sportsdrikke med højt indhold af kulhydrater som kan være nyttig
under træning, ligesom der findes sportsbarer og -shakes med højt indhold af
protein som du kan indtage for at få nok protein.

I øvrigt god fornøjelse i træningslokalet. Hvor træner du henne?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 05-02-03 23:51

Min erfaring med at hælde energidrik ned er at man ofte tager på, fordi man
glemmer der snildt kan være 4-500 kcal i sådan en flaske. Og spiser man det
samme som før tager man på.
Du skal træne hårdt og længe for at brænde sådan en flaske af inden du
begynder at tære på dine depoter.

Derimod er en proteinbar god som snack eller før træning.

Thomas

--
---
Mobilkabler.dk