Hvornår er det nu at .....
Fra : Shadow

Dato : 03-02-03 09:39

Hej alle

Lige et sp.
hviken måned. på året er den bedste tid at sælge sin MC ???

mvh

Shadow

Fra : Søren Lindholt

Dato : 03-02-03 11:06

Shadow <witten@privat.tele.dk> wrote in article
<3e3e2a8a$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej alle
>
> Lige et sp.
> hviken måned. på året er den bedste tid at sælge sin MC ???

Den måned hvor man ikke skal bruge den længere.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Hekto

Dato : 03-02-03 10:17

In article <3e3e2a8a$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
witten@privat.tele.dk says...
> Lige et sp.
> hviken måned. på året er den bedste tid at sælge sin MC ???

Alle, hvis prisen er rigtig og køberen findes!?
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-02-03 12:40

> Lige et sp.
> hviken måned. på året er den bedste tid at sælge sin MC ???
> Shadow

Hej Skygge

Hvornår det er bedst at sælge kan man ikke lige sige, men der kommer flest
cykler i www.dba.dk i april-maj, og de priser der udbydes til er også højest
her. Om de mange cykler så sælges til de udbudte priser vides ikke.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hekto

Dato : 03-02-03 13:51

In article <iLs%9.41$eC3.16@news.get2net.dk>, news@abl1926.dk says...
> [...]
> cykler i www.dba.dk i april-maj, og de priser der udbydes til er også højest
> her. Om de mange cykler så sælges til de udbudte priser vides ikke.

At mange annoncerne er gengangere over ganske lang tid ... nogle flere
år (forhandlere)... vidner måske om, at priserne er for høje i forhold
til hvad køberne vil betale.
Som nogen tidligere har sagt: Er prisen rigtig, er den solgt med det
samme!

Et godt eksempel er f.eks. Yamaha SRX 600 (cult!).
De ligger på priser midt i 30'erne, enkelte i 40'erne og det er cykler
der er fra sidst i 80'erne.
De er absolut ikke alle specielt veholdte, nogle har kørt langt over
50.000 og har slidte gearkasser.

Tilsvarende kan man få en SZR-model, der er væsentligt nyere og 100%
Race, til en pris først i 40'erne. Cyklen er fra sidst i 90'erne, og
har ofte ikke gået ret meget.
Honda XBR 500 er også eencylinderet og koster, selv i pæn stand, 5-
10.000 mindre end en SRX.

Ud fra ovenstående, konkluderer jeg, at nogle cykler er vildt
overvurderet (ihvertfald prismæssigt) i forhold til væsentligt nyere
og bedre modeller.
Desværre afspejles dette 'kunstige' prisniveau, af cykler der aldrig
bliver solgt, sig i T&S's vurderinger af handelsprisen!!!
Det kan dermed ikke svare sig at hente f.eks. en SRX'er hjem, for den
vil blive mere end brandbeskattet!!!

Der er sikkert andre mærker, cykler, der lider under samme 'DBA-
fænomen'. Jeg har selv været på udkig efter en SRX; men da jeg blev
præsenteret for en SRX'er, der ikke var vedligeholdt, havde
saltskader, ikke kunne gå i tomgang o.s.v. til en latterlig pris af
37.000, opgav jeg smågrinende projektet!!! Cyklen er stadig til salg
her, et lille års tid efter, til nu kun 33.000,-!!!!
Jeg opfatter ikke mig selv som i besiddelse af en guddommelig
intelligens og dømmekraft, og jeg tror helt sikkert at de fleste andre
købere, med sindsro kan føle sig hævet til et langt højere
intelligensniveau, end mange sælgere tror de befinder sig på.
Selvfølgelig vil man gerne have mest muligt for cyklen, når den skal
sælges; men der skal være en sammenhæng imellem pris, kvalitet og
efterspørgsel.

Ser jeg på min egen KR-1, så har den gået 8.500, og står mig totalt i
omegnen af 30.000, med div. istandsættelse (jeg er ikke helt færdig).
Køge MC har een stående til 49.000, der har gået 3 x så meget, og som
ikke ser nær så pæn ud i hjørner og kroge. En anden er til salg for
42.000,-, som en ZZ-R selv om der på kåben højt og larmende står KR-1.
Som med andre 2T'ere kan man so hovedregel regne med at den koster en
renovering, oven i.

Fra : Hekto

Dato : 03-02-03 22:46

..... sikke stille her blev!????

ØøøøHhhh! ... er der nogen her, der ejer cyklen???? ;0)

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 01:09

Hekto wrote:
> Selvfølgelig vil man gerne have mest muligt for cyklen, når den skal
> sælges; men der skal være en sammenhæng imellem pris, kvalitet og
> efterspørgsel.

Har du bemærket hvad en del RD350'ere sættes til salg for?
Det er også fuldkommen sindsygt .. ;)

> Som med andre 2T'ere kan man so hovedregel regne med at den koster en
> renovering, oven i.

Nemlig, bliver sjovt at se hvor længe den dér 2t'er jeg købte holder
;))

Den er begyndt at svede lidt ved YPVS'en allerede skal jeg vist
lige ha' kigget nærmere på før den skal på gaden.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 01:14

In article <slrnb3u154.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Har du bemærket hvad en del RD350'ere sættes til salg for?
> Det er også fuldkommen sindsygt .. ;)

dU KAN JO BARE SE HVOR LÆNGE DE HAR VÆRET TIL SALG!!! ;0)

> Nemlig, bliver sjovt at se hvor længe den dér 2t'er jeg købte holder
> ;))
Tjaaaa, den havde da holdt længe, da du købte den. Den kunne da køre
mestersvinger uden at brække sig! Jeg tror det er en 'overlever'!!! :0)

> Den er begyndt at svede lidt ved YPVS'en allerede skal jeg vist
> lige ha' kigget nærmere på før den skal på gaden.

Jeg havde YPVS'erne ude, og de så umiddelbart fine ud, så mon ikke det
allerhøjst er en pakdåse?
Hvor sveder den henne?
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 01:32

Hekto wrote:
> dU KAN JO BARE SE HVOR LÆNGE DE HAR VÆRET TIL SALG!!! ;0)

Ja, et par af dem kiggede jeg på dengang jeg startede med at se på RD
:)

> Tjaaaa, den havde da holdt længe, da du købte den. Den kunne da køre
> mestersvinger uden at brække sig! Jeg tror det er en 'overlever'!!! :0)

Nu bliver den jo også behandlet herrepænt.. jeg kører jo morfar på den
;) (normalt kommer den sjældent over 8000rpm, kun når den skal spille
smart

> Jeg havde YPVS'erne ude, og de så umiddelbart fine ud, så mon ikke det
> allerhøjst er en pakdåse?
> Hvor sveder den henne?

Venstre cyl, ind mod midten...

Jeg tænker, det dér vat der var om dæmperen i venstre rør, det var
vist ret tilstoppet.. men skal der overhoved være dæmpermatriale
omkring fløjterne ? det tror jeg nemlig ikke.

Og i så fald kan det højere tryk i udstødningen måske forklare hvorfor
den sveder i venstre side, og ikke i højre (hvor der ikke var noget
omkring fløjten, på det andet rør jeg havde købt).

Iøvrigt er der noget der siger mig at den er ret dårlig til at brænde
det her Motul-olie jeg kører på af.. :) det hænger jo fanme på rørene
en halv meter fra bagenden og frem .. ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 02:02

In article <slrnb3u2fs.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Nu bliver den jo også behandlet herrepænt.. jeg kører jo morfar på den
> ;) (normalt kommer den sjældent over 8000rpm, kun når den skal spille
> smart

Kylling! ;0)

> Venstre cyl, ind mod midten...

Da jeg havde YPVS'erne ude, så de ikke specielt slidte ud i lejerne.
Mere inden Jens Jacob kommer og skriger: 'Aluminiumsskærm, blik,
stænklap og andet!!' ;0)
Prøv at swappe pakdåserne med een af de yderste.

> Jeg tænker, det dér vat der var om dæmperen i venstre rør, det var
> vist ret tilstoppet.. men skal der overhoved være dæmpermatriale
> omkring fløjterne ? det tror jeg nemlig ikke.

Nej, der skal dæmperuld omkring fløjterne. Det er der også når du køber
nye.
Jeg viklede dæmperuld omkring og viklede så blomsterbindertråd omkring
for at holde det fast.

> Iøvrigt er der noget der siger mig at den er ret dårlig til at brænde
> det her Motul-olie jeg kører på af.. :) det hænger jo fanme på rørene
> en halv meter fra bagenden og frem .. ;)

Jep! Motul brænder ved en alt for høj temperatur. Statoils er rigtig
god. Det kan være dit svederi forsvinder ved at skifte til anden olie.
Statoils er dyr men god (Racingway). Jeg har ikke prøvet Castrol på
den; men den skulle også fedte en del (TTS).
Jeg har kørt med Motul på Kawa'en og det svinder ad H til!

Temperaturen på både RD'en og Kawa'en ligger kun på godt og vel 60
grader!

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 02:18

Hekto wrote:
> Jeg viklede dæmperuld omkring og viklede så blomsterbindertråd omkring
> for at holde det fast.

Hmm, nåmen det skal ihvertfald skiftes så, det undrede mig bare at der
ikke var nævnt noget om dæmperuld i Haynes.

> den; men den skulle også fedte en del (TTS).
> Jeg har kørt med Motul på Kawa'en og det svinder ad H til!

Kunne godt være man burde skifte, når jeg lige har fået brugt de par
liter jeg har tilbage... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 04-02-03 17:30

Hekto wrote:
> Kylling! ;0)

Ja og så soder den nok også til med den behandling. Giv den lidt
snoninger...

> Da jeg havde YPVS'erne ude, så de ikke specielt slidte ud i lejerne.
> Mere inden Jens Jacob kommer og skriger: 'Aluminiumsskærm, blik,
> stænklap og andet!!' ;0)
> Prøv at swappe pakdåserne med een af de yderste.

Hov, det var vist mit stikord, selv om efternavnet er Blaabjerg...
Tag så og lav det alu. skjold. Det vil spare dig for så meget besvær. Hvis
du er hurtig kan du tegne en kopi af mit inden jeg samler motoren igen. Det
gælder også dig Wheeler...

> [...]
> den; men den skulle også fedte en del (TTS).
> Jeg har kørt med Motul på Kawa'en og det svinder ad H til!

Ellers kan du prøve Mobil Racing 2T, den er helt i top og efterlader kun en
lidt fedtet lysebrun hinde. Fås hos Lauritz Andersen i Odense til ca 70/L.
Det er vel og mærke for Mobils fuldsyntetiske topprodukt...

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 17:59

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Ja og så soder den nok også til med den behandling. Giv den lidt
> snoninger...

Nej den gør da ej Den får skam hvad den fortjener med jævne
mellemrum ;) (jeg kan overhoved ikke tåle at blive overhalet;)

> [...]
> du er hurtig kan du tegne en kopi af mit inden jeg samler motoren igen. Det

Du bygger da lige en skabelon og smider den online ?

> Ellers kan du prøve Mobil Racing 2T, den er helt i top og efterlader kun en
> lidt fedtet lysebrun hinde. Fås hos Lauritz Andersen i Odense til ca 70/L.
> Det er vel og mærke for Mobils fuldsyntetiske topprodukt...

Jeg går i tænkeboks ... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 04-02-03 19:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Nej den gør da ej Den får skam hvad den fortjener med jævne
> mellemrum ;) (jeg kan overhoved ikke tåle at blive overhalet;)

Oliepumpen på en totagger følger gaskablet, hvor oliemængden burde
belastningen (= sum af omdrejninger og gasstilling hhv. vacuum i
indsugningen (=> tegn på "træk")!)
Ergo: hvis man giver fuld gas ved lave omdrejninger for at accelerere
det som den egentlig kun kan ved højere omdrejninger, så pumper man
altså olie ind i cylinderen (=> ud i udstødning!).
Kør hellere et gear højere (der hvor træket ér) og anvend mindre
gasgivning, hvilket vil afstedkome samme resultat, blot under mindre
olieforbrug!!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 19:58

Armand wrote:
> [...]
> Kør hellere et gear højere (der hvor træket ér) og anvend mindre
> gasgivning, hvilket vil afstedkome samme resultat, blot under mindre

Du mener et par gear lavere... ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 05-02-03 03:33

> Du mener et par gear lavere... ?

Ups!

Ja, selvfølgelig!!!

Du viser hermed at du alligevel fik fat i pointen! ,-)

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 13:02

Armand wrote:
> Ups!
> Ja, selvfølgelig!!!
> Du viser hermed at du alligevel fik fat i pointen! ,-)

Jeg synes så til gengæld ikke at jeg kører den ret meget med bundgas
ved lave omdrejninger .. ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 05-02-03 23:58

In article <slrnb41v9a.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jeg synes så til gengæld ikke at jeg kører den ret meget med bundgas
> ved lave omdrejninger .. ;)

Min erfaring var aldrig at køre under 6.000 omdr.
Så gik den let og ubesværet, uden at være anstrengt eller forpustet.
Normalt gik jeg sjældent over 9.000 omdr.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-02-03 00:35

Hans Joergensen wrote:

> Du bygger da lige en skabelon og smider den online ?

Næ, det gør jeg faktisk ikke Det ville jo kræve at jeg kunne tegne og det
kan jeg ikke.
Du skal være mere end velkomme til at se den på Nørrebro. Jeg mener også min
bror har lagt en beskrivelse på et tidspunkt. Søg efter inlæg skrevet af
Peter Blaabjerg, der er vist ikke så mange.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 01:39

> [...]
> bror har lagt en beskrivelse på et tidspunkt. Søg efter inlæg skrevet af
> Peter Blaabjerg, der er vist ikke så mange.

Google fandt faktisk kun et enkelt...

citat:
3. Utætte/slidte YPVS ventiler. Kan ses ved to-takt oliespild mellem
de to cylindre. Har du adgang til drejebænk og fræser kan du rette op
på et slidt system. Ellers er der ikke meget og gøre. Slidet skyldes
især "lejet" som selve ventilen kører i. Når klæbrig 2 takst olie
fylder leje og ventil op begynder lejet dreje i den bløde alu
cylinder. Kombineret med den slam og grus som forhjulet kaster op
præcis mellem de to cylindre gnaver lejet pasningen i cylinder større
og mere utæt. ER YPVS tæt så skynd dig at klippe et skjold af alu fks.
1mm (jeg brugte noget fra et gammelt køleskab). og erstat det med
de to pakninger. -Det beskytter mod yderligere slid og du behøver ikke
gøre mere.
Når du har udstødningerne afmonteret så check at de to ventiler kører
synkront. det er *meget* vigtigt for top ydelsen.
citat slut.

Dvs. man dropper udstødningspakningerne (altså, ikke de runde af dem;)
og laver skjoldet så det erstatter dem og samtidlig dækker for
YPVS'en?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-02-03 01:46

Hans Joergensen wrote:
> Dvs. man dropper udstødningspakningerne (altså, ikke de runde af dem;)
> og laver skjoldet så det erstatter dem og samtidlig dækker for
> YPVS'en?

Jep. Jeg ved ikke hvor længe Peter brugte på sit, men jeg lavede en kopi på
et par timer.
Du skal ikke bruge en plade der er tykkere end 1mm, så kan du ikke få det
tæt efterfølgende.
Bruger du 1mm og godt med Gun Gum, så går det fint.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 01:55

> [...]
> tæt efterfølgende.
> Bruger du 1mm og godt med Gun Gum, så går det fint.

GunGum er da noget klamp :))

Men jeg skal overveje det, det er så ikke sikkert det bliver lige i år

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-02-03 21:47

Hans Joergensen wrote:

> GunGum er da noget klamp :))

Det er faktisk nødvendigt, siger min erfaring. Ellers bliver det aldrig tæt.
Det org. system til montering af udstødningerne på RD'en er noget lort.
Min bror har lavet en mere moderne fjedersystem, der viker tiptop, jeg har
desværre ikke evnerne til at kunne svejse noget sammen...

> Men jeg skal overveje det, det er så ikke sikkert det bliver lige i år

Du siger bare til hvis du vil forbi og kigge. Jeg regner med at begynde med
at samle i næste uge.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-03 23:05

> [...]
> Min bror har lavet en mere moderne fjedersystem, der viker tiptop, jeg har
> desværre ikke evnerne til at kunne svejse noget sammen...

Well, fjedermontering er noget bedre end det her fjolleri med to bolte
og en 3. til at holde røret bagi.. men så er der bare den der fjollede
ide jeg har om at holde den rimeligt orginal.. :) når nu den er så fin
i forhold til gennemsnittet ;)

> Du siger bare til hvis du vil forbi og kigge. Jeg regner med at begynde med
> at samle i næste uge.

Tror ikke det er nødvendigt, jeg har en rimelig god ide om hvordan det
skal se ud. Det bliver bare ikke nu fordi jeg har de andre par
småting jeg skal fikse, og maskinen holder 105km væk herfra, min
eneste vej til den er via det offentlige... ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-02-03 23:35

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> småting jeg skal fikse, og maskinen holder 105km væk herfra, min
> eneste vej til den er via det offentlige... ;)

Hehe det kender jeg godt. Jeg lavede min 2 km. uden for Otterrup, der vel er
ca. 15 km uden for Odense, der vel er ret langt væk fra Nørrebro...
Fedt at jeg nu har fået værksted på Nørrebro, og der er tilmed fjernvarme. I
Otterrup skulle vi fyre med koks...
Kan også huske den gang jeg var dreng, da skulle vi op 2 timer før vi kom i
seng.......... :->

Jens
RD

Fra : Hekto

Dato : 04-02-03 17:50

In article <KTR%9.4464$Mi6.1514@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
\(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> [...]
> du er hurtig kan du tegne en kopi af mit inden jeg samler motoren igen. Det

Du er sgu svær at skjule noget for!!! ;0)

Fra : Armand

Dato : 03-02-03 16:43

Shadow <witten@privat.tele.dk> skrev i en
> Hej alle
>
> Lige et sp.
> hviken måned. på året er den bedste tid at sælge sin MC ???

Op til påske, hvor alle har forårskriller, tror jeg at salget topper!
Til sommerferien stagnerer det allerede, derved at de der skulle have en
ny model købte den til sommerferien, og efter ferien er der ingen der
har rede penge til en handel.
Tilbage er kun de der først erhverver kørekort på den årstid; men det
vil jo fortrinsvis dreje sig om 18-årige der skal have sig en "lille" mc
:-/

--
Armand.