Afgift på nyere Blackbird fra D
Fra : Hans Erik Elley

Dato : 02-02-03 22:44

Hej NG

Jeg har tænkt over evt. at smutte en tur til das Vaterland (D) og hente en
dejlig sort CBR1100XX fra 2001' til en pris af ca. 7.500? (ca. 56KKR).
Når jeg beskuer forskellige afgiftsberegningsformler, ser det jo nogenlunde
fornuftigt ud. Hvem har erfaringer med import/afgift på så 'ny' en maskine?

Mvh.
H@ns Erik :)
www.amck.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 03-02-03 09:02

Hans Erik Elley wrote:

> [...]

> fornuftigt ud. Hvem har erfaringer med import/afgift på så 'ny' en maskine?

Det har måske endel forhandlere, nogen gjorde det i stor stil med
brugtimporterte, men efter hvad jeg har hørt er det ikke særligt
regningssvarende mere.

Udifra de beregninger som er blevet antydet her på NG tidligere skal du
regne med 2/3 i afgift udfra det beløp tilsvarende model bliver solgt til
fra forhandler.
Jeg fandt kun en på DBA, men lad os si den står i 190.000 her hjemme,
afgiften bliver da ca. 127.000 - altså totalt har du så en cykkel til
183.000.

Så er bare det store spørgsmål om den er droslet til 100 hk, hvad de har
for vane i DE, og hvor omfattende den drosling er. Det kan jo hurtigt løbe
op i større summer at få endret

/Bjørn