Årsregnskab i C5 ?
Fra : Bjarne

Dato : 02-02-03 21:35

Hvordan udskriver man et årsregnskab i C5 ?

Sidste år var første år hvor jeg udskrev et årsregnskab (for 2001). Det gjorde
jeg fra finans/rapport/balance. Det gik smukt, men der var alle saldi også
sat til 0 ved periodens begyndelse.

Nu har jeg lige oprettet nyt regnskabsår (2003) og dannet nye primosaldi via
finans/periodisk/dan primoposter.
Når jeg udskriver balancen for perioden 01.01.02 til 31.12.02, ser det ud som
om der slet ikke tages hensyn til primo saldi fra 01.01.02 på statuskonti, dvs
momskonto, debitor samlekonto og bankkonto er forkerte. Alle driftskonti er
korrekte.

Alle mine konti ser rigtige ud når jeg checker med kartotek/. Udskrift af
Finans/rapporter/periodisk/afslutningsark er også OK.

Der er tydeligvis nået jeg ikke har fattet. Er finans/rapport/balance ikke
måden at skrive årsregnskab ud på ? Hvis ikke, hvad gør man så ?

mvh,
Bjarne

Fra : Bo

Dato : 02-02-03 22:58

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> momskonto, debitor samlekonto og bankkonto er forkerte. Alle driftskonti er

Du skriver i første afsnit at alle saldi er sat til 0 pr. 1.1.02 så er det også korrekt !

> [...]
>
> Der er tydeligvis nået jeg ikke har fattet. Er finans/rapport/balance ikke
> måden at skrive årsregnskab ud på ? Hvis ikke, hvad gør man så ?

Har du kikket på dan rapport, hvis du kan lidt systemkonsulentarbejde som jeg, kan du selv
tilrette dine rapporter, eller få en lokal syskons til dette du må regne med timepriser
fra tusse og op
+ kørsel + moms.

Du kan også tage en kontakt til en revisor en yngre mandsperson kan også syskons men ikke
en kvinde ;-0)

Fra : cfs6621

Dato : 02-02-03 23:13

udskrifterne skal være fra pr.01.02 til 31.12.02

Bo <anekin@sunsite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b1k49t$12k$1@sunsite.dk...

Fra : TI

Dato : 03-02-03 02:19

Du skal være opmærksom på, at når du laver dine primosaldi er der flere
muligheder. Den mest almindelige er at nulstille driftskonti og overføre
status. Det næste er, at disse overførte saldi, ikke bogføres i 01.01.xx men
i pr.01.xx. Disse værdier kan du også indtaste i datoafgrænsningen, når du
udskriver.

Fra : Bjarne

Dato : 03-02-03 07:40

In article <b1k5bb$1csb$1@news.cybercity.dk>,
   "cfs6621" <cfs6621@vip.cybercity.dk> writes:
> udskrifterne skal være fra pr.01.02 til 31.12.02

Bingo !. Det var lige det jeg havde overset.
Tak for hjælpen.

mvh,
Bjarne

:snip

Fra : Bjarne

Dato : 03-02-03 07:43

In article <3e3dc750$0$10986$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
   "TI" <ti-falster@mail-online.dk> writes:
> [...]
> i pr.01.xx. Disse værdier kan du også indtaste i datoafgrænsningen, når du

Og det var præcist pr.01.xx jeg havde overset.
Tak for hjælpen.

mvh,
Bjarne

:snip