Andalusien i Spanien
Fra : Otto Dan Stiedl

Dato : 02-02-03 18:34

Vi skal afsted 10 dage i slutningen af marts og i begyndelsen af april.
Vi har tænkt os at undgå Gibraltar, se fugle i naturområdet omkring
Guadalquiwir (forhåbentlig stavet korrekt) vilde orchideer samt de klassiske
mauriske seværdigheder.
Gode råd i den forbindelse modtages med kyshånd. Også om
overnatningsmuligheder.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 15-02-03 12:29

Hej
Vi er et par der var afsted sidste år i nogenlunde samme tidsrum
vi havde en del regn , men det var vist ikke typisk
vi bestilte en billig rejse til Fungirola.
Der lejede vi en bil
i et dansk udlejningsfirma som hedder noget i retning af HelleHollis
ihvertfald er det ejet af Helle Biler i Silkeborg - en af de store
bilforhandlere .

Vi tog den første og sidste nat i Fungirola som ligger lige vest for Malaga,
hvor vi købte kort og bøger ,
derefter kørte vi rundt i hele sydvest Spanien og det var en fantastisk tur
..

Vi havde samme formål som du nævner
dog uden orkideerne

Det der er et must
hvis I vil se Alhambra så skal der bestilles biletter i god tid
og jeg mener i god tid
vi troede at det var lavsæson da vi var der ,
men alligevel stod vi i kø to timer
for til sidst at opleve at billetsalget blev lukket 20 personer før os .
Så bestil biletter så tidligt som muligt allerede når I kommer til Spanien
vil jeg tro .
Der er pga fare for nedslidning af Alhambra begrænset billetter !!

men tilbage til fuglene :
Jeg havde prøvet hjemmefra at bestille bøger om området på biblioteket
jeg fikkun fat i en meget gammel og ikke helt op to date bog om fugle
steder .

Det bedste er dog at finde en boghandel i feks Spanien
(vi fandt en i Fungiola) hvor man kan købe bogen
Where to watch birds
Southern & Westrn Spain
Andalucia, Extremadura and Gibraltar
af
Ernest Garcia and Andrew Paterson

Den bog er guld værd ...
den har lokal kort
den har lokalområder
den har fugleliste
og bedste tid på året beskrevet
så næsten uanset hvordan du bruger den , er du godt hjulpet /
kan du finde det det via bogen .

Overnatning er ikke noget problem man kan altid finde et sted i enhver -
selv lille by,
også uden at kunne tale spansk .

Vi så bla
Lille trappe ved Santa Marta (150 km vest for Toledo)
Gåsegrib ved Palomas ( mellem Cordoba og Babajoz)
Sutanhøne ved Donana
Hvidhovedet and ved Ricon ( lige syd for La Frontera )

Har du ellers spørgsmål kan jeg nok finde et par links til fuglesider men
prøv
www.dof.dk

Hilsen
Ingrid Sørensen
..

Fra : Bakke

Dato : 15-02-03 19:05

> Der lejede vi en bil
> i et dansk udlejningsfirma som hedder noget i retning af HelleHollis
> ihvertfald er det ejet af Helle Biler i Silkeborg - en af de store
> bilforhandlere .

Det er billigere og bedre at leje biler over nettet hos www.carjet.com

Perfekt service hver gang.

Mvh