Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filter til Olympus C5050 (nybegynder hjælp~
Fra : Benja

Dato : 02-02-03 17:44

Hej
Jeg får forhåbenlig snart købt et Olympus C-5050, og dertil skal jeg jo have
til tilbehør. Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder ang. foto men
regner med at dette skal blive min ny hobby

Til dette C-5050 køber jeg også en CLA-1 adapter 41->43. Men hvilket filter
skal jeg købe. Det skal bare være for at beskytte linsen og ikke andet. Er
det så lige meget hvad jeg køber bare det passer???

Er der noget andet jeg burde købe ud over selvfølgelig en taske, en flok
batterier, lader og et ekstra XD-kort/CF-kort?
Hvad vil i foreslå af købe for et kort? XD eller CF? CF er jo en del
billigere end XD kortene. XD er mindre/nyere/(smartere)? Jeg regner ikke med
at skulle bruge panorama funktionen specielt, så Olympus kort har inden
fordel for mig.

Håber nogle vil hjælpe en nybegynder ind i fotoverden.

Mvh.
Benja

** Fjern XX ved svar pr- e-mail

Fra : Tony L

Dato : 02-02-03 21:56

> [...]

med
> at skulle bruge panorama funktionen specielt, så Olympus kort har inden

Har selv lige købt kameraet i digital4U - og er super glad for det. Mht. til
Xd contra CF
kort så skulle jeg mene at Xd kortene er hurtigere, ellers betyder det ikke
så meget for dig
om du bruger det ene eller det andet, hvis ikke skal bruge
panoramafunktionen.
Og CF er jo billigere....men på sigt er der nok mere fremtid i Xd.

Ellers er der jo plads til begge samtidig. Og så er Xd lige på trapperne med
256 MB
(og vist nok 1 GB inden for et års tid (og 8GB på sigt siger de)).

Tony