Multidata?
Fra : Jimmy

Dato : 02-02-03 14:03

Hej

Jeg er ved at konvertere min lille enkeltmandsvirksomhed til et Aps.
I den forbindelse skal jeg udbetale løn hver måned og håber på at kunne
anvende MultiData eller lignende.

1) Hvilken løn-virksomhed ville I anvende og hvorfor?
2) Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Jeg kender ikke svaret og har givetvis ikke anført nok informationer til at
ovenstående spørgsmål kan besvares.
I givet fald må I spørge løs.

mvh
Jimmy

Fra : Jacob Eng

Dato : 02-02-03 15:00

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in

> Jeg er ved at konvertere min lille enkeltmandsvirksomhed til et Aps.
> I den forbindelse skal jeg udbetale løn hver måned og håber på at
> kunne anvende MultiData eller lignende.

Hvori består fordelene af det ?

> 1) Hvilken løn-virksomhed ville I anvende og hvorfor?
> 2) Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Jeg kan sige disse gode ting om Multidata Dataløn:
1. Altid muligt at få support for kr.35 pr opringning
2. Internetindberetning via 100% sikkert chipkort
3. Download alt dokumentation og undgå brevpost totalt

Og disse dårlige ting:
1. Inkompetent edb support og installationssoftware
2. Dårligt gennemtænkt brugerinterface til internetindberetning
3. Lønseddeler kan ikke rettes i perioden, men skal afvente en ny periode
4. Ingen onlineadgang til en database hvor man kan søge og kontrollere
5. For dyrt at tilslutte internetindberetning
6. Ingen mulighed for at downloade vejledninger i pdf (man skal bestille
papirhæfter) dybt godnat.
7. Dårlig onlinehjælp
8. Man kan ikke se resultatet af en lønseddel før nogle dage efter
(ufatteligt tåbeligt lavet)
9. Bruger et forældet dokumentformat og softwaren er ikke videreudviklet
til WinNT - men kører dog

Gode ting om Danløn http://www.danlon.dk/
1. Ingen tilslutningspris
2. Internetadgang
3. Lønseddel kan ses realtime
4. Billigt at lave løn
5. Gratis demoadgang

Dårlige ting:
1. Altid optaget på deres supporttelefon
2. Uhøflige gamle og edb inkompetente mænd som leder bixen
3. Take it or leave it, we are the best (1968).
4. Elendig info på deres website

Ellers er der også de mange edb firmaer som har udviklet nogle gode
lønprogrammer som kører lokalt, og som du så indberetter på Letløn
https://www.letloen.dk/login/login/index2.jsp
Men her skal du meget tid på frister osv.

Venligst Jacob

Fra : Jimmy

Dato : 02-02-03 19:42

"Jacob Eng" <jacob@mail-online-nospam.dk> wrote in message
> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in

Jeg har droppet MultiData, da de kræver minimum 50 ansatte

> Gode ting om Danløn http://www.danlon.dk/
> 1. Ingen tilslutningspris
> 2. Internetadgang
> 3. Lønseddel kan ses realtime
> 4. Billigt at lave løn
> 5. Gratis demoadgang

Lyder faktisk helt fantastisk!

> [...]
> https://www.letloen.dk/login/login/index2.jsp
> Men her skal du meget tid på frister osv.

Hmm - tid på frister interesserer mig ikke.

Jeg hører lidt nærmere hos DanLøn.

Tak for det hurtige, grundige og kompetente svar!

Mvh
Jimmy

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-02-03 19:52

On Sun, 2 Feb 2003 19:41:50 +0100, "Jimmy"
<nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote:

>Jeg har droppet MultiData, da de kræver minimum 50 ansatte

det er vist helt forkert.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-02-03 20:13

Knud Berggreen wrote:
> On Sun, 2 Feb 2003 19:41:50 +0100, "Jimmy"
>
> det er vist helt forkert.

Tjek deres prissætning, så er det vist "næsten" rigtig.

Og helt uforståeligt, med den konkurrence der er, men det er
måske "navnet", der nu skal skumme overskud..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jesper

Dato : 02-02-03 20:40

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse
> [...]
> anvende MultiData eller lignende.
>
> 1) Hvilken løn-virksomhed ville I anvende og hvorfor?
> 2) Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Kan kun anbefale www.danlon.dk
Dejligt nemt at gå til og så er det billigt.

Fra : Nico de Jong

Dato : 04-02-03 11:36

> [...]
> anvende MultiData eller lignende.
>
> 1) Hvilken løn-virksomhed ville I anvende og hvorfor?
> 2) Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Nu ved jeg ikke hvad slags bank du har, men min bank tager 53 kr for 1
lønberegning, incl. licensafgift for 1-5 medarbejdere
Det eneste men selv skal, er at udfylde hvad man skal have af løn, hhv
godkende "standardlønseddel".

Nico