Polering af motorblok.
Fra : Rob

Dato : 02-02-03 10:38

Hej

Jeg har en HD hvor motorblokken er ved at være rimelig meget mat. Findes der
en god og nem måde at få den blank, jeg plejer at bruge Autosol, men det er
jo ikke til at komme til at polere med en klud.

"Og hvornår kommer foråret, jeg kan sgu snart ikke vente længere"

Hilsen Rob

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-02-03 10:53

> "Og hvornår kommer foråret, jeg kan sgu snart ikke vente længere"

1. marts

Fra : Bjørn S

Dato : 02-02-03 11:08

"Rob" <rob@x_test.dk> skrev
> [...]
er
> jo ikke til at komme til at polere med en klud.

I sidste radioudsendelse med Leth (P4) nævnte han akkumulatorsyre !! som et
middel, et tips han skulle ha fået fra Caps i Århus.

/Bjørn

Fra : Rob

Dato : 02-02-03 11:25

Akkumulatorsyre!! også Jørgen Leth...jeg ved sgu ikke om det er noget jeg
tør prøve!!

/Rob

Fra : Anni Sten og Max Pet~

Dato : 02-02-03 13:18

Jørgen Leth?
Mon ikke der er tale om FLEMMING Leth?

Fra : Birger Poulsen

Dato : 02-02-03 16:17

"Anni Sten og Max Petersen" <maxpet@worldonline.dk> wrote in message
> Jørgen Leth?
> Mon ikke der er tale om FLEMMING Leth?
Mon dog, så skulle midlet vel være sandpapir korn 150 efterfulgt af
koldpresset lindolie ;)
Birger
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=141

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 02-02-03 22:33

"Birger Poulsen" <b.poulsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Anni Sten og Max Petersen" <maxpet@worldonline.dk> wrote in message
> Mon dog, så skulle midlet vel være sandpapir korn 150 efterfulgt af
> koldpresset lindolie ;)
> Birger

Hej hj3
Jeg er meget interesseret i den polervoks du nævner i dit mail.
Men hvem er den "pajo" hvor polervoksen skulle kunne købes ?
Jeg har forsøgt at finde "pajo" på nettet men det eneste jeg kan finde er
PAJO-GRUPPEN i hhv. Hobro, Hadsund, Ålborg, Randers og Pajo-Bolte, men ingen
steder står der noget om at de fører Flexovit polervoks ;o((
Mvh Jørgen

Fra : Thor

Dato : 03-02-03 09:47

"Birger Poulsen" <b.poulsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Anni Sten og Max Petersen" <maxpet@worldonline.dk> wrote in message
> Mon dog, så skulle midlet vel være sandpapir korn 150 efterfulgt af
> koldpresset lindolie ;)
> Birger

jep...hvis du har et problem kan du trygt regne med at LINDOLIE indgår i
mirakelkuren ifølge Leth
Mvh TB

Fra : Bjørn S

Dato : 03-02-03 12:47

Bjørn S wrote:
> I sidste radioudsendelse med Leth (P4) nævnte han akkumulatorsyre !! som et
> middel, et tips han skulle ha fået fra Caps i Århus.

- Og det er lige afprøvet på et alubeslag jeg havde liggende, det fungerer
faktisk ganske udmærket !!
Men jeg tager intet ansvar for følgerne, det må jo ikke komme i kontakt
med almindelig stål eller jern, så starter det hurtigt at korrodere.
Ligeså, pas på tøj, hud og øjne, det er skrappe sager !!

Om det skal efterbehandles med linolie vet jeg dog intet om, men kan
forudse en speciel odør når motoren efterfølgende bliver varm....

/Bjørn

Fra : hj3

Dato : 02-02-03 11:31

Du kan højglans polere, med noget voks der hedder flexovit. med lidt
tålmodighed kan det blive så blankt at du kan spejle dig i'et.
og det beskytter samtidigt godt mod tæring.
koster ca 70 kr, købes hos pajo.(du skal bede om den type voks der kan
polere rustfast stål)
Hilsen hj3

http://www.kandu.dk/

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 02-02-03 22:27

Fra : hj3

Dato : 02-02-03 23:24

"Jorgen Gerdorf" skrev d. 02-02-03 22:27 dette indlæg :

> [...]
ingen
> steder står der noget om at de fører Flexovit polervoks ;o((

hj3:
Det er hos PAJO-GRUPPEN, Hadsund. det er ikke noget de selv føre, men de
plejer at skaffe det hjem for mig, jeg polere en del i ædel metaller.
Du siger bare du skal bruge en hvid Flexovit polervoks til Rustfast
stål.
NB. polering af Aluminium sviner en hel del.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 02-02-03 23:43

> [...]
> stål.
> NB. polering af Aluminium sviner en hel del.

Tak for det hurtige svar
Mvh Jørgen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 03-02-03 23:19

hj3 wrote:

<snip>

> NB. polering af Aluminium sviner en hel del.

Det er faktisk en kraftig underdrivelse

Det sviner ad #"!?@ til !

Jeg tror aldrig jeg gør det igen

Bent Erik Thomsen