Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste digital
Fra : Villy Dalsgaard

Dato : 02-02-03 10:17

Jeg er blevet bedt om et råd, om hvilket digitale kamera,
der er bedst. Prisklasse op til 15000. Er der nogen, der
kan foreslå mig noget, jeg kan give videre?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Claus Smith aka Pige~

Dato : 02-02-03 10:49

Køb et brugt digital SLR kamera, med en full size CCD.

F.eks. Nikons D1, som pt. fåes i det prisleje.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : max

Dato : 02-02-03 16:56

> Køb et brugt digital SLR kamera, med en full size CCD.
>
> F.eks. Nikons D1, som pt. fåes i det prisleje.
>
> Claus Smith - Pigefotografen

Plus objektiver, flash etc etc.. så blir det dyrt..

Mere realistisk er Minolta D7Hi, Olympus E-20,
Canon G3 eller Nikon 5700, Sony F717..etc..

Der kommer snart nye og bedre modeller, men det
er skruen uden ende, så hvis det ska være her og nu
vil jeg foreslå Canon, et kamera man altid kan ha på
sig..med diverse udskyr kommer pengene til at passe..
max

Fra : Per F Andersen

Dato : 02-02-03 15:16

"Villy Dalsgaard" <tveddle@deedle.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet bedt om et råd, om hvilket digitale kamera,
> der er bedst. Prisklasse op til 15000.

Et sådant spørgsmål kan ikke besvares på nogen rimelig kvalificeret måde,
hvis ikke man ved hvad kameraet skal bruges til.
Hvad ønsked der mht. stabilitet, brugtpris, betjeningsvenlighed,
fleksibilitet, hurtighed, foretrukne motiver osv. ????

Fra : Sonny W.

Dato : 02-02-03 15:48

Villy Dalsgaard wrote:

> Jeg er blevet bedt om et råd, om hvilket digitale kamera,
> der er bedst. Prisklasse op til 15000. Er der nogen, der
> kan foreslå mig noget, jeg kan give videre?

Hvorfor tror du de besværer sig med at lave forskellige modeller?

Bedst til hvad?

Mvh.

Fra : Vidal

Dato : 03-02-03 22:15

"Sonny W." <kobot1000@kobotica.com> skrev i en meddelelse news:3e3d3124$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Villy Dalsgaard wrote:

> Hvorfor tror du de besværer sig med at lave forskellige modeller?

For at tjene mest muligt.

> Bedst til hvad?

Manden, der skal have det, interesserer sig for naturbilleder,
han vil gerne kunne stå i sin stue og fotografere hjortene i
skovkanten, ½-1 km afstand.

Jeg er ikke selv aktiv fotograf, bruger som oftest engangskamera,
det gyser vel lidt i gruppen her, men det er på det grundlag svært
at opstille de relevante kriterier for brugen af kameraet.

Forøvrigt er 15000 ikke den øvre grænse, jeg ved ikke rigtig
om der er nogen, sikkert 20-25000.

Per E skriver:

Hvad ønsked der mht. stabilitet, brugtpris, betjeningsvenlighed,
fleksibilitet, hurtighed, foretrukne motiver osv. ????

Som jeg forstår det, er manden, der skal have kameraet, nogenlunde
analfabetisk, hvad kameraer angår, men nu har han pengene, så nu
vil han have det kamera. Så det skal være et stabilt, betjeningsvenligt,
fleksibelt, hurtigt kamera, der kan fotografere dyr i skovkanten.

Naturbilleder er nok det primære. Så han skal også kunne transportere
det med, når han vandrer til stranden.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 03-02-03 23:08

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message

> Som jeg forstår det, er manden, der skal have kameraet, nogenlunde
> analfabetisk, hvad kameraer angår

Så er det for tidligt at investere 20.000 i et kamera.

> , men nu har han pengene, så nu
> vil han have det kamera. Så det skal være et stabilt, betjeningsvenligt,
> fleksibelt, hurtigt kamera, der kan fotografere dyr i skovkanten.

Vil han fotografere dyr på ½-1 km's afstand skal han foruden kamerahuset
indkøbe lysstærke lange brændvidder. Helst 300mm.

Men aner han intet om fotografering ville det være at skyde sig selv
i foden at købe så dyrt ind. Start med et billigt (evt. brugt) analogt
spejlreflexkamera. Og udbyg så, hvis interessen vokser.

--
Jacob W. Jensen

Fra : Vidal

Dato : 05-02-03 20:37

In news:oJB%9.52293$Hl6.6649276@news010.worldonline.dk,
Jacob W. Jensen <gamle.ole@get2net.dk> typed:

> Men aner han intet om fotografering ville det være at skyde sig selv
> i foden at købe så dyrt ind. Start med et billigt (evt. brugt) analogt
> spejlreflexkamera. Og udbyg så, hvis interessen vokser.

En af pointerne er, at kameraet skal være digitalt, så han
selv kan behandle og udprinte billederne.

Jeg kan fint se det fornuftige i ikke at starte for hårdt ud,
men skal han starte i den lave ende af dig-kameraerne,
koster det vel alligevel 5-7000 at få noget, der fungerer
bare nogenlunde fornuftig i forhold til det, han vil, altså
naturfotografering.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : max

Dato : 06-02-03 01:29

> [...]
> koster det vel alligevel 5-7000 at få noget, der fungerer
> bare nogenlunde fornuftig i forhold til det, han vil, altså

Når han nu er så natur interesseret, har han helt sikkert
en af de der fugle teleskoper,jeg mener nikon's 995'er
a' en eller anden årsag var en favorit blandt fuglefotografer
fordi den kunne skrues sammen med sådan et teleskop..
Der er sites der er dedikeret til den slags billeder og setup-
rigtig goe billeder, så vidt jeg husker.. Så måske er løsningen
at finde en brugt 995'er til 3000,-... max

Fra : Vidal

Dato : 06-02-03 21:52

In news:i%h0a.54116$Hl6.6927271@news010.worldonline.dk,
max <ma22x@hotmail.com> typed:

> Når han nu er så natur interesseret,

Han har altid været naturinteresseret, nu vil han til
at fotografere den.

> har han helt sikkert
> en af de der fugle teleskoper,jeg mener nikon's 995'er
> a' en eller anden årsag var en favorit blandt fuglefotografer
> fordi den kunne skrues sammen med sådan et teleskop..

Næ, han har vist kun et engangskamera.

> Der er sites der er dedikeret til den slags billeder og setup-
> rigtig goe billeder, så vidt jeg husker..

Kan du pege mig i retning af et af de sites?

> Så måske er løsningen
> at finde en brugt 995'er til 3000,-... max

Nikon 995, er det digitalt?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : max

Dato : 07-02-03 12:15

> Nikon 995, er det digitalt?
>
> Venlig hilsen
>
> Villy Dalsgaard

Villy, 995'ern er en udgået digital model, men der
er nok mange andre modeller der kan bruges..
http://shop.store.yahoo.com/kenkomall/kendigcamadf.html

http://home.catv.ne.jp/dd/t_yama/photo/tobisima02/

http://www.coolpixpage.com/Coolpixmainmenu.htm

http://digiscopingukbirds.homestead.com/

http://www.stevesforums.com/phpBB2/viewforum.php?f=68&sid=600653970f8fd5e2db
3eaacdc5c72a04

http://www.ckcpower.com/

http://www.duke.edu/~cwcook/pix/birds.html

http://www.scopetronix.com/

Så er der lidt at gå igang med, men søg selv
videre "digiscope".. max

Fra : Vidal

Dato : 07-02-03 19:34

In news:zyM0a.55492$Hl6.7077976@news010.worldonline.dk,
max <ma22x@hotmail.com> typed:

> Villy, 995'ern er en udgået digital model,

Tak, jeg vil videre-ekspedere linksene.

Venllig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Thomas

Dato : 02-02-03 18:56

Villy Dalsgaard <tveddle@deedle.dk> wrote:

> [...]
> der er bedst. Prisklasse op til 15000. Er der nogen, der
> kan foreslå mig noget, jeg kan give videre?

Jeg ville vente til efter PMA messen i Florida, hvor både Canon og Nikon
efter al sandsynlighed kommer med nye modeller. Canon skulle ifølge
rygter kommer med et digitalt spejlreflekskamera i prisklassen omkring
15.000. Men med nye modeller på markedet vil den aktuelle brugtpris på
D30 og D60 også blive presset ned.

Thomas

Fra : Lars [8210]

Dato : 02-02-03 19:05

Thomas wrote:

> [...]
prisklassen
> omkring
> 15.000. Men med nye modeller på markedet vil den aktuelle

Hej
I kan læse om nyhederne fra Conon her:

http://www.akam.no/nyheter/2003_01/canon_speilrefleks.html

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm