PL/SQL fra Java
Fra : Regnar Ingversen

Dato : 01-02-03 14:03

Hej NG,

Jeg har et kedeligt problem med Java, som I sikkert ved hvordan skal løses.

I PL/SQL har jeg oprettet en funktion i en pakke. Funktionen har en
returværdi og to parametre som input.
Parametrene er en string og integer, og returværdien er en string.

Mit udgangspunkt er:

//start med en forbindelse til Oracle 8.1.7 database, som er OK
(objektnavnet "conn").
CallableStatement cstmt = conn.prepareCall("begin :1 pakke1.funktion1(:2,
:3); end;");
cstmt.registerOutParameter(1, Types.VARCHAR);
cstmt.setString(2, "testme");
cstmt.setInt(3, 100);
cstmt.execute();

Problemet er, at kørslen stopper allerede ved "CallableStatement" med en
NullPointerException.

Hvor går jeg galt?

mvh

Regnar

Fra : Michael Legart

Dato : 01-02-03 14:18

Hej

On Sat, 1 Feb 2003 14:03:04 +0100, Regnar Ingversen <regnar.ingversen@get2net.dk> wrote:
> //start med en forbindelse til Oracle 8.1.7 database, som er OK
> (objektnavnet "conn").
> CallableStatement cstmt = conn.prepareCall("begin :1 pakke1.funktion1(:2,
>:3); end;");

Her ville jeg bruge conn.prepareCall("{ ? = call pakke.funktion1(?,?) }");

> Problemet er, at kørslen stopper allerede ved "CallableStatement" med en
> NullPointerException.

Lyder det ikke som om conn er null?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S