JApplet + keyboard ??
Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-02-03 11:01

Hvordan får jeg en JApplet til at reagere på keyboardet... for eksempel "j"
og "k"

og. hvad hvis der er flere JApplets på samme side, reagere de så allesammen,
eller hvordan vælges hvilken der skal reagere??

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 01-02-03 15:09

On Sat, 1 Feb 2003 11:01:20 +0100, "Thomas Jensen" <pbk3012@pbk.dk>
wrote:

>Hvordan får jeg en JApplet til at reagere på keyboardet... for eksempel "j"
>og "k"

Du adder en KeyListener til det komponent der har fokus, hvis du vil
reagere globalt på knappen j tror jeg du skal adde en KeyListener til
hvert eneste Component.

Dette burde virke (utestet): (hvis du kalder
addGlobalKeyListener(this) fra det objekt der nedarver fra JApplet.

private void addGlobalKeyListener(Component comp) {
   comp.addKeyListener(this);
   if (comp instanceof Container) {
      Component[] components =
((Container)comp).getComponents();
      for(int i=0;i<components.length;i++) {
         addGlobalKeyListener(components[i]);
      }
   }
}

>og. hvad hvis der er flere JApplets på samme side, reagere de så allesammen,
> eller hvordan vælges hvilken der skal reagere??

Kun den der har focus.
--
BellCom Internet ApS. Martin Mouritzen Phone: +45 39401717
Gersonsvej 25 Udvikler Fax: +45 39400144