Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TNT2 - 3D accelereret kort??
Fra : Ole Storm

Dato : 01-02-03 11:18

Hej Gruppe,

Jeg har netop købt et spil til mine unger, og havde ikke forventet problemer
med at installere spillet (Peter Pan) på min ikke alt for gamle computer.

Systemkravene til spillet er bl.a. et 16 bit DirectX-kompatibelt grafikkort
med 3D-acceleration, hvilket jeg ifølge installationsprogrammet ikke ejer
Mit skærmkort, der er et NVidia Riva TNT2 Model 64, understøtter
tilsyneladende ikke 3D acceleration...
(http://www.nvidia.com/view.asp?page=tnt2)

Kan det passe at mit grafikkort ikke er 3D-accelereret, eller kan det være
at jeg skal opgradere til en nyere driver (jeg kører Win2000)?

Hvis ikke mit grafikkort har 3D acceleration, hvilket kort skal jeg så som
minimum vælge for at få et DirectX-kompatibelt grafikkort med
3D-acceleration??

Mange hilsner,

Ole Storm.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 01-02-03 11:58

"Ole Storm" <olise@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis ikke mit grafikkort har 3D acceleration, hvilket kort skal jeg så som
> minimum vælge for at få et DirectX-kompatibelt grafikkort med

Dit kort er et 3D accelerator kort. Så det burde virke med dette spil. Prøv
evt at installere nogle nye drivere du kan downloade her:
www.nvidia.com
Der findes noget der hedder detonator drivere og de understøtter alle 3d
kort fra nvidia.

Hygge